2010-04-17, 15:12
Medlem
Capones avatar
Sitter och kollar på durrrr challenge och i en hand står det på turn att det är 5% chans att en pott blir splittad. Jag fattar inte vilka kort det är som kan ge en split. Jag trodde de gjort något misstag i produktionen, men oddskalkylatorn säger att det stämmer.

Så här ser handen ut:

durrrr: Qc9h7h5d
ziigmund: ArAs9r8c

Bordet: 8dJc3h 10d

Jag är värdelös på Omaha men jag kan åtminstone reglerna. Trots detta lyckas jag inte reda ut vilka kort som kan ge en split här. Jag är visserligen bakfull men trodde inte jag var helt dum i huvudet... hjälp mig!
Citera
2010-04-17, 15:26
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Sitter och kollar på durrrr challenge och i en hand står det på turn att det är 5% chans att en pott blir splittad. Jag fattar inte vilka kort det är som kan ge en split. Jag trodde de gjort något misstag i produktionen, men oddskalkylatorn säger att det stämmer.

Så här ser handen ut:

Bordet: 8dJc3h 10d

Jag är värdelös på Omaha men jag kan åtminstone reglerna. Trots detta lyckas jag inte reda ut vilka kort som kan ge en split här. Jag är visserligen bakfull men trodde inte jag var helt dum i huvudet... hjälp mig!

Q? då får ju båda Qhögstege
Citera
2010-04-17, 15:29
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
Q? då får ju båda Qhögstege

What he said.

Brädan: 89TJQ

Citera
2010-04-17, 15:42
Medlem
Capones avatar
Jag fattar nu, tack! Hade låst mig i ett tankemönster baserat på att de måste använda en identisk tvåkortskombination för att splitta. Får skylla på bakfyllan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in