• 1
  • 2
2010-04-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Du menar alltså att brödet innehåller ett negativt antal kalorier?

Dietister världen över, släng er i väggen för nu har vi en ny bantningsguru!
Ja, jag tror inte på kaolorier, frågan är hur kroppen tar upp dem.
Har länge sagt att av ngn konstig anledning så går det definitivt att äta kolhydrater i gigantiska mängder om man inte äter fett, och troligen, om man väljer rätt fetter, det omvända.
LHCF-dieten och kolhydratsbantning?
Vill man gå upp i vikt bör man köpa 300g chips + 2 liter coca cola
Makaroner med 2 liter cola bör inte ge viktuppgång.

Bara mina hemmateorier av vad jag märkt själv.
Citera
2010-04-18, 11:32
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja, jag tror inte på kaolorier, frågan är hur kroppen tar upp dem.
Har länge sagt att av ngn konstig anledning så går det definitivt att äta kolhydrater i gigantiska mängder om man inte äter fett, och troligen, om man väljer rätt fetter, det omvända.
LHCF-dieten och kolhydratsbantning?
Vill man gå upp i vikt bör man köpa 300g chips + 2 liter coca cola
Makaroner med 2 liter cola bör inte ge viktuppgång.

Bara mina hemmateorier av vad jag märkt själv.

Hur mycket makaroner? 2l cola blir 1680 kcal om det stämmer att cola har 42kcal/100ml (http://www.weightlossresources.co.uk...ter/drinks.htm) så om det är det ända du tar i dig under en dag + 75g pasta (260kcal enligt paketet i mitt kök) så får du i dig 1940kcal vilket är ganska lagom. Dock är det ju sjukt onyttigt eftersom du inte får i dig så mycket vitaminer osv samt väldigt lite fett och protein. Mätt lär man vara i ungefär 10 minuter också eftersom det mesta du får i dig är socker.

Att du sedan går upp i vikt om du äter 300g chips + 2 lite cola är ju inte så märligt. 100g chips har ca 540kcal så det blir 1620+1680=3300 kcal vilket är på tok för mycket för en dag -> viktuppgång.

Oavsett vilken av dina dieter man tar sig för att äta så kommer det leda till viktuppgång om man även äter anda måltider under dagen.

EDIT, OnT: Kanske ska svara lite på huvudfrågan också. Någon föreslog en laddning pasta, det tror jag är dåligt. Pasta brukar inte mätta speciellt bra. Kör istället på rågbröd och gröt som också föreslagits. Grädde osv är såklart också lätt att bli mätt på, men du lär må jäkla illa ett tag efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in