2010-04-16, 05:37
Medlem
wwlovers avatar
Oftare än en gång i veckan händer det att jag är mycket torr i halsen, men att dricka uppemot flera liter vatten hjälper inte mot detta. Jag verkar inte hitta en lösning på detta problem och har haft det i ett-två år. Någon som har varit med om liknade och vet vad man kan göra?

Torrheten i halsen kommer inte på morgonen utan på kvällen. Jag tränar några gånger i veckan, äter väl normal kost, inte rökt cannabis på några år osv så problemet bör ej ha uppstått pga sådana omständigheter.
Citera
2010-04-16, 05:49
Medlem
wearcapeflys avatar
Testa Salivin, torde funka om det händer bara nån gång ibland.
Citera
2010-04-16, 06:00
Medlem
wwlovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Testa Salivin, torde funka om det händer bara nån gång ibland.

Är det någonting du har provat själv, som fungerar? Den låter rimlig annars.
Citera
2010-04-16, 07:25
Medlem
testa drick kokosnötsolja!

hälsobefrämjande på flera områden...

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/cocosa-extra-virgin-kokosnotolja-500-ml

http://www.coconut-connections.com/

kan nog "smörja" halsen oxå även ge andra fördelar för din hälsa...

kan berätta att om man sväljer en sked av detta tar de max en timme innan du går å skiter...
rensar nämligen njurarna (eller va de levern? kanske både) omgående....

och de som kommer ut är ofta inte vanligt bajs..
Citera
2010-04-16, 09:48
Medlem
MildaHimmels avatar
Drick varmt vatten (eller vad du nu gillar. Ju hetare destå bättre. Ger ganska snabb effekt men sitter bara i nån timme (tills du hunnit somna).

Händer det även när du är ute? det kan ju va så att du har väldigt torr luft inne. Finns "luftfuktare" att köpa isf, men jag vet inte hur de funkar eller vad det kostar.
Senast redigerad av MildaHimmel 2010-04-16 kl. 09:50.
Citera
2010-04-16, 10:46
Medlem
cannaBes avatar
Har du testat att gurgla vattnet? Annars kanske du är torr i den "andra strupen" så ta en klunk och ge dig själv en riktig kallsup så kanske det försvinner
Citera
2010-04-16, 13:53
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
kan berätta att om man sväljer en sked av detta tar de max en timme innan du går å skiter...
rensar nämligen njurarna (eller va de levern? kanske både) omgående....

och de som kommer ut är ofta inte vanligt bajs..

Detta ska fan ja testa... eller va äre för bajs som kommer ut om det inte är vanligt bajs?
Citera
2010-04-16, 15:03
Medlem
FreaksAndGeekss avatar
Fick tips av min sångpedagog att svälja en matsked olivolja om dagen, eller när jag kände mig torr i halsen. Hjälper bra, men är ganska äckligt.
Citera
2010-04-16, 16:35
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwlover
Är det någonting du har provat själv, som fungerar? Den låter rimlig annars.

Jag har testat det, då var det för att få väck muntorrheten under påverkan av centralstimulantia. Jag har för mig att det fungerade okej, testa!
Citera
2010-04-17, 03:30
Medlem
wwlovers avatar
Det jag upplever är nog inte salivbrist, för jag har märkt att jag är tvungen att svälja saliv precis som vanligt när muntorrheten är som värst. Torrheten är längre ner i strupen. Jag provade att gurgla vatten som cannaBe tipsade om, hjälpte lite faktiskt.

Att prova svälja kokosnötsolja och bajsa ovanligt bajs vet jag inte om jag är så sugen på då jag helst vill bajsa vanligt bajs.

En sked olivolja smakar nog inte så farligt, det kan vara värt att prova.
Citera
2010-04-25, 00:24
Medlem
wwlovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildaHimmel
Drick varmt vatten (eller vad du nu gillar. Ju hetare destå bättre. Ger ganska snabb effekt men sitter bara i nån timme (tills du hunnit somna).

Händer det även när du är ute? det kan ju va så att du har väldigt torr luft inne. Finns "luftfuktare" att köpa isf, men jag vet inte hur de funkar eller vad det kostar.

Bra tips får prova lite te eller varm mjölk någon kväll. Torrhetet brukar komma när jag kommer hem efter har varit ute, så kan ha någonting att göra med luftfuktigheter mjo.
Citera
2010-09-22, 13:27
Medlem
gammal tråd men hoppas på att kunna ge dig ett svar ändå.

har samma problem som dig. och felet hos mig är att mina nässlemhinnor är uttorkade. så när du andas, fuktas och värms inte luften upp i näsan som den borde. resultat = kall och torr hals.

har mina misstankar om att ett års kokain snortande kan ha sabbat min näsa men vem vet.

testa men saltlösningsnässpray och nosoil. funkar bra för mig i några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in