• 2
  • 3
2010-04-16, 21:52
Medlem
Lillemanns avatar
Dafgårds Korv stroganoff är den bästa!
även deras fläskschnitzel
Citera
2010-04-17, 00:21
Medlem
StigAllans avatar
Käkade dessa när jag av någon anledning inte fått med mig någon matdosa till jobbet.
Knallade till Konsum och köpte eländet, blev lika besviken var gång på innehållet som inte stämde med bilden på kartongen.
Smaken var värdelös och ingen mättnad kunde igenkännas precis som TS skrev.
Har inte köpt något av dessa billighets-lådor på många år och jag ser också ned på de som köper skiten.
Bortkastade pengar är det.
Citera
2010-04-17, 19:01
Medlem
Lolitagrrls avatar
Herregud, sådana där matlådor ska ju ses som en absolut sista nödutväg vid extrem hunger alltså.

Finns det folk som på allvar tar det för en måltid, rena skiten säger jag!
Citera
2010-04-17, 19:26
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
Herregud, sådana där matlådor ska ju ses som en absolut sista nödutväg vid extrem hunger alltså.

Finns det folk som på allvar tar det för en måltid, rena skiten säger jag!

Tja, jobbar man på industri och har en halvtimmes lunchrast och tillgång till micro i fikarummet är de ju ett alternativ om man missat att göra en egen restlåda att ta med.

Jag kommer ihåg en gång när jag värmde hemgjord kålpudding, potatis och rårörd lingonsylt i micron och de gamla gubbarna som satt där och sög på gamla sura mackor ur en gammal glassburk och lankigt kaffe började lipa när de kände doften av lagad mat.
Citera
2010-04-17, 19:31
Medlem
DevilsLeftHands avatar
Har köpt sånna lådor ibland men nu kan jag inte äta det.
Favoriten Jägarbiff tar jag inte i munnen igen. Käkade en sådan och såg nåt vitt i ena biffen,pillade loss det och det såg ut som en bit tand. Stenhård. Ca 5 mm lång.
Citera
2010-04-17, 20:21
Medlem
libbens avatar
Köper bara två lådor i princip, aldrig käkat lådor i hela mitt vuxna liv. Men när det stod att de kör med naturliga råvaror och utan e ämnen för ett tag sedan så provade jag när jag missade att få med mig matlådan hemmifrån.

Findus jägarbiff samt dafgårds biff med mozarella. Sen har jag även provat någon findus pasta, den var ok sådär.

Eftersom jag äter flera gånger per dag så tycker jag ändå att de gånger jag äter dessa lådor till lunch så är det helt klart godkänt. Är ju trots allt djupfryst till färdig att ätas på 7 minuter. Och det är rätt gott också. Så länge proteinet finns där och det inte är massa onödiga ämnen i skiten. Så tycker jag det är ok alternativ. Någon vecka var tjejen borta. Då blev det jägarbiff 5 dar i rad till lunch. Inge fel på dom.
Citera
2010-04-17, 23:12
Moderator
rotadents avatar
Jag äter lådor till lunch ibland. Största problemet är att jag inte tycker att jag blir riktigt mätt på dem. Men det löser ju en brödbit och lite sallad på sidan. Fast då försvinner å andra sidan en del av poängen med att ha en enkel måltid i ett och samma paket. Nåväl, bekvämt är det i alla fall och inte helt oävet smakmässigt heller trots allt.

Däremot föredrar jag Felix hellre än Findus. De asiatiska rätterna är riktigt okej.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in