Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-15, 21:41
Medlem
Hejhej FB!

Finns det en likadan forumtråd vill jag med hela mitt hjärta be om ursäkt.

Har en bärbar dator (hyfsat bra speldator) som vägrar starta upp windows så att säga.
För de första så gick batteriet i sönder så jag måste hela tiden ha strömsladden i annars hade datorn inte startat överhuvudtaget. Detta var inget problem, de enda negativa var såklart att man inte kan gå runt med datorn om man nu vill göra de. Som sagt inga problem. Två veckor senare trycker jag på knappen en dag efter att stängt av datorn. Datorn startar som vanligt och det kommer upp de vanliga rutorna innan windows startar men precis innan man skall komma till vista "välkommen" sidan så blir hela skärmen svart med ett litet vitt streck längst upp till vänster om skärmen precis som om man skulle skriva något (vilket man inte kan). Typ som att ta upp CFG rutan. Hela skärmen svart och ett vitt litet streck.

ENORMT svårt att förklara detta på ett bättre sätt på internet.

Hur tar jag mig förbi detta ? Går detta att lösa? Andra som haft samma problem?

Tack så mkt på förhand. Som sagt finns det en tråd som är LIKADAN så ber jag om ursäkt. Skriver tråden eftersom det är bråttom, behöver verkligen min dator snarast.

Tja (:
Citera
2010-04-15, 21:51
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conclusive
Hejhej FB!

Har en bärbar dator (hyfsat bra speldator) som vägrar starta upp windows så att säga.
För de första så gick batteriet i sönder så jag måste hela tiden ha strömsladden i annars hade datorn inte startat överhuvudtaget. Detta var inget problem, de enda negativa var såklart att man inte kan gå runt med datorn om man nu vill göra de. Som sagt inga problem. Två veckor senare trycker jag på knappen en dag efter att stängt av datorn. Datorn startar som vanligt och det kommer upp de vanliga rutorna innan windows startar men precis innan man skall komma till vista "välkommen" sidan så blir hela skärmen svart med ett litet vitt streck längst upp till vänster om skärmen precis som om man skulle skriva något (vilket man inte kan). Typ som att ta upp CFG rutan. Hela skärmen svart och ett vitt litet streck.

Tack så mkt på förhand. Som sagt finns det en tråd som är LIKADAN så ber jag om ursäkt. Skriver tråden eftersom det är bråttom, behöver verkligen min dator snarast.

Tja (:

Tryck på tangenten "f8" när datorn precis har startat/startar. Då kommer en lista dyka upp. Välj alternativet "felsäkert läge". Återkom när du provat detta.

(Gissar på att det är nåt knas med dina grafikdrivrutiner)
Citera
2010-04-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Tryck på tangenten "f8" när datorn precis har startat/startar. Då kommer en lista dyka upp. Välj alternativet "felsäkert läge". Återkom när du provat detta.

(Gissar på att det är nåt knas med dina grafikdrivrutiner)

Det fungerade inte, Det är precis som om när rutorna som kommer upp hela tiden (BIOSEN osv eller vad det heter) inte vill gå igång helt så att säga. Det är precis som om dem avbryts utav den här svarta "skärmdödaren". Nåt annat tips ?
Citera
2010-04-15, 23:34
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conclusive
Hejhej FB!

Tja (:

En tanke som slog mig är att det borde finnas någon form av win installation på burken, när jag skaffade min laptop så körde jag bara igång den och den började installera windows.

Tanken är iaf att om någon vet vart man hittar detta, att man kan installera över den gamla versionen för att se om det hjälper
Citera
2010-04-16, 07:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem