2010-04-14, 21:32
Medlem
Har inte förstått meningen riktigt med salladsslungan som har blivit så hypad sista tiden.
Kostar mycket gör den också...
Citera
2010-04-14, 21:51
Medlem
spoilers avatar
Finns ju billiga varianter som är ok - använder min mest till att förvara sallad i, ståendes i kylskåpet.
Citera
2010-04-14, 23:47
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osalm87
Har inte förstått meningen riktigt med salladsslungan som har blivit så hypad sista tiden.
Kostar mycket gör den också...
Den är ju grym , snabbt går det också...
Salladen blir inte sladdrig och blöt , den blir fräsch som fan!
Blir ju inte lika bra med durkslag

Vad ska diskuteras?
Citera
2010-04-15, 08:25
Medlem
dePauls avatar
Tycker nog också att den är rätt användbar. Man behöver inte slunga enbart sallad. Jag använder den till potatis i diverse former efter att jag skurit dem i diverse mindre delar och sköljt samt till vindruvor och annan sköljd frukt. Innerkorgen är rätt användbar i sig till diverse förvaring som kräver luftig miljö, samt som ett enkelt durkslag.

~Paul~
Citera
2011-04-28, 19:30
Medlem
irrblosss avatar
Har på senare tid börjat överväga salladsslunga. Skölja sallad känns som ett måste och att sedan få den torr utan slunga är ganska jobbigt. Hittade en kombinerad potatisskalare/salladsslunga på ICA MAXI, en Hackman. Kan det vara något? Den fanns inte med i Smartsons test av just salladsslungor (där för övrigt Sagaform Oxo vann): http://www.smartson.se/index.aspx?id=8236

Tips på någon billig och bra salladsslunga? Gärna någon som finns att köpa på t.ex. ICA, Duka, Clas Ohlson, Jula, Rusta eller något annat lättillgängligt ställe...
Citera
2011-04-28, 23:41
Medlem
Älskar salladsslunga, finns inget värre än blöt tråkig sallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in