2010-04-14, 19:38
Medlem
Hur gör man de goda nachos såsen? någon som kan komma med ett recept. (den varma nachos såsen när man beställer en taco plate.
edit: cheddar ost
Senast redigerad av Ffadys 2010-04-14 kl. 19:51.
Citera
2010-04-14, 19:40
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ffadys
Hur gör man de goda nachos såsen? någon som kan komma med ett recept. (den varma nachos såsen när man beställer en taco plate.

ehhhm... vad fan är nachosås? ost,salsa? eller något helt unikt
Citera
2010-04-14, 19:45
Medlem
Sandy91s avatar
Vilken nachosås?.... Salsa eller smällt cheddarost vet ja man kan använda
Citera
2010-04-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy91
Vilken nachosås?.... Salsa eller smällt cheddarost vet ja man kan använda
cheddar ost
Citera
2010-04-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
ehhhm... vad fan är nachosås? ost,salsa? eller något helt unikt
cheddar.
Citera
2010-04-14, 19:55
Medlem
Sandy91s avatar
Citat:
cheddar ost

Nice! De e vell bara att smälta riven cheddar ost antar ja... många recept använder grädde i åxå
Citera
2010-04-14, 19:58
Medlem
Citat:
Nice! De e vell bara att smälta riven cheddar ost antar ja... många recept använder grädde i åxå
jasså men var enda resturang jag frågar så säger dem att det är som "ost sås" bara och värma :S asså i förpackning av typ kelda är de sant eller?
Citera
2010-04-14, 19:59
Medlem
poojks avatar
Jag skulle nog gjort en bechamellsås och haft i riven cheddar och kanske hackad jalapeneo. Annars finns det nån påse i "taco hyllan" på ica där dom har cheddarsås på påse, bara att blanda med varm mjölk
Citera
2010-04-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Jag skulle nog gjort en bechamellsås och haft i riven cheddar och kanske hackad jalapeneo. Annars finns det nån påse i "taco hyllan" på ica där dom har cheddarsås på påse, bara att blanda med varm mjölk
jaa! är det gått och köpa pulvret och smakar de som riktigt ostsås , finns det och köpa överallt
Citera
2010-04-14, 20:03
Medlem
Sandy91s avatar
Citat:
jasså men var enda resturang jag frågar så säger dem att det är som "ost sås" bara och värma :S asså i förpackning av typ kelda är de sant eller?

Ne... så kan ju inte vara Inte sån ostsås som e till nachos iallafall... Vanlig ostsås till nachos skulle ju bli bläää! Men tästa att värm riven cheddarost å häll i grädde tills det är så löst du vill ha de
Citera
2010-04-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ne... så kan ju inte vara Inte sån ostsås som e till nachos iallafall... Vanlig ostsås till nachos skulle ju bli bläää! Men tästa att värm riven cheddarost å häll i grädde tills det är så löst du vill ha de

okej de ska jag pröva
Citera
2010-04-14, 20:53
Medlem
Sandy91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julmeust
Blir man hög po denna "cheddaråstsos" lr skipade ni bara nogra få svenska lektskjoner i grund skolan?

Det var vel menat att vara normal cheddarostsås som käkas med nachos... Men man kan säkert mixa in lite cannabis i om man vill
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in