2004-03-22, 23:51
Medlem
TheStorytellers avatar
Ja, konstig fråga kanske, men hur f-n ska man få det att smaka som på MAX när man gör själv? När jag gör burgare hemma så smakar det alltid likadant, och såvitt jag kan minnas även likadant som det gjorde när pappa stekte hamburgare åt mig i början av det glada 80-talet. De är goda, smakar inte illa, inte fel, men smaken är massor av mil från MAX-hamburgare. Tycks inte spela nån roll vilka råvaror jag använder heller. Vilket stekfett ska man ha? Kryddor? Vilken ketchup? Dressing? Eller kort sagt; hur fan gör man?!?

Svaret "Varför vill du ha det? Hemgjorda är ju mycket godare!" må vara många personers sanning, men det är ändå inte svaret jag söker.
Citera
2004-03-22, 23:58
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Ja, konstig fråga kanske, men hur f-n ska man få det att smaka som på MAX när man gör själv? När jag gör burgare hemma så smakar det alltid likadant, och såvitt jag kan minnas även likadant som det gjorde när pappa stekte hamburgare åt mig i början av det glada 80-talet. De är goda, smakar inte illa, inte fel, men smaken är massor av mil från MAX-hamburgare. Tycks inte spela nån roll vilka råvaror jag använder heller. Vilket stekfett ska man ha? Kryddor? Vilken ketchup? Dressing? Eller kort sagt; hur fan gör man?!?

Svaret "Varför vill du ha det? Hemgjorda är ju mycket godare!" må vara många personers sanning, men det är ändå inte svaret jag söker.

Nu vet jag ju inte var du bor, men ahr du en max-restaurang i närheten så säljer de ju sin egen originaldressing på flaska för 19 kroonor. kan kanske var ett tips att inhlandla ett styck flaska av denna och se om det hjälper.

Nu gäller ju inte detta själva hamburgaren men på hemkunskapen i högstadiet fick jag lära mig att om man vispar mjölk med pulver till jordgubbspulverkräm så får man med hjälp av gelantinet i krämpulvret en riktgit fluffig jorsgubs-milkshake . De du!
Citera
2004-03-23, 00:14
Medlem
david_båths avatar
Flytta in i restaurangen så kommer dom hemlagade smaka som du vill.

//K. Luuk
Citera
2004-03-23, 00:37
Medlem
kaks avatar
Härsket fett och nästan inga kryddor är hemligheten.
Citera
2004-03-23, 00:40
Medlem
Mysonoxens avatar
Prova mitt recept som finns på tråden "Sveriges godaste hamburgare" sista sidan...
Lovar att du inte ångrar dig, för saftigare och godare burgare finns inte
Citera
2004-03-23, 11:26
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men det finns såna där färdiga cheddarostskivor i de flesta välsorterade butiker. Jag kommer inte ihåg namnet på märket, men de är väldigt gula och gör så att burgaren smakar lite mer som de brukar göra när man äter ute.
Citera
2004-03-23, 15:59
Medlem
Hispervispers avatar
Glöm inte att steka hamburgaren så pass lite så att den är knappt ljummen i mitten. Varje gång jag ätit på Max så har hamburgarna bara varit ljumma gränsande mot kalla i mitten. Fy fan helt enkelt!

Burger King rules
Citera
2004-03-23, 19:37
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatty Arbuckle
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men det finns såna där färdiga cheddarostskivor i de flesta välsorterade butiker. Jag kommer inte ihåg namnet på märket, men de är väldigt gula och gör så att burgaren smakar lite mer som de brukar göra när man äter ute.

Kraft är märket, knallgula som äggulor
Citera
2004-03-24, 16:37
Medlem
BigDukes avatar
Max köper in från Mårdskog&Lindqvist, i alla fall i region Östergötland.
www.mardskog.se

Köp hem så du tröttnar
Citera
2004-03-24, 17:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Nu vet jag ju inte var du bor, men ahr du en max-restaurang i närheten så säljer de ju sin egen originaldressing på flaska för 19 kroonor. kan kanske var ett tips att inhlandla ett styck flaska av denna och se om det hjälper.
Vet du om alla Max-ställen säljer dressing på flaska? Känns lite dumt att fråga om det bara är någon lokal företeelse...
Citera
2004-03-24, 17:07
Medlem
Har aldrig käkat på max så jag vet ej hur det är..Men det verkar mer vällagat än McD?
Citera
2004-03-24, 17:22
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Har aldrig käkat på max så jag vet ej hur det är..Men det verkar mer vällagat än McD?

Max burgare är bra mycket godare än McDonalds små tråkiga disktrasor. Pröva så får du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in