2024-02-22, 08:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Rapport imorgon 08:30.
Jag tror på en fin rapport med starka siffror.

Får väl svara mig själv, det blev en riktigt trevlig rapport.

https://www.sensysgatso.com/se/press...-december-2023
Citera
2024-03-01, 14:46
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Får väl svara mig själv, det blev en riktigt trevlig rapport.

https://www.sensysgatso.com/se/press...-december-2023
Jag har gett upp med Sensys. Hörde från en "kompis kompis" att Sensys vinner många kontrakt men tjänar för lite på affärerna. Jag har bränt mig lite lätt på aktien och håller mig utanför tills vidare.
Citera
2024-03-02, 00:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har gett upp med Sensys. Hörde från en "kompis kompis" att Sensys vinner många kontrakt men tjänar för lite på affärerna. Jag har bränt mig lite lätt på aktien och håller mig utanför tills vidare.

Har du läst på om företaget?
De har just nu en order till Sverige värd ca 850 milj och en order till Holland värt ett antal hundra miljoner plus ett antal till. Utveckling och arbete på dessa projekt är redan gjorda så här ska det bara tankas in pengar på sålda produkter i 11 år framåt för Sverige.
Sen kommer vi till alla TraaS projekt i USA och andra länder där det rullar in pengar varje månad. En kostsam startkostnad när Sensys sätter upp kameror och implementerar systemet och sen är det till stor del plus då de får procent på varje bot de får in.
Mitt råd är att läsa på om företaget då iallafall jag tror att vi kommer se en ordentlig uppvärdering inom 6mån - 1år.

Senaste månaderna har de plockat in nya ordrar på nästan 200 milj och det finns mycket mer i loppet.
Citera
2024-03-02, 00:43
Medlem
Citat:
De har just nu en order till Sverige värd ca 850 milj och en order till Holland värt ett antal hundra miljoner plus ett antal till. Utveckling och arbete på dessa projekt är redan gjorda så här ska det bara tankas in pengar på sålda produkter i 11 år framåt för Sverige.
Sen kommer vi till alla TraaS projekt i USA och andra länder där det rullar in pengar varje månad. En kostsam startkostnad när Sensys sätter upp kameror och implementerar systemet och sen är det till stor del plus då de får procent på varje bot de får in.
Mitt råd är att läsa på om företaget då iallafall jag tror att vi kommer se en ordentlig uppvärdering inom 6mån - 1år.

Senaste månaderna har de plockat in nya ordrar på nästan 200 milj och det finns mycket mer i loppet.
Jag tror att de måste bevisa sig mer och visa på mer insynsköp och dessutom börja med direkt avkastning då får nog marknaden upp ögonen för bolaget?
Citera
2024-03-02, 01:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag tror att de måste bevisa sig mer och visa på mer insynsköp och dessutom börja med direkt avkastning då får nog marknaden upp ögonen för bolaget?

Insynsköpen håller jag absolut med om men vinsten i bolaget kom och kommer öka ännu mera. De räknar med att omsätta 1 miljard till 2025 och gissar att de kommer slå detta med råge. Trafiksäkerhet är inget som kommer minska och självkörande bilar i hela världen är lååååångt borta.
Ivo har hintat om att STOR order är på gång i Dubai utöver det som de redan har.

Handeln i aktien är tyvärr väldigt knepig men den kommer hå uppåt.
Citera
2024-10-21, 04:17
Medlem
Citat:

Följer upp diskussionen -15% och 7 månader senare. Jag står fast vid min tidigare "analys".
Citat:
Visst är trafiksäkerhet viktigt och en växande marknad globalt. Men det betyder inte gratis pengar till alla aktörer. Problemet är att det tjänas för lite.
Citera
2024-12-06, 15:42
Medlem
Citat:
Insynsköpen håller jag absolut med om men vinsten i bolaget kom och kommer öka ännu mera. De räknar med att omsätta 1 miljard till 2025 och gissar att de kommer slå detta med råge. Trafiksäkerhet är inget som kommer minska och självkörande bilar i hela världen är lååååångt borta.
Ivo har hintat om att STOR order är på gång i Dubai utöver det som de redan har.

Handeln i aktien är tyvärr väldigt knepig men den kommer hå uppåt.
Det vill sig inte riktigt för Sensys Gatso. Jag köpte på 80 kr, sålde på 70 kr och håller mig långt från den tills vidare. Just nu på 45,50 kr och det mesta pekar söderut.
Citera
2024-12-06, 18:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det vill sig inte riktigt för Sensys Gatso. Jag köpte på 80 kr, sålde på 70 kr och håller mig långt från den tills vidare. Just nu på 45,50 kr och det mesta pekar söderut.

Av någon jävla anledning så går den bara neråt även om siffror och analyser (köpta) hela tiden säger att den borde vara på en helt annan nivå.
Tekniken har de, kunder har de, stora ordrar har de som de nu ska börja leverera till (sverige och holland) men alla personer i styrelsen sitter på sina händer och bara ser hur aktien går neråt utan att göra ett jävla dugg.
Folket på placeraforumet är arga kan man lugnt säga och man börjar bli rätt less hur man kan sköta detta företag som de görs.
Citera
2024-12-14, 08:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har aktien tydligen fått lite fart uppåt så får vi helt enkelt se hur länge det håller i sig, än så länge är uppgången både längre och större mot normalt hur Sensys brukar uppföra sig efter en order.
Citera
2024-12-14, 12:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Nu har aktien tydligen fått lite fart uppåt så får vi helt enkelt se hur länge det håller i sig, än så länge är uppgången både längre och större mot normalt hur Sensys brukar uppföra sig efter en order.

Ni blir blåsta som vanligt
Citera
2024-12-14, 14:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Säg inte det, det är inget direkt hittepå företag iallafall men håller med om att kursen borde vara mycket högre.
Citera
2024-12-19, 07:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Fick en köprek från AFV igår och även de är med på att siffrorna framåt kommer bli bra när de stora ordrarna till Sverige och Holland ska levereras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in