• 6
  • 7
2010-04-15, 21:40
Medlem
Jag är en missbrukare som självmedicinerade, jag ser mig fortfarande som en missbrukare. Kommer nog alltid vara, tror aldrig att jag kommer komma över suget efter en lina. Och visst, det är sorgligt. Men vad fan, Jag har träffat många trevliga personer, fått nya erfarenheter, blivit mer allmänbildad och fått känna på hur det är att köra ner sig totalt i botten. Vissa droger har jag dock aldrig fått några negativa effekter ifrån, t.ex. Cannabis som jag inte är så mycket för, att röka cb känns för mig som att ta en kopp kaffe. Hallucinogena har jag bara blivit mer lycklig och förstående av. Är en mycket mer empatisk och känslosam person idag än jag var tidigare. Sometimes life suck. What are you gonna do about it? Ta ett piller eller en lina, så resonerar nog många, jag själv då också. Men man flyttar bara fram ångesten. Det finns dom som klarar av droger, jag är en av dom som inte gör det.
Citera
2010-04-15, 23:25
Bannlyst
Av olika anledningar i olika faser i livet. Under en period för att orka jobba långa och intensiva pass då mitt jobb krävde det. Under en annan period för att det passade så bra på krogen och för att känna sig som en kung.

Just nu är det dock bara som tillfällig rekreation, och jag tror att jag på något sätt söker efter något som inte finns som mer än en kombination av olika preparat vilket i sin tur även får mig att må jävligt dåligt efteråt.

Att kliva av allt (igen) vore en bra idé men just nu fungerar det mesta hyfsat så jag ser ingen anledning till det.
Citera
2010-04-16, 02:36
Medlem
Trolleyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Jag förstår inte varför folk utsätter sig för risken med narkotika, eftersom det finns en hel del här som verkar missbruka narkotika så frågar jag här, varför..?

(ser gärna att det blir en seriös diskussion..)

Samma anledning du dricker öl, berusnings syfte.
Men istället för att raggla runt, skämma ut sig å spy, e vi coola å puffar lite bara...

U fail...
Citera
2010-04-16, 03:03
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Jag förstår inte varför folk utsätter sig för risken med narkotika, eftersom det finns en hel del här som verkar missbruka narkotika så frågar jag här, varför..?

(ser gärna att det blir en seriös diskussion..)

För att man tycker det är skönt/kul/avslappnande/spännande? Sålänge man kan kontrollera det är det ju t.ex inte farligare än att syssla med random extremsport och de flesta droger är inte särskilt mycket farligare eller t.o.m mindre farliga än alkohol och tobak så ska jag njuta av ett rus jag tycker sämre om bara för att det rus jag tycker bättre om får jag från en substans som är olaglig?
Citera
2010-04-16, 08:45
Medlem
BenAsslicks avatar
Kan inte yttra mig om missbruk, det är inte min hemmaplan.
Men jag brukar droger för att få en liten krydda på vardagen, lite variation i livet.
Dock gör jag det med måtta, och överväger alltid noga vilka droger jag tycker är värda ruset (skador/beroendepotential/kostnad kontra rus) innan jag beslutar mig för ett inköp.
Skulle tex inte vilja köpa droger som är fysiskt beroendeframkallande.

Använder man droger rätt är de en riktigt fin krydda i livet, de ger mig rätt mycket livsglädje, de får mig att uppskatta och ta till vara på min nyktra tid, de ger roliga stunder med vänner, bra insikter om livets många små egenheter och jag slipper hålla mig till enbart alkoholens monotona avdomning.
Citera
2010-05-20, 22:27
Medlem
SKIQs avatar
Jag gillar inte att folk ska på ett sådant klängigt sätt frälsa andra genom att antingen påstå det ena eller det andra.

Varför jag drogar ibland är för nå ställen jag inte kan (än) göra med mind power för att sedan utforska dessa ställen. Sådan är jag, nyfiken.

Glad är jag också. Det är kul.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in