2010-04-19, 15:27
Medlem
NixarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik

Jag har sökt grundligt genom google och inte lyckats hitta en enda referens till något tidigare dödsfall på krypton. Kanske nån med lite bättre sökvana än mig kan ta över?

Låter ungefär som den informationen jag har erhållit.
Typiskt pressen dock att hitta på falsk fakta.

En drog som är dödande låter ju faktiskt värre än en drog som "bara" är beroendeframkallande.
Man får ta vad man läser i tidningarna med en nypa salt.

MVH

Nixarn
Citera
2010-04-19, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixarN
Låter ungefär som den informationen jag har erhållit.
Typiskt pressen dock att hitta på falsk fakta.

En drog som är dödande låter ju faktiskt värre än en drog som "bara" är beroendeframkallande.
Man får ta vad man läser i tidningarna med en nypa salt.

MVH

Nixarn

(/start henke)

mm.. Hade "Kent" inte haft några andra droger i kroppen när han tog krypton så hade han förmodligen levt idag ändå ... Men tidningen ljuger inte när de säger att krypton orsakade dödsfallet eftersom det ju var så det var. Krypton blev den droppe som fick bägaren att sprängas, dock skriver ju tidningen att det finns flera andra verifierade dödsfall, och det är ju inte så ofta tidningen ljuger rakt av utan att ens ha en TRÅD av sanning att hänvisa till... Det har jag bara sett dem göra drygt 10-15 gånger under ett års tid.. .. Vi får helt enkelt den som sagt det där att hänvisa oss vidare så att uttalandet kan verifieras, för som läget är nu har vi fortfarande, efter en vecka, endast ett påstående men fortfarande inga källor.

(/end henke)
Citera
2010-04-19, 16:03
Medlem
.-.-.s avatar
Erik lär väl vara en Aftonhoranjournalist som har erbjudit sig ljuga ihop en historia och tjäna sig en hacka.

Det låter bara löjligt när dom skriver att krypton är mycket starkare än amfetamin, krypton och amfetamin går ju inte ens att jämföra. Men enligt Erik så är säkert krypton mycket starkare och farligare än heroin också.
Citera
2010-04-19, 16:55
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
(/start henke)

mm.. Hade "Kent" inte haft några andra droger i kroppen när han tog krypton så hade han förmodligen levt idag ändå ... Men tidningen ljuger inte när de säger att krypton orsakade dödsfallet eftersom det ju var så det var. Krypton blev den droppe som fick bägaren att sprängas, dock skriver ju tidningen att det finns flera andra verifierade dödsfall, och det är ju inte så ofta tidningen ljuger rakt av utan att ens ha en TRÅD av sanning att hänvisa till... Det har jag bara sett dem göra drygt 10-15 gånger under ett års tid.. .. Vi får helt enkelt den som sagt det där att hänvisa oss vidare så att uttalandet kan verifieras, för som läget är nu har vi fortfarande, efter en vecka, endast ett påstående men fortfarande inga källor.

(/end henke)

Alternativt något sjukdom eller hälsoproblem istället för andra droger. Som sagt ,det skulle inte förvåna mig om Kent hade någon kraftigt nedsatt kroppsfunktion.
Citera
2010-04-19, 22:18
Medlem
nordztroms avatar
Attans där blev det olagligt nu ochså
jävla skit vanligt folk som läser det där blir ju livrädda direkt .
För att inte tala om alla jävla politeker blir ju klassat som fort dom hinner.
Njut av nät droger så länge dom finns kvar snart är flaskan det enda lagliga substitutet
Senast redigerad av nordztrom 2010-04-19 kl. 22:33.
Citera
2010-04-19, 22:58
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Alternativt något sjukdom eller hälsoproblem istället för andra droger. Som sagt ,det skulle inte förvåna mig om Kent hade någon kraftigt nedsatt kroppsfunktion.
Hur många dör inte av läkemedel varje år? Ska man också räkna med skador pga läkemedel så är ju något enstaka dödsfall pga Krypton (som sagt; om de överhuvudtaget existerar?) säkert inom det rimliga - dvs vad vi kräver (och accepterar) av läkemedelsbolagen. Ibland undrar jag om inte politikernas avoga inställning till allt utom alkohol faktiskt beror på någon slags ond illvilja.
Senast redigerad av Pinkskin 2010-04-19 kl. 23:01.
Citera
2010-04-20, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordztrom
Attans där blev det olagligt nu ochså
jävla skit vanligt folk som läser det där blir ju livrädda direkt .

(/start henke)

Det är ju det som är tanken. Livrädda människor går med på bra mycket värre demokratiska övergrepp än vad trygga människor gör för att skydda sin säkerhet. Lagen som planeras är ett sånt demokratiskt och rättsvidrigt stolpskott att svenskarna god damnit behöver ha en TOTAL PSYKOS om de skall kunna säga ja till dess nuvarande utformning. How 'bout att inte kunna få reda på i förväg om du kommer förlora alla dina satsade pengar eller ej, bara för att nya lagar kommer gälla retroaktivt? .. Som att ta dig för fortköring när du kör 50 eftersom hastigheten på vägen snart skall ändras till 30.

Citat:
Ursprungligen postat av nordztrom
För att inte tala om alla jävla politeker blir ju klassat som fort dom hinner.
Njut av nät droger så länge dom finns kvar snart är flaskan det enda lagliga substitutet

Flaskan, ciggen och koppen försvinner när jag blir vald till statsminister. Blir jag vald driver jag sverigers narkotikapolitik till sin spets och tvingar hela svenska folket att få uppleva vad en nollvision egentligen är. Efter 2 år när alla är trötta på det och livet är ett enda stort moll för everyone så kommer folket ivrigt att vilja ställa upp på en helt omgjord drogpolitik, vilken är planen från första början. Viktigt är dock att folket får uppleva SAMTLIGA konsekvenser av sina intoleransval som gjorts, vill man ha ett narkotikafritt samhälle så vill man, och euforilagen ger mig möjlighet att ta väck ALLA droger från samhället. Får inte jag röka gräs skall du fanimej inte få dricka kaffe!

Henke for Statsminister 2014!
"We probably can't, but we'll certainly try"

(/end henke)
Citera
2010-10-21, 11:47
Medlem
Lactoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Enligt rättsläkaren var det ju enbart krypton. Har ni inte läst artiklarna? eller är det också en lögn som dom skriver?

Och om vi skall titta lite procentuelt på droger kontra tangentbord,knivar,hoga hojder och så vidare.

om vi tar 100000 människor som får gå förbi en hög höjd eller prova drogen krypton. vilket scenario tror du skördar mest offer? Det är inte så svårt att räkna ut.

Jag är helt och hållet för att man skall få sälja dessa droger. Det är upp till var och en vad man vill göra. Men att förneka riskerna med det. att börja jämföra farliga droger med socker är hemskt att se.

Gör vad ni vill så att säga men genom att ljua om riskerna så kan man locka in folk i detta som kanske inte bör hålla på med droger. om vi är öppna och ärliga och säger : hej detta är inte bra, ni måste vara medvetna om de risker som finns så kommer dödstalen minska tror jag i vart fall

Din verklighetsuppfattning är spännande. Att du lever i en verklighet där allting du hör är sant (om det låter moraliskt riktigt, såklart) och där det är upp till övriga att motbevisa dina outbildade, ogenomtänkta, slutsatser och åsikter.

"När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens."

Läs det, läs om det, repetera, förstå. Det kommer att göra din tillvaro lite lättare, och förr eller senare kanske du till och med kan dra slutsatser själv.

Jag är trött, och leta information åt mindre begåvade människor är inget jag gör gratis i vanliga fall. Så du får söka vidare på riktiga källor själv.

http://www.expressen.se/nyheter/1.20...-av-kebnekaise
- idag, i sverige. Tar ett nära exempel då diskussionen verkar handla mer om känslor för din del.

"166 personer har nått toppen via South East Ridge och 45 har omkommit"

-http://sv.wikipedia.org/wiki/K2

"Under perioden 1921 till 2006 avled 192 personer på Mount Everest. Det konstaterar en grupp forskare från bla USA, Kanada och Storbritannien som gjort en genomgång av samtliga expeditioner till berget under de senaste 85 åren. Sammanställningen presenteras i BMJ. Totalt rör det sig om 8030 klättrare och 6108 sherpas (lokala bärare) som gett sig på berget under dessa år och som alla nått en nivå över baslägret. Av dessa förolyckades totalt 192, vilket motsvarar 1,3 procent av samtliga klättrare och sherpas. "

-http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=11284

länkar inte snyfthistorien du nämnde, då jag aldrig hittade något direkt uttalande från herr Håkan Bengtsson, där han pekar ut ett varumärke som dödsorsak, länka gärna. Samt antar jag att den är länkad och läst ett par gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
m vi tar 100000 människor som får gå förbi en hög höjd eller prova drogen krypton. vilket scenario tror du skördar mest offer? Det är inte så svårt att räkna ut.

Nej, det är det inte. en snabb konfirmation att smartbar har sålt mer än 130 påsar krypton hade varit trevligt, om nu detta dödsfall visar sig vara riktigt .Måste avlsuta detta vimliga svar, ursäkta Ot.
Har aldrig prövat krypton för övrigt, så har inget större intresse av diskussionen i sig själv. Men herregud människa, hur klarar du av att arbeta/studera/fungera i ett samhälle med såpass borttappad slutsatsförmåga?
Citera
2010-10-21, 12:58
Medlem
Lactoss avatar
Jesus, snygg ot bump med irrelevant rant. Hittar ingen edit eller radera.
Citera
2010-10-21, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lactos
Jesus, snygg ot bump med irrelevant rant. Hittar ingen edit eller radera.

Äsch, he had it coming
Citera
2010-11-02, 01:43
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lactos
Din verklighetsuppfattning är spännande. Att du lever i en verklighet där allting du hör är sant (om det låter moraliskt riktigt, såklart) och där det är upp till övriga att motbevisa dina outbildade, ogenomtänkta, slutsatser och åsikter.

"När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens."

Läs det, läs om det, repetera, förstå. Det kommer att göra din tillvaro lite lättare, och förr eller senare kanske du till och med kan dra slutsatser själv.

Jag är trött, och leta information åt mindre begåvade människor är inget jag gör gratis i vanliga fall. Så du får söka vidare på riktiga källor själv.

http://www.expressen.se/nyheter/1.20...-av-kebnekaise
- idag, i sverige. Tar ett nära exempel då diskussionen verkar handla mer om känslor för din del.

"166 personer har nått toppen via South East Ridge och 45 har omkommit"

-http://sv.wikipedia.org/wiki/K2

"Under perioden 1921 till 2006 avled 192 personer på Mount Everest. Det konstaterar en grupp forskare från bla USA, Kanada och Storbritannien som gjort en genomgång av samtliga expeditioner till berget under de senaste 85 åren. Sammanställningen presenteras i BMJ. Totalt rör det sig om 8030 klättrare och 6108 sherpas (lokala bärare) som gett sig på berget under dessa år och som alla nått en nivå över baslägret. Av dessa förolyckades totalt 192, vilket motsvarar 1,3 procent av samtliga klättrare och sherpas. "

-http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=11284

länkar inte snyfthistorien du nämnde, då jag aldrig hittade något direkt uttalande från herr Håkan Bengtsson, där han pekar ut ett varumärke som dödsorsak, länka gärna. Samt antar jag att den är länkad och läst ett par gånger.

Nej, det är det inte. en snabb konfirmation att smartbar har sålt mer än 130 påsar krypton hade varit trevligt, om nu detta dödsfall visar sig vara riktigt .Måste avlsuta detta vimliga svar, ursäkta Ot.
Har aldrig prövat krypton för övrigt, så har inget större intresse av diskussionen i sig själv. Men herregud människa, hur klarar du av att arbeta/studera/fungera i ett samhälle med såpass borttappad slutsatsförmåga?

Så din poäng är att jag är en dålig människa? Ja då får ja tacka för att du tog dig tid att verkligen reda ut detta för oss. Har du tjänat något på detta? har du växt som människa? nej jag tror inte det.

Vet du vad Bring all you best shots anytime and i shall dace with you sir. A DUEL HERE AND NOW! ANGARDE!
Citera
2015-02-15, 03:29
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Skojar ni eller? Har sett folk jämföra Krypton och Kratom flera gånger här på forumet. Ni måste skämta? Det är precis som att jämföra Rökmixar med Cannabis! Förstår inte vad som är så svårt att fatta? Kratom är löv från trädet Mitragyna Speciosa med det aktiva ämnet Mitragynin bland annat, och är inte bevisat beroendeframkallande ALLS!

Krypton däremot är/var malda löv från Mitragyna Speciosa, BESPRUTADE med en mycket BEROENDEFRAMKALLANDE samt FARLIG opioid kallad O-Desmetyltramadol, och det är den som gör/gjorde att man blir/blev beroende av Krypton, eller tog skada av att använda Krypton INTE sjävla växten Kratom!! Och det är därför man får "Sjukt mycket mer effekt" av Krypton jämfört med vanliga Kratom löv!

Ville påpeka detta så att det inte blir missvisande för folk!

/Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in