Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Enligt rättsläkaren var det ju enbart krypton. Har ni inte läst artiklarna? eller är det också en lögn som dom skriver?
Och om vi skall titta lite procentuelt på droger kontra tangentbord,knivar,hoga hojder och så vidare.
om vi tar 100000 människor som får gå förbi en hög höjd eller prova drogen krypton. vilket scenario tror du skördar mest offer? Det är inte så svårt att räkna ut.
Jag är helt och hållet för att man skall få sälja dessa droger. Det är upp till var och en vad man vill göra. Men att förneka riskerna med det. att börja jämföra farliga droger med socker är hemskt att se.
Gör vad ni vill så att säga men genom att ljua om riskerna så kan man locka in folk i detta som kanske inte bör hålla på med droger. om vi är öppna och ärliga och säger : hej detta är inte bra, ni måste vara medvetna om de risker som finns så kommer dödstalen minska tror jag i vart fall
Din verklighetsuppfattning är spännande. Att du lever i en verklighet där allting du hör är sant (om det låter moraliskt riktigt, såklart) och där det är upp till övriga att motbevisa dina outbildade, ogenomtänkta, slutsatser och åsikter.
"När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens."
Läs det, läs om det, repetera, förstå. Det kommer att göra din tillvaro lite lättare, och förr eller senare kanske du till och med kan dra slutsatser själv.
Jag är trött, och leta information åt mindre begåvade människor är inget jag gör gratis i vanliga fall. Så du får söka vidare på riktiga källor själv.
http://www.expressen.se/nyheter/1.20...-av-kebnekaise
- idag, i sverige. Tar ett nära exempel då diskussionen verkar handla mer om känslor för din del.
"166 personer har nått toppen via South East Ridge och 45 har omkommit"
-http://sv.wikipedia.org/wiki/K2
"Under perioden 1921 till 2006 avled 192 personer på Mount Everest. Det konstaterar en grupp forskare från bla USA, Kanada och Storbritannien som gjort en genomgång av samtliga expeditioner till berget under de senaste 85 åren. Sammanställningen presenteras i BMJ. Totalt rör det sig om 8030 klättrare och 6108 sherpas (lokala bärare) som gett sig på berget under dessa år och som alla nått en nivå över baslägret. Av dessa förolyckades totalt 192, vilket motsvarar 1,3 procent av samtliga klättrare och sherpas. "
-http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=11284
länkar inte snyfthistorien du nämnde, då jag aldrig hittade något direkt uttalande från herr Håkan Bengtsson, där han pekar ut ett varumärke som dödsorsak, länka gärna. Samt antar jag att den är länkad och läst ett par gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
m vi tar 100000 människor som får gå förbi en hög höjd eller prova drogen krypton. vilket scenario tror du skördar mest offer? Det är inte så svårt att räkna ut.
Nej, det är det inte. en snabb konfirmation att smartbar har sålt mer än 130 påsar krypton hade varit trevligt, om nu detta dödsfall visar sig vara riktigt .Måste avlsuta detta vimliga svar, ursäkta Ot.
Har aldrig prövat krypton för övrigt, så har inget större intresse av diskussionen i sig själv. Men herregud människa, hur klarar du av att arbeta/studera/fungera i ett samhälle med såpass borttappad slutsatsförmåga?