2010-04-14, 05:15
Medlem
GreenDreams avatar
jag måste bara börja med att säga det att jag är topgf fludrad just nu kunde limde inte söka textem hoppa runt o flytta sig p s¨ånt hah

ska för söka skriva sagta så går det bättre men det tar evigheter att göra den häär raden tog typ 10 mi

till frågajn

Är det korstolerans mellan zopiklon/imovane och zolpidem/stilnoct?

behöver ett snabbt svar
Citera
2010-04-14, 08:16
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Båda är så kallade z-analoger, som till sin struktur är väldig lika bensodiazepiner. Det råder korstolerans mellan alla dessa tabletter.
Citera
2010-04-14, 08:54
Medlem
GreenDreams avatar
Är det korstolerans även med vanlig benzo och analogerna ?
Citera
2010-04-14, 11:28
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Japp.
Citera
2010-04-14, 15:32
Bannlyst
Själv så upplevr jag en korstollerans mellan imovane och stilnoct men det kanske bara är jag!
Citera
2010-04-14, 15:44
Medlem
För en oinsatt kanske någon har lust att förklara vad korstolerans är?
Citera
2010-04-14, 16:09
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorre
För en oinsatt kanske någon har lust att förklara vad korstolerans är?

Den ena substansen ökar din tolerans för den andra och vice versa
Citera
2010-04-14, 16:10
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Det råder självklart tolerans mellan dessa preparat + alla bensodiazepeiner.
Citera
2010-04-14, 16:41
Medlem
Astenikers avatar
För egen del har korstoleransen inte varit så stor. Jag har tidigare då och då tagit Stilnoct, tills jag utvecklat tolerans mot den (= somnar inte trots maximal terapuetisk dos), och sedan direkt kunnat växla över till Imovane, som fungerat väl trots Stilnoct-toleransen.
Citera
2010-04-15, 05:16
Medlem
GreenDreams avatar
Jag smällde i mig runt 20 stilnoct häromdagen dagen, Hur lång tid tar det innan jag kan sova på mina imovane igen? för nu sitter jag här sömnlös, fast jag tog 3x 7,5er med grapejucie.
Citera
2010-04-15, 09:35
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenDream
Jag smällde i mig runt 20 stilnoct häromdagen dagen, Hur lång tid tar det innan jag kan sova på mina imovane igen? för nu sitter jag här sömnlös, fast jag tog 3x 7,5er med grapejucie.

Har du testat att gå att lägga dig när du tar tabletterna istället för att sitta och stimulera hjärnan på flashback bland annat, andra tipset är väl att ha ett uppehåll på 3-6 dagar så sjunker toleransen en hel del.
Citera
2010-04-15, 16:34
Medlem
GreenDreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Har du testat att gå att lägga dig när du tar tabletterna istället för att sitta och stimulera hjärnan på flashback bland annat, andra tipset är väl att ha ett uppehåll på 3-6 dagar så sjunker toleransen en hel del.

Jadå men jag har zolpidemen att flumma på och zopiklonen att sova på visste inte att det var korstolerans

Får väll käka propavan i en vecka nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in