2010-04-13, 16:23
Medlem
Lugini3s avatar
Hur funkar det om man skulle "råka" få en skada som förstör rutan ytterligare?
Citera
2010-04-13, 20:41
Medlem
famiglias avatar
Bytte rutan hos carglass förra veckan och är kanonnöjd.
Bilen i fråga är en volvo och köptes med färdigsprucken ruta, tom besiktad så.
När bilen införskaffades fick jag men en 6månaders helförsäkring, och den slutar inom kort gälla.
Därför tänkte jag att det var lika bra att få det gjort innan det blir dyrare.
1,380:-skr gick kalaset på.
Dom undrade när rutan sprack och jag svarade att jag inte hade en aning, svårare än så var det inte.
Citera
2010-04-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av famiglia
När bilen införskaffades fick jag men en 6månaders helförsäkring, och den slutar inom kort gälla.
Dom undrade när rutan sprack och jag svarade att jag inte hade en aning, svårare än så var det inte.

Låter bra det! Vilken stad bor du i ? Inga som helst andra jobbiga frågor från glaskillarna?
Citera
2010-04-14, 13:41
Medlem
famiglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Låter bra det! Vilken stad bor du i ? Inga som helst andra jobbiga frågor från glaskillarna?

Stockholm, Kista.
Inga jobbiga frågor.
Dom är dessutom både duktiga och trevliga, bytet gick snabbt och efter 2 timmar körde jag därifrån med min nya fina ruta
Citera
2010-04-14, 15:45
Medlem
Jmns avatar
Citat:

Just glasskador m.m behöver man inte ha en helförsäkring för, utan det ingår i delkaskon (halvförsäkringen)
Citera
2010-04-14, 16:14
Medlem
famiglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Just glasskador m.m behöver man inte ha en helförsäkring för, utan det ingår i delkaskon (halvförsäkringen)

Då ska jag minsann reklamera bil och hela helvetet, fan skulle dom tvinga på mig en gratis helförsäkring för? Jag hade ju klarat mig med en gratis halvförsäkring.
Citera
2010-04-14, 21:48
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Då ska jag minsann reklamera bil och hela helvetet, fan skulle dom tvinga på mig en gratis helförsäkring för? Jag hade ju klarat mig med en gratis halvförsäkring.

Haha, ville bara förtydliga att för att byta t.ex. en vindruta på försäkringen så behöver man inte helförsäkring, utan det räcker med en halvförsäkring. Det är många som missat det
Citera
2010-04-15, 09:22
Medlem
Citat:
Stockholm, Kista.
Inga jobbiga frågor.
Dom är dessutom både duktiga och trevliga, bytet gick snabbt och efter 2 timmar körde jag därifrån med min nya fina ruta

Låter förträffligt det där, tack för tipset!
Citera
2010-04-15, 09:28
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Stockholm, Kista.
Inga jobbiga frågor.
Lyckos dig. För mig tog det ca 5-6h. Fy fan vilken jobbig dag det var minns jag
Fast det kan väl inte finns någon glassmontör som ställer jobbiga frågor? Dom vill ju bara byta rutan och hjälper glatt till att fuska till datum och sånt Är ju FB som står för det så kvittar ju för dom.
Citera
2010-05-31, 16:05
Medlem
Citat:
Stockholm, Kista.
Inga jobbiga frågor.

Fick samma behandling som ovan i förra veckan hos Carglass. Riktigt nöjd!

2h tog det, självrisk ca 1300 kr. Dom var trevliga och snabba. Grymt, så ska det vara!
Citera
2011-03-18, 22:27
Medlem
Vad tror ni, kan man köpa en bil med sprucken vindruta(men som gått igenom besiktningen) och ställa den på en halvförsäkring för att sedan 3 veckor senare lämna in den till carglass(och hävda att det skett under min ägotid), och sedan efter bytet skifta till endast trafikförsäkring?
Citera
2011-03-19, 10:09
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacp
Vad tror ni, kan man köpa en bil med sprucken vindruta(men som gått igenom besiktningen) och ställa den på en halvförsäkring för att sedan 3 veckor senare lämna in den till carglass(och hävda att det skett under min ägotid), och sedan efter bytet skifta till endast trafikförsäkring?

men ta en liten sten eller något och kasta på rutan så du får ett nytt stenskott om du är osäker:S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in