2010-09-27, 11:02
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-
My bad .. Dogo Argentino används för jakt på vildsvin

Det gör taxar också
Citera
2010-09-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Det gör taxar också

Haha det stod även jaguarer och pumor
Citera
2010-10-01, 08:18
Medlem
Selathors avatar
Har ingen som helst aning, men efter att ha kollat på lite bilder som visats i denna tråd så måste jag säga att ja jävlar vilka hundar det finns som man inte hade en aning om.

Hundar som är avlade för att sänka vargar, björnar och diverse andra monster djur måste ju vara det ultimata? Fattar inte ens hur det går ihop. Kan väl knappast handla om 1v1? Känns som en enormt korkad fråga men vad fan vet jag.

Var tusan hittar man video klipp på hundar som slaktar andra rovdjur? (eller tvärtom men ska ju helst va lite utmaning också) Youtube kan man ju glömma, vad fan finns det mer?

Off-topic:
Bara lite snabbt också, seriöst. Varför blir folk så arga när man nämner hundslagsmål? Visst, jag fattar jag med att det är lite omoraliskt i dagens samhälle, men hur fan tror ni naturen fungerar egentligen? Titta lite på Animal Planet eller något så kanske ni får en lite bättre uppfattning om hur det funkar utanför människans relativt säkra värld. Har förövrigt haft hund i hela mitt liv, älskar hundar nog fan mer än människor men man måste fatta att från början så var inte hunden ett gulligt keldjur.

Är så sjukt trött på folk som tror att den enda världen som existerar är den vi lever i. Världen är grym och det handlar om att döda eller bli dödad, inse det så slipper ni gå till psykolog när ni blir rädda för verkligheten när den kommer ikapp er.

meh...
Citera
2010-10-02, 23:09
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
Tänk dig att du skulle anordna ett hundmästerskap och om man bortser från att de är omoraliskt och så.

Alla raser får deltaga, vilken skulle vinna?

Funderade just på det för många kända kamphundsraser har ju terrier i sig.
Å terrier är ju i regel små.

25 kilo borde ju inte vara mycket att komma med mot en 75 kilos jycke...

Någon av de här alla gånger, vet inte vad rasen heter dock.

http://www.jewcy.com/files/images/Cantweallgetalong_0.jpg
Citera
2010-10-03, 13:50
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname
Någon av de här alla gånger, vet inte vad rasen heter dock.

http://www.jewcy.com/files/images/Cantweallgetalong_0.jpg

Det ser ut som några exemplar av invandrar-rasen.
Citera
2010-10-03, 14:15
Medlem
samarbetarens avatar
Sarplaninac är en makedonsk herde hund.. bergshund.. sen har vi ryska bergshundar... dom är enligt mig som har bevittnat många hund fajter dom vassaste... turkisk kangal är vass men inget jämfört med dom.. kangalen är en mes som turkarna har höjt som fan...

JAG HATAR FOLK som fajtar hundar...
och jag har sett ett klipp där en rysk bergshund/herdehund som liknade en ovtjarka, fajtades mot en stor Ammstaff .... fy fan säger jag bara.. Amstaffen började kvida som en liten ynklig hora.. tyckte så synd om den... dom fick nog avlida den amstaffen efteråt..
Citera
2010-10-04, 01:15
Medlem
el presas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetvemsom
Det där är annars en Presa Canario

Hehe, och skillnaden är???

Jag är nyfiken nu
Citera
2010-10-04, 22:59
Medlem
Säger bara en sak! hulk hundar http://www.youtube.com/watch?v=LmPZfXkGz84
Citera
2010-10-05, 10:09
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
När jag bodde i nordirland var jag på en hel del kamphundsevenemang, kan dock inte säga att jag är en expert men jag tror ändå att Pitten är svårslagen trots dess litenhet för de ger fan aldrig upp. Stora hundar brukar backa och ge upp så fort det inte går som de vill så får de inte en perfekt start så är de körda.

Den här hunden har jag aldrig sett in action men fan vad stor den är!
http://www.youtube.com/watch?v=8Jqb9816T9U&NR=1

Det var ett präktigt monster. Fast karln var ju visserligen ganska kort.
Citera
2010-10-05, 10:13
Bannlyst
Cerberus tror jag är värst.
Citera
2011-02-21, 01:34
Bannlyst
APBT är ju avlad för just kamp så dom ligger som 1:a
Citera
2011-02-21, 05:51
Medlem
Imperors avatar
"Pound for pound" så "ska" ju Piten vara bäst, det finns tom folk som gjort fysiska beräkningar på optimala längdförhållanden mellan över och underarm, etc, vinklar och proportioner och kommit fram till att en rastypisk slank Pit är i det närmaste optimalt byggd för att inte bara bära upp mycket muskler utan att använda dem till fullo också! Mot en långt större hund har en Pit dock inte en chans!
American Bully är ett dåligt skämt till skräphund som fan inte ens kan slicka sig själv mellan benen! Snacka om urspårad skitavel på utseende helt utan hänsyn till hundarnas bästa. (Dessa ska inte jämföras med APBT av Bully-typ även om det helt och hållet är sådana de stammar från, fick inte heta APBT längre för att de blivit för feta och sunkiga så de skapade en ny ras).
Sedan finns ju också Pakistanska hundar som Gull Terr/Gull Dong, som liknar Piten och avlats fram för samma syfte med lite annorlunda grund och är mycket lik om något större. Ska man prata största monstret så vinner ju CAO (Cenrtal Asiatisk Ovcharka, Sredneasiatskaja ovtjarka), dessa kampas också för avelsmeriter men under rätt så kontrollerade former där allvarliga skador är mycket ovanliga (de är inte avlade för att aldrig ge sig utan kan dominansfightas som "vanliga" hundar), detta för att de ska kunna slåss mot varg, björn och leopard i sitt arbete. De kan väga upp till 120 kg och fortfarande vara ordentligt rörliga! Skulle nog kunna tänka mig att en sådan skulle kunna få stryk av en Bully Kutta dock, nästan lika stor och betydligt mer kampavlad i vissa linjer...
Bully kutta: http://webzoom.freewebs.com/beasts-from-the-east/3skbk2.jpg Liten Korean på bilden, men vovven väger 90kg!!! http://webzoom.freewebs.com/beasts-from-the-east/DSCF0242.JPG Där skulle jag sätta mina pengar om jag var tvungen!

hittade en "liten" Gull Terr som ser ut att kunna äta Dogo Argentinos till frukost också: http://www.youtube.com/watch?v=R1eua8ciN1E&

Samtidigt så kan det mycket väl finnas individer av lite vilken härkomst som helst som kan vara helt vansinnigt vassa och lokala varianter på kamphundar finns ju tyvärr lite varstans i världen.

Jag är verkligen inte för hundkamp. Kan tycka att ett "arbetsprov" som det en Ovcharka får genomgå kan vara OK då det faktiskt handlar om att bevisa arbetsförmåga och inte i första hand handlar om "underhållning" även om det brukar vara en hel del publik och vadslagning även på sådana tillställningar. (Finns en del videos på You-tube, orkar inte leta).
Skillnaden på detta och kamper med Pitbulls och andra ämnesavlade hundar är ju att de inte slutar när de ska utan att de hetsas till att fortsätta längre än vad som är naturligt! Att försvara hundkamp med att djur dödar varandra i naturen är alltså helt fel, de skulle inte göra det om vi inte hetsade/tvingade dem till det!
Senast redigerad av Imperor 2011-02-21 kl. 06:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in