• 1
  • 2
2010-04-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantonaa
grejen med en bluff är ju att det ska se ut som att du har en viss hand (som i det här fallet en hand som A9 på din 995-bräda), och om du då bluffar på ett sätt och spelar den "riktiga" handen på ett annat sätt går det åt helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Går lira hur exploitable som helst på lägre nivåer ändå, majoriteten av spelarna kommer inte märka att du spelar handen annorlunda när du träffar som när du missat.

Håller med superking. Nu lirar jag ännu itne högre än 0.10/0.20 men jag skulle tro att spelare på 1/2 knappast lägger märke till hur du spelar dina händer i så stor utsträckning. Så länge inte du lirar med samma kille dag ut och dag in, tänk hur många som byter bord helatiden?

Sen ot, dethär med att följa med med gutshots... Jag kan syna om någon bettar halva potten på flopp och typ 3 andra hänger på, och det inte finns nått färgdrag eller par på bordet, träffar man kan man ju ta betalt bra. Men så finns det ju sånna som hänger med fast man bettar pott, och kanske tom om det redan finns ett par på brädan, helt sjukt. Men inte fan lirar folk gutshots på högre niver (om de inte bettar ut själva som en semibluff).
Citera
2010-04-12, 19:33
Medlem
Crawzs avatar
Kallsynar man inte 99x bräda om man träffat istället för re-raise?
Citera
2010-04-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Kallsynar man inte 99x bräda om man träffat istället för re-raise?

Med händer som kan dras ut enkelt, typ triss i nior eller tvåparet om man har femman hade jag raisat. 9,9 eller 5,5 eller 9,5 hade jag synat.
Citera
2010-04-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
http://www.thepokerbank.com/strategy/theorems/yeti/

Lite komiskt hur detta har postats tidigt i tråden och diskussionen ändå fortgår.
Citera
2010-04-12, 20:59
Medlem
Ligger potten på t.e.x 5$ efter floppen så bestämmer jag mig för att köra stenhårt eller erkänna mig slagen.
Kör jag på så kan det se ut såhär;

Flopp - Bet 3.50$
Fi: call.

Turn: Bet 8$
Fi: call.

River: Bet 25$
Fi: fold.
Citera
2010-04-12, 21:45
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fethry
Lite komiskt hur detta har postats tidigt i tråden och diskussionen ändå fortgår.

Du tycker att yetis theorem är den optimala lösningen?
Citera
2010-04-12, 22:15
Medlem
syna flop. dels för att du ofta har bäst hand (varför ska du göra om den bästa handen till en bluff) och framför allt eftersom fi kommer 2-barrela på kort som träffar oss. det sista gör syn väldigt lukrativt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in