Citat:
Ursprungligen postat av Cantonaa
grejen med en bluff är ju att det ska se ut som att du har en viss hand (som i det här fallet en hand som A9 på din 995-bräda), och om du då bluffar på ett sätt och spelar den "riktiga" handen på ett annat sätt går det åt helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Går lira hur exploitable som helst på lägre nivåer ändå, majoriteten av spelarna kommer inte märka att du spelar handen annorlunda när du träffar som när du missat.
Håller med superking. Nu lirar jag ännu itne högre än 0.10/0.20 men jag skulle tro att spelare på 1/2 knappast lägger märke till hur du spelar dina händer i så stor utsträckning. Så länge inte du lirar med samma kille dag ut och dag in, tänk hur många som byter bord helatiden?
Sen ot, dethär med att följa med med gutshots... Jag kan syna om någon bettar halva potten på flopp och typ 3 andra hänger på, och det inte finns nått färgdrag eller par på bordet, träffar man kan man ju ta betalt bra. Men så finns det ju sånna som hänger med fast man bettar pott, och kanske tom om det redan finns ett par på brädan, helt sjukt. Men inte fan lirar folk gutshots på högre niver (om de inte bettar ut själva som en semibluff).