Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-11, 18:48
Medlem
Har lite problem att spela med min Imac, tycker inte mus och tangentbord räcker till.

Hur funkar kompabilitet med sånt här när det kommer till Mac? Finns det spelgrejer att köpa med Macens specialtangenter?
Citera
2010-04-11, 19:09
Medlem
harrings avatar
Allt jag har testat till min macbook Pro har fungerat helt problemfritt både på Snow Leopard och Bootcamp W:XP
Citera
2010-04-11, 22:20
Medlem
uberantonpantons avatar
Äger själv en imac. Kör dock orginaltangentbordet, men har bytt till ny mus.

Kan ge dig klartecken där iaf. Det flesta möss(heter det så?) funkar även till mac. Det kan vara lite problem med att en del knappar inte fungerar out of box. Men sålänge du köper en mus från en relativt stor tillverkare borde det inte vara några problem att googla sig till ett par drivrutiner. Använder personligen en Logitech MX Revolution Cordless och är mycket nöjd med den. Rekomenderas!
Citera
2010-04-11, 23:18
Medlem
Flärps avatar
Angående mus så kan jag rekommendera Logitech. De har ett bra utbud av spelmöss som håller hög klass med bra mjukvara till OS X.
Citera
2010-04-11, 23:34
Medlem
Tack för tipsen, låter bra det här =)

Men hur funkar det med commandknappen med ett vanligt tangentbord? Finns det någon annan knappkombo att köra på istället?
Citera
2010-04-12, 12:49
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drachma
Tack för tipsen, låter bra det här =)

Men hur funkar det med commandknappen med ett vanligt tangentbord? Finns det någon annan knappkombo att köra på istället?

Windows knappen/flaggknappen som på Windows öppnar start menyn. Dock ingen motsvarighet till Fn(?) knappen :/ fast den kanske bara existerar på macbooksen
Citera
2010-04-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Windows knappen/flaggknappen som på Windows öppnar start menyn. Dock ingen motsvarighet till Fn(?) knappen :/ fast den kanske bara existerar på macbooksen

nja existerar på vissa windows tangentord.. leta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in