• 1
  • 2
2010-04-14, 12:47
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arafax
Tack för alla svar, då jag bara har skulder på 15-20~ k så tror jag på det här med mindre bilhandlare å finans. Men kan man lämna bilen som säkerhet för bilhandlaren asså om det missköts så har han rätt att hämta tillbaka bilen? Då jag inte tänkt å scamma så skiter jag ju i de, ska sköta mina kort rätt å betala naturligtvis så det borde vara en relativt bra säkerhet för han samt större pålitlighetsgrad hos mig... Feedback på de?

Tänk på att det oftast inte är bilhandlaren som står för finansieringen. Större bilfirmor har ibland "egna" finansbolag (toyota exempelvis), medan mindre bolag samarbetar med externa kreditbolag såsom Wasa kredit, swedbank finans, handelsbanken finans och allt vad dom kan heta. Tyvärr tror jag fortfarande dina chanser är små.
Senast redigerad av stillsam 2010-04-14 kl. 13:44. Anledning: missade förra inlägget
Citera
2010-04-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Tänk på att det oftast inte är bilhandlaren som står för finansieringen. Större bilfirmor har ibland "egna" finansbolag (toyota exempelvis), medan mindre bolag samarbetar med externa kreditbolag såsom Wasa kredit, swedbank finans, handelsbanken finans och allt vad dom kan heta. Tyvärr tror jag fortfarande dina chanser är små.

Jajo, du kanske har rätt vad vet jag. Men på bilhandlarn så lät det positivt men får väl se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in