Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-11, 15:35
Bannlyst
Har fått en länk från min skola jag behöver komma åt, när jag klickar på den kommer det bara upp "an error just occured", pratat med skolan och det funkar fint för dem så problemet ligger i min dator. Vad kan det vara som blockerar det för mig. Har en Mac så jag antar att det ställer till det lite, några tips om hur jag kan göra och vad som kan vara problemet?
Citera
2010-04-11, 17:11
Bannlyst
Ingen som har en aning om vad jag göra??? Kom igen nu killar, ni som kan mac, vad är fel på inställningarna?
Citera
2010-04-11, 18:09
Medlem
trojts avatar
Hur många olika webbläsare har du testat?
Citera
2010-04-11, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trojt
Hur många olika webbläsare har du testat?

Har bara testat att klicka på länken, vore det ide att ladda ner explorer också och testa det genom den? Hur gör jag för att öppna länken genom det programmet? Är bara en länk, vet inte hur jag skall öppna den med ngt. annat program.

Suger på det här med datorer...

Tacksam för all hjälp!
Citera
2010-04-11, 22:10
Medlem
uberantonpantons avatar
Prova att ladda ner Firefox och öppna länken med det. Firefox hittar du här http://www.mozilla.com/en-US/firefox/firefox.html

Har du märkt något liknande problem med andra länkar, eller är det första gången?
Senast redigerad av uberantonpanton 2010-04-11 kl. 22:39.
Citera
2010-04-12, 16:03
Medlem
felstavadds avatar
Du har inte nån pop-up stoppare aktiverad eller nåt annat pop-up-stoppar-program?

Kan ju ställa till det om ett nytt fönster ska öppnas ibland.

sitter vid en windows-burk nu men under "Arkiv"-menyn finns väl "blockera-pop-ups" tillval.
Citera
2010-04-12, 16:24
Bannlyst
Fick svar från programmet att de bara fungerar i explorer 6 eller senare (assholes), är det bara att ladda ner programmet och öppna det genom det eller finns det ngn speciell teknik jag skall använda? Hörde ngt om "boot camp", va fan e det?
Citera
2010-04-12, 17:27
Medlem
systems avatar
Underbart!

Enklast är kanske att ”hitta” en licens av Crossover, så kan du köra Explorer utan att installera Windows.

Eller så ber du dem göra om och göra rätt.
Citera
2010-04-12, 17:41
Moderator
^Eazs avatar
Internet Explorer 6 finns inte för Mac och kommer heller inte göras för Mac. (MS har förstått att browserkriget på Mac OS plattformen är förlorat, så det är onödigt att lägga tid och resurser på att utveckla IE.).

Så, du behöver kort sagt fixa något sätt att köra Windows på.
Bootcamp, Crossover, Parallells.

Edit:
Bootcamp Problem [Stora Tråden ang. Bootcamp Problem /Mod]
Crossover problem. ( https://www.flashback.org/sok/Crossover?f=184 )
Parallells ( https://www.flashback.org/sok/Parallells?f=184 )
Senast redigerad av ^Eaz 2010-04-12 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in