2008-04-05, 04:32
Medlem
Aliens r en utav mina absoluta favoritfilmer! Har sett den hur mnga gnger som helst!
Citera
2008-04-05, 09:39
Medlem
hesons avatar
Ettan r bttre n de andra - den bsta skrckisen ngonsin kanske.
Tvan r en av de bsta actionskrckisar som gjorts, Camerons frtjnst, troligtvis hade det blivit pankaka av alltihop utan honom.

Uppfljarna r inte vrda att nmna i samma inlgg.
Citera
2008-04-05, 12:18
Medlem
Grumbledocks avatar
Ettan var helt klart bst
Tvan var helt okej som action, hade dock tappad lite vl mycket knsla...
Kul att ga Quadrologin iaf, speciellt om man har collectors edition
Citera
2008-04-05, 17:41
Medlem
Dysterkvistens avatar
lskar bde Alien och Aliens, Alien 3 r vl sisdr - ganska medelmttig, och Alien: Resurrection har jag inte ens sett. Men jag vill fortfarande ha Quadrilogy pga allt extramaterial, som ocks skulle se riktigt stilig ut p hyllan.
Citera
2008-04-05, 18:11
Medlem
Continental Ops avatar
Directors Cut p trean sgs vara mkt bttre n theatrical p IMDB, r det bara bullshit eller?

minns inte riktigt vad jag tyckte om trean rligt talat
Citera
2008-04-05, 18:12
Medlem
Hr r en till som anser att ordningen r exakt den som de kom ut i. Tvan r jkligt bra men inte riktigt lika.. raffinerad som ettan som r en bttre skrckfilm. Alla dessa lufttrummor, och den begrnsade vapenmngden gr den mer gastkramande.

Jag har faktiskt inte srskilt mycket emot Resurrection, som en del har - den r bara inte lika bra som de tre frsta filmerna, helt enkelt.. men slr vilken random B-film som helst p fingrarna.
Citera
2008-04-05, 18:19
Medlem
Bckahsts avatar
Trean suger, men resten av filmerna r bra.
Citera
2008-04-05, 18:31
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Directors Cut p trean sgs vara mkt bttre n theatrical p IMDB, r det bara bullshit eller?

Tja, bttre n sitt rykte eftersom filmbolaget Fox av ngon anledning klippte snder filmen.

Kp denna version:http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=

Bgge versioner + 3 timmars extramaterial, vl vrd pengarna.

David Fincher blev inte glad.......
Citera
2008-04-05, 18:48
Bannlyst
Gillar 2:an bst. 3:ean r ox bra men den har smst effekter.
Citera
2008-04-05, 19:23
Medlem
Fladderfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Jag frstr verkligen inte hur man kan se Aliens (1986) som ngot annan n en riktig kalkonrulle. Den r ju till och med smre n Virus med Jamie Lee Curtis!

Hller verkligen med, men 4:an r okej.
Citera
2008-04-05, 19:38
Medlem
KoettFaerss avatar
Mste sga att alla filmerna r bra p sitt speciella stt. Alla r ju gjorda av olika regissrer, Ridley Scott, James Cameron, David Fincher och Jean Pierre Jeunet. Tack vare detta har varje alienfilm ftt en viss prgel och tolkning. Sjlv tycker jag att det r svrt att jmfra dem. Vill man ha action ska man se 4:an vill man se "skrck" ser man 1:an vill man ha lite av bda tar man
2:an, eller i brist p detta tar man 3:an. Hoppades p att f se en ALIEN 5 men drmmarna gick ju i kras nr man fick veta att AvP var p vg, och skulle regisseras av ingen mindre n megasopan till vervldsregissren bakom resident evil. Nja, man kan tycka om de olika filmerna hur mycket man vill, men inget slr ett maraton med en djvla massa chips!
Citera
2008-04-05, 23:02
Medlem
Hullabaloo87s avatar
Hur kan ngon rligt talat gilla 4an? Och det dr med att 1an r mer skrck n 2an tror jag har mer med vilken lder man sg dem i... 2an numera lskar jag fr den dr, bla iskalla knslan... Nr jag frst sg den var i en kall, mrk nedanvning hos min kusin nr jag var liten fr att jag var typ enda ungen p slkttrffen.. Jag var inte gammal.. Fyfan va lskig den filmen var.. Var tvungen att fly upp till folket ngra gnger under filmens gng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in