2010-04-10, 12:42
Medlem
Knullkungens avatar
Vad händer den dagen Admin dör? Blir admin 2 då admin? Finns en successionsordning? Planeras det för Flashbacks långisktiga framtid? Kommer FB att finas kvar om 5 år? Om 10 år? Om 25 år? Om 50 år? 100 år?
Citera
2010-04-10, 12:47
Medlem
skachsos avatar
Klart FB finns kvar, i någon form iallafall.
Citera
2010-04-10, 13:10
Medlem
cp-apas avatar
Ja det gör det nog. I någon slags ordning --> troligtvis som ett forum för högerextrema.
Citera
2010-04-10, 13:32
Medlem
Haha klart att inte hela Flashback står och faller med admin. Däremot kan säkert nödvändigheten ifrågasättas om något sekel eller så.
Citera
2010-04-10, 13:39
Medlem
Skohornets avatar
Man lär ju kunna hitta det mesta med sökfunktionen när den dagen kommer i alla fall
Citera
2010-04-10, 13:42
Medlem
Wosps avatar
De är väll omöjligt att veta om FB finns kvar om 100 år men man kan ju alltid hoppas. Men sedan kan man ju tänka på att mycket här kommer att vara värdelöst om ca 10 år. Jag vet inte riktigt hur länge FB har funnits men jag har sett poster ifrån 2004, Sist jag kollade så var de 2010 nu.

Vad har vi för användning av 6 års gamla inlägg. Jag tycker att inlägg som är några år gamla borde arkiveras. Men utan att de raderas eller raderas ifrån post accontet. Vet någon förresten om inlägg som blir arkiverade med att hela forumet bli arkiverat försvinner ifrån ens post accont?

För som de är nu är de nästan lite jobbigt att om man söker och så blir man hänvisad till en 400 sidors tråd, Vem förväntar sig att man ska sitta och läsa igenom en 400 sidig tråd, Där många inlägg är flera år gamla och som man inte har någon användning av längre.

Wosp
Citera
2010-04-10, 13:44
Medlem
Tycker du har fel där Wosp, många gamla inlägg kan man ha lika stor nytta av nu som då.
Citera
2010-04-10, 13:48
Medlem
Crossmacks avatar
Efter peak oil? Knappast.
Citera
2010-04-10, 13:53
Medlem
Pushtigbans avatar
Antagligen så får sig FB något stort lyft inom 5 - 10 år där medlemmarna kommer kunna logga in med sin DNA-kod....

Att Flashback i någon form kommer existera i framtiden torde nog vara högst sannolikt, men hur det kommer se ut tror jag inte ens Herr Axelsson vet...
Citera
2010-04-10, 13:58
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
"En gång på Internet, alltid på Internet"

Ja, jag tror att flashback kommer att finnas kvar om 100 år. Var precis inne i Musikavdelningen på forumet o sedär, första posten var ifrån 2003. Sen håller jag med föregående talare, att man absolut kan ha kvar äldre inlägg då man absolut kan ha nytta av dem. Och håller även med wosp, snälla vad ni gör radera aldrig något ifrån forumet.

Jag vill inte ens tänka på vilken konsol man skriver på flashback om 20 år, utvecklingen kommer att gå så fruktansvärt mycket fortare fram.

Och skulle flashback mot all för modan lägga ner. Så tror jag och hoppas jag att någon kommer starta upp projektet igen. Vi är ändå 390 871(4,3 % av Sveriges befolkning, räknat på ALLA 9 miljoner) medlemmar och blir fler för varje dag.

Så, Long live the Flashback !
Citera
2010-04-10, 14:01
Bannlyst
Jag tror att flashback kommer att finnas kvar, bättre, snabbare och snyggare!
Citera
2010-04-10, 14:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Vad har vi för användning av 6 års gamla inlägg. Jag tycker att inlägg som är några år gamla borde arkiveras. Men utan att de raderas eller raderas ifrån post accontet. Vet någon förresten om inlägg som blir arkiverade med att hela forumet bli arkiverat försvinner ifrån ens post accont?

Det finns visst användning! Ibland när man vill referera till äldre händelser, och använda det som källa i ett nuvarande inlägg, så kan man hänvisa till en Flashback-tråd eller Flashback-inlägg om originalkällan från den tiden har försvunnit från nätet. Och även om en originalkälla finns så kan Flashback-tråden / Flashback-inlägget innehålla en mängd kompletterande information.

Det här gäller speciellt avdelningarna som handlar om politik och brott. Just när det gäller brott så kan det vara informativt att läsa vad som sades just då. Många år efteråt så har de flesta detaljer fallit i glömska, om det inte skrivits ned.

Jag tycker detta är en av Flashbacks största styrkor, att de verkligen bevarar det användarna har skrivit. Det gör inte alla forum och det är sämre. Jag hoppas att om 50 år kunna läsa vad jag skrev vid 2000-talets början. Blir kul och se om jag ändrat åsikt mycket, eller om åsikterna kommer bevaras in i döden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in