2010-04-09, 16:00
Bannlyst
Hej!

Har fått ett litet problem, en morgon när jag scannade min käre dator efter virus med NOD32 hittade den en hel del, Nod32 ombad mig att starta om PCn för att ta bort en del virus, då jag inte hade tid att vänta på en hel reboot så lät jag den bara stängas av. När jag sen kommer hem igen senare på kvällen och ska starta upp den så får jag ett meddelande om att jag måste aktivera windows. Jag kan välja på 3 alternativt, 1. lets activate windows, 2. activate windows over the phone 3. Don't activate windows (och då loggar den ut).

Jag löste detta innan genom att gå i safe mode och systemåterställa den men nu har jag slut på systemåterställningspunkter (datorn vart avstängd i typ 3 månader för den var trasig) och kan alltså inte använda den.

Jag har laddat ner ett antal cracks, både WGA och Activation crack men det vill inte fungera. På alternativ nummer ett kan jag välja att ändra key, försökte då skriva in ett antal serials till XP (t.o.m den som ges av ETH0s studentutgåva) men den säger att nyckeln är felaktig.

Så min fråga är given: Finns det något sätt att lösa problemet utan att formatera om den? (Vilket iofs inte är så farligt då jag lyckligtvis har systemet på enskild disk men ändå...)

Väl mött!
Citera
2010-04-09, 16:49
Bannlyst
Bestämde mig för att formatera ändå, mod avgör vad som borde göras med tråden.
Citera
2010-04-10, 02:06
Bannlyst
Och så en till tanke, då jag inte har CD-keyn till den windows version jag installerade har jag 29 dagar på mig att knäcka detta, finns det någon idé hur detta skall övervinnas?
Citera
2010-04-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localgh0st
Och så en till tanke, då jag inte har CD-keyn till den windows version jag installerade har jag 29 dagar på mig att knäcka detta, finns det någon idé hur detta skall övervinnas?
Har du en märkesdator (OEM) som kom förinstallerad med XP så var det nog XP-Home på den.
(syns om du tar egenskaper på den här datorn vad man har).

I så fall är har man oftast en recovery-partition som återställer datorn till det OS/applikationer som den levererades med, och som man då bör nyttja i första hand.

Står i så fall i dina handlingar hur man gör och är oftast ett F-kommando man kör vid uppstarten, tex F11. Kolla manual på tillverkarens hemsida i så fall. Då slipper du leta cracks.

Troligen en XP-Home du har nu å de är bökigare än andra, en PRO/CORP brukar inte klaga på ngn tidsgräns vad jag stött på.
Citera
2010-04-10, 03:32
Medlem
Skogswalds avatar
Hel och ren
Senast redigerad av Skogswald 2010-04-10 kl. 03:49.
Citera
2010-04-10, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Har du en märkesdator (OEM) som kom förinstallerad med XP så var det nog XP-Home på den.
(syns om du tar egenskaper på den här datorn vad man har).

I så fall är har man oftast en recovery-partition som återställer datorn till det OS/applikationer som den levererades med, och som man då bör nyttja i första hand.

Står i så fall i dina handlingar hur man gör och är oftast ett F-kommando man kör vid uppstarten, tex F11. Kolla manual på tillverkarens hemsida i så fall. Då slipper du leta cracks.

Troligen en XP-Home du har nu å de är bökigare än andra, en PRO/CORP brukar inte klaga på ngn tidsgräns vad jag stött på.

Ihopplock, piratkopierad.
Citera
2010-04-10, 06:47
Medlem
new-eurochilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localgh0st

Skicka ett pm till mig med din epost så kan jag fixa detta problem åt dig.
Citera
2010-04-10, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Hel och ren

Kysser dina tår om det funkar, återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in