Citat:
Ursprungligen postat av Sgt_Max
Jag instämmer helt. Det känns som att hela flashback florerar med liknande fördommar och hat mot andra människor som de skriver ut här istället för att våga uttrycka och disskutera ut i verkliga livet.
Det är bara att inse, att allt hat mot "negrer", "turkar", judar eller liknande är projecering över att man själv känner sig rädd för en speciell typ av människor. Hade ni föredragit att få höra att ni är jävla nazistjävlar som är helt dumma i huvudet och som har haft en kass uppväxt och därför behöver ta det ut på andra? Personer som är lika fega som de som de själva hatar? Att det är personer som inte inser att det är deras egna försupna föräldrar och tragiska syskon som bär skulden till deras eget illamående, och inte någon annan?
Självklart om DN får in massa kommentarer såsom "jävla negerjävlar", "turkfittor" eller liknande stänger av kommenteringen - skulle jag själv ha gjort. För det är inte ett bidrag till debatten utan bara en oas av fördommar. De hör hemma bättre på flashback isf där alla kan ge svar på tal.
För att avsluta det hela så; Invandringen är rätt skev, och svenskar är för fega för att förändra på något. Ta era fördommar, gå ut i samhället- lär er något och börja själva arbeta på att stänga av invandringen. Inte på grund av att det är "negerjävlar" eller "turkfittor" som ni har att göra med, utan för att ni äntligen förstår att det är den enorma kulturkrocken som gör att det skapas problem.
Totalt skilda sätt att reagera på andra människors reaktioner.
Problemet är betydligt djupare än "kulturkrock".. Ska vi gå ut i samhället och arbeta med kulturkrocken som gör att invandrare leder den ack så åtråvärda våldtäktstävlingen? Är det möjligtvis så att vi måste starta någon slags statligt subventionerad utbilding för att råda bot på krocken?
Ska vi gå ut i samhället och starta företag där vi uteslutande anställer invandrare så att vi råder bot på det skenande bidragstagandet?
Ska vi gå ut i samhället och samla spillved och bygga lägenheter över hela Sverige till enbart invandrare för att minska segregationen?
Nu kanske jag talar för mig själv, må så vara, men jag tycker inte att felet på något sätt ligger hos oss och med handen på hjärtat så löser vi INGA problem varken här eller där om vi importerar uppskattningsvis 20.000 framtida bidragstagare. För det lär födas precis lika många om inte fler där de ursprungligen kom ifrån.
Nå, konkret vad skall göras? Om vi ska få ett slut på eländet så ska vi 1. skeppa tillbaka alla oduglingar och brottslingar. Sedan ger vi satan i att ta in fler(invandrare med riktig flyktingstatus undantaget) till dess att vi verkligen behöver, och då tar vi in de som har kompetensen som behövs.
Ska vi prompt spendera pengar för att ur humanitärt syfte hjälpa dem så kan vi spendera pengar på att 1. skicka utbildat folk till U-länder och ge invånarna vettiga utbildningar. 2. bistå med resurser för ett fungerande och civiliserat samhälle samt 3. sätta press(sanktioner, embargo?) så att de kan bilda demokratiska regeringar.
Naturligtvis är det ett enormt åtagande och mer eller mindre omöjligt. Men jag tror verkligen att det skulle leda till bra mycket bättre saker att försöka hjälpa dem där än skeppa en bråkdel hit och låta dem skita dadlar dagarna i ända på vår bekostnad.