Förut har många klagat över att Dages Nyheter raderar friskt bland folks kommentarer i samband med artiklar de publicerat. Detta har ofta gällt artiklar som rör invandring, Sverigedemokraterna mm.
Nu har Dages Nyheter tagit ytterligare ett steg när det gäller att censurera avvikande åsikter. Nu stoppar de alla möjligheter att kommentera artiklar överhuvudtaget som rör invandring mm!
Citat:
"Vi agerar nu kraftfullt för att komma till rätta med problemet, just för att skydda den öppna debattmodell vi har på DN.se. Det betyder att vi stänger kommentarfunktionen helt på artiklar som vi erfarenhetsmässigt vet lockar fram rasistiska kommentarer. Till exempel artiklar om eller relaterade till invandring."
Självklart är det inte bra för yttrandefriheten. Jag har dock inte varit aktiv på DN och vet inte hur stort "problemet" är men jag tycker det känns larvigt att man inte får kommentera sina åsikter och att det skulle ta för lång tid att plocka bort de onödiga kommentarerna.
Löjligt. Ett taktiskt steg från judemedia att tysta ner SD och deras anhängare. Fan om de inte hinner med att raderar alla rent rasistiska kommentarer får de väl sätta in mer personal på området. Judejävlar.
DN är i dödsryckningar, de vet att de kommer att förlora slaget om språket, då folk inte längre tvingas att läsa deras vinklade nyheter och köpa deras mångkulturella propaganda.
Oerhört tragiskt och korkat på samma gång.
Jag har alltid valt DN före Aftonbladet och Expressen som nyhetsportal pga att DN har varit en seriös sådan till skillnad från de senare.
Nu kommer jag att bojkotta även DN.
Det är väl ingen nyhet att Sveriges stora medier behandlar yttrandefriheten så här! Hoppas i alla fall några till säger upp sina prenumerationer efter att ha läst det här.
DN och i princip alla andra tidningar i Sverige idag går back och tappar prenumeranter. Men de har bara sig själv, sina svensk fientliga artiklar och sitt val att motverka yttrandefriheten att skylla.
Ok att de inte vill att vem som helst ska föra fram sina åsikter på DERAS sida. Men att kalla det för en öppen debatt-modell tycker jag enbart är efterblivet
Etablerad media har satt upp "halmgubbar" i form av näthat och har på så vis fått en ursäkt att inte ha kommentarsfunktioner till invandringsrelaterade artiklar.
Hur "skyddar man en öppen debatt" genom att avlägsna debattörerna och stänga debatten? Människan som formulerat meningen måste vara begåvningshandikappad som bäst.
Det är kul att de oroar sig för ett ökat folkligt medvetande:
Citat:
Mikael Hjerm tror att Sverigedemokraterna har allt att vinna på att främlingsfientlighet hamnar på den politiska dagordningen. – När folks medvetenhet ökar, ökar inte bara fördömandet utan också acceptansen. Det kommer att gynna Sverigedemokraterna, säger Mikael Hjerm.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!