Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-09, 13:38
Medlem
whiplashstalkers avatar
Är så trött på itunes. Om jag tex har ett gäng nya låtar som jag vill köra rakt upp o ner och det är olika artister så vill inte itunes bara spela upp dessa i en lång rad. Utan den ska lägga alla i olika album.

Va finns det för alternativ spelare om man bara vill som i Winamp spela alla blandade album i en lång jävla rad?

Winamp stödjer inte mac av någon skum anledning... 2010 och ingen har fixat det.. Suck....

Så va finns det då? Något lätt tack. Inget maffigt som tar upp hela skärmens yta.

EDIT: om någon undrar ja jag har använt google. Men han och jag kommer sällan överens längre
Senast redigerad av whiplashstalker 2010-04-09 kl. 13:50.
Citera
2010-04-09, 13:57
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Vox är det du söker. Väldigt likt och lätt.
Citera
2010-04-09, 14:14
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
… Om jag tex har ett gäng nya låtar som jag vill köra rakt upp o ner och det är olika artister så vill inte itunes bara spela upp dessa i en lång rad. Utan den ska lägga alla i olika album.
Inte svar på din fråga, men en lösning på ditt problem:

Dra din mp3-mapp till vänsterspalten så har du en ny spellista. Skit i album.
Citera
2010-04-09, 14:42
Medlem
Citat:
Är så trött på itunes. Om jag tex har ett gäng nya låtar som jag vill köra rakt upp o ner och det är olika artister så vill inte itunes bara spela upp dessa i en lång rad. Utan den ska lägga alla i olika album.

Va finns det för alternativ spelare om man bara vill som i Winamp spela alla blandade album i en lång jävla rad?

Winamp stödjer inte mac av någon skum anledning... 2010 och ingen har fixat det.. Suck....

Så va finns det då? Något lätt tack. Inget maffigt som tar upp hela skärmens yta.

EDIT: om någon undrar ja jag har använt google. Men han och jag kommer sällan överens längre

Jag förstår dig verkligen. iSkräp är verkligen ful, stor och krånglig.
Jag rekommenderar dig Cogx; http://cogx.org/
Citera
2010-04-09, 15:02
Medlem
Gurka___s avatar
Jag tänkte bara lite logiskt och hittade: http://www.google.com/search?source=ig&hl=sv&rlz=1G1GGLQ_SVSE313&=&q=Mac amp&meta=lr%3D&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

kanske fungerar?
Citera
2010-04-09, 23:20
Medlem
whiplashstalkers avatar
Gillade både Vox och Cogx. Tack för dom.
och tack system för en bra grej.

System du kanske öven vet hur man stänger av så Play knappen inte startar iTunes? För när jag tex pausar me den så ploppar itunes upp direkt... Eller om den är igång så startar en låt. Kollat runt lite men hittar inget i inställningar
Citera
2010-04-09, 23:30
Medlem
systems avatar
Citat:

System du kanske öven vet hur man stänger av så Play knappen inte startar iTunes? För när jag tex pausar me den så ploppar itunes upp direkt... Eller om den är igång så startar en låt. Kollat runt lite men hittar inget i inställningar
Jag är onykter och förstår kanske därför inte din fråga. Med ”knappen” – menar du på tangentbordet eller att du trycker på en knapp med muspekaren? Vad menar du med att iTunes ”ploppar” upp?

Jag har alltid iTunes igång då jag är på jobbet (hörlurar) och har svårt att se problemet. Det gör exakt det jag vill, varken mer eller mindre. De funktioner jag ännu inte utforskat har inte trängt sig på ännu.
Citera
2010-04-10, 00:43
Medlem
Varför inte VLC eller liknande? VLC kan mer än spela film.
Citera
2010-04-10, 00:44
Medlem
Sliths avatar
Citat:

Testat spellistan Senast tillagda?
Citera
2010-04-10, 03:27
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag är onykter och förstår kanske därför inte din fråga. Med ”knappen” – menar du på tangentbordet eller att du trycker på en knapp med muspekaren? Vad menar du med att iTunes ”ploppar” upp?

Jag har alltid iTunes igång då jag är på jobbet (hörlurar) och har svårt att se problemet. Det gör exakt det jag vill, varken mer eller mindre. De funktioner jag ännu inte utforskat har inte trängt sig på ännu.
Knappen på tangentbordet, ja. Om jag t.ex lyssnar på musik med Spotify och trycker på paus (på tangentbordet, så startar en låt upp i iTunes - eller om iTunes är avstängt, så startar programmet upp. Jag irriterar mig på samma sak. Det skulle vara smidigare om play/paus-knappen endast styrde det musikprogram som var öppet för tillfället, men det kanske är att hoppas för mycket.

Det fungerar med Quicktime och iTunes märkte jag nu, det program som är "markerat" styrs av play/paus-knappen, medans om man är i t.ex Finder så styrs iTunes. Med Spotify (och VLC) spelar det dock ingen roll, även om inget är "markerat" så startar alla tre (iTunes, Spotify och VLC). Det kan vara rätt jobbigt när man sitter och lyssnar på Spotify och måste pausa en stund, då dundrar det istället igång en film i VLC och något bröl ifrån iTunes
Citera
2010-04-10, 10:11
Bannlyst
Citat:

För att knappt någon använder winamp i Windows längre.
Citera
2010-04-10, 11:46
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Knappen på tangentbordet, ja. Om jag t.ex lyssnar på musik med Spotify och trycker på paus (på tangentbordet, så startar en låt upp i iTunes - eller om iTunes är avstängt, så startar programmet upp. Jag irriterar mig på samma sak. Det skulle vara smidigare om play/paus-knappen endast styrde det musikprogram som var öppet för tillfället, men det kanske är att hoppas för mycket.

Det fungerar med Quicktime och iTunes märkte jag nu, det program som är "markerat" styrs av play/paus-knappen, medans om man är i t.ex Finder så styrs iTunes. Med Spotify (och VLC) spelar det dock ingen roll, även om inget är "markerat" så startar alla tre (iTunes, Spotify och VLC). Det kan vara rätt jobbigt när man sitter och lyssnar på Spotify och måste pausa en stund, då dundrar det istället igång en film i VLC och något bröl ifrån iTunes

Precis. Kul att fler har samma problem. Jag tycker det är hel smidigt att ha snabbknappar på tangentbordet. Men jag tycker ju då man ska ha som alternativ att kunna stänga av itunes så den inte ploppar upp, som du skrev när man lyssnar på tex Spotify.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in