Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag är onykter och förstår kanske därför inte din fråga. Med ”knappen” – menar du på tangentbordet eller att du trycker på en knapp med muspekaren? Vad menar du med att iTunes ”ploppar” upp?
Jag har alltid iTunes igång då jag är på jobbet (hörlurar) och har svårt att se problemet. Det gör exakt det jag vill, varken mer eller mindre. De funktioner jag ännu inte utforskat har inte trängt sig på ännu.
Knappen på tangentbordet, ja. Om jag t.ex lyssnar på musik med Spotify och trycker på paus (på tangentbordet, så startar en låt upp i iTunes - eller om iTunes är avstängt, så startar programmet upp. Jag irriterar mig på samma sak. Det skulle vara smidigare om play/paus-knappen endast styrde det musikprogram som var öppet för tillfället, men det kanske är att hoppas för mycket.
Det fungerar med Quicktime och iTunes märkte jag nu, det program som är "markerat" styrs av play/paus-knappen, medans om man är i t.ex Finder så styrs iTunes. Med Spotify (och VLC) spelar det dock ingen roll, även om inget är "markerat" så startar alla tre (iTunes, Spotify och VLC). Det kan vara rätt jobbigt när man sitter och lyssnar på Spotify och måste pausa en stund, då dundrar det istället igång en film i VLC och något bröl ifrån iTunes