2010-04-09, 12:26
Bannlyst
Jag har lackt märke till allt dom flesta cb rökare har en positiv inställning till magic mushrooms. Och dom flesta är oxå villiga att prova. Men så fort man tar upp ämnet om någon annan drog så tittar dom oftast på en som om man vore en idiot. Så jag undrar hur kommer det säg att svamp är så accepterat bland cannabis rökare? Diskutter!
Citera
2010-04-09, 12:31
Medlem
Kanske är att det känns så flumm med svamp Och sen så har det ju i likhet med cannabis, en naturlig drog som inte skadar kroppen
Citera
2010-04-09, 12:34
Medlem
TDowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpenis
Jag har lackt märke till allt dom flesta cb rökare har en positiv inställning till magic mushrooms. Och dom flesta är oxå villiga att prova. Men så fort man tar upp ämnet om någon annan drog så tittar dom oftast på en som om man vore en idiot. Så jag undrar hur kommer det säg att svamp är så accepterat bland cannabis rökare? Diskutter!

Nej fyfan, sist jag vart frågad om jag ville ha mushrooms så börja jag skälla lite på den som fråga :/
Sa bara att jag ville ha röka och inget annat
Citera
2010-04-09, 12:36
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwen
Kanske är att det känns så flumm med svamp Och sen så har det ju i likhet med cannabis, en naturlig drog som inte skadar kroppen

Och vad är det som är så skadligt med heroin för kroppen då?
Det är både naturligt och skadar inte kroppen.
Kokain är också från naturen, dock så tar man nog lite stryk av det men om man använder det med måtta så spelar det nog ingen roll.

Så du får nog lägga om dina argument lite.

Själv tror jag ni ev ser det som en så pass "lätt drog" och därför kan tänkas provas.
Men av en erfarenhet rikare och vill trippa mer så leder det ofta till lsd för längre trippar. Vilket är kemiskt, alltså måste det vara jätte farligt

Citat:
Ursprungligen postat av TDown
Nej fyfan, sist jag vart frågad om jag ville ha mushrooms så börja jag skälla lite på den som fråga :/
Sa bara att jag ville ha röka och inget annat

Svin... Är väll bättre än att han fråga än att han tryckte i sig all själv? Inte en tanke på att han bara ville vara snäll?
Citera
2010-04-09, 12:37
Medlem
lowerCases avatar
Citat:

Precis som kiwen säger, det är en naturligt förekommande växt som har väldigt små fysiska konsekvenser(sen är det ju inget att leka med heller såklart). T.om mindre skadligt då psilocin/psilocybin bryts ner snabbt och lätt av kroppen + att dom flesta cannabisanvändare röker sitt gröna
Citera
2010-04-09, 12:38
Medlem
prismahs avatar
Citat:

De kanske snear för att de är skillnad på att käka svamp och ta sig en fix, så det säger ju sig själv. Det är ju inte direkt konstigt om någon tittar konstigt på dig om du tar upp såna saker som att "Öj, någon som vill prova att ta en fix?".
Citera
2010-04-09, 12:39
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Kokain är också från naturen, dock så tar man nog lite stryk av det men om man använder det med måtta så spelar det nog ingen roll.

Själv tror jag ni ev ser det som en så pass "lätt drog" och därför kan tänkas provas.
Men av en erfarenhet rikare och vill trippa mer så leder det ofta till lsd för längre trippar. Vilket är kemiskt, alltså måste det vara jätte farligt

Svin... Är väll bättre än att han fråga än att han tryckte i sig all själv? Inte en tanke på att han bara ville vara snäll?

Både heroin och kokain är väldigt koncentrerade former av naturliga ämnen, om man däremot snackar opium/kokablad är det en helt annan sak.
Citera
2010-04-09, 12:42
Medlem
Citat:

Här var det en fråga om varför det var accepterat, och att du ens lägger heroin på samma nivå bevisar ganska mycket + att med både kokain och heroin är kemiskt framställt, men visst växten kommer från naturen.
Citera
2010-04-09, 12:48
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Både heroin och kokain är väldigt koncentrerade former av naturliga ämnen, om man däremot snackar opium/kokablad är det en helt annan sak.

Så du tycker illa om hasch också? Det är mer koncentrerat än vanlig maja.
Men tycker alltså det är helt okej att inta opium på valfritt sett och sitta och tugga blad?

Citat:
Här var det en fråga om varför det var accepterat, och att du ens lägger heroin på samma nivå bevisar ganska mycket + att med både kokain och heroin är kemiskt framställt, men visst växten kommer från naturen.

Du lyckades helt missa att jag citerade en annan än ts eller?
Citera
2010-04-09, 13:19
Medlem
Citat:
Så du tycker illa om hasch också? Det är mer koncentrerat än vanlig maja.
Men tycker alltså det är helt okej att inta opium på valfritt sett och sitta och tugga blad?

Du lyckades helt missa att jag citerade en annan än ts eller?
Börja va realistisk i det du säger i så fall
Citera
2010-04-09, 13:34
Medlem
umpfs avatar
Citat:

Många som jag har uppfattat det, använder sig av argumentet att det är naturligt och att dom inte gillar kemiskt framställda saker.

Kommer ihåg en polare som alltid pratade om att han verkligen inte gillade droger som var kemiskt framställda. För om det inte kommer från naturen så är det dåligt. Men sen går den snubben och nallar tradolan och citodon ur hans farsas medicinskåp så fort han fick chansen. Sen slank det väl någon RC då och då.

Vissa rökare tror jag har den inställningen för att dom tycker det är lite ballt, och att det går som ihop lite med hippie tänket, att allt från naturen är bra och man ska visa vördnad om den..

Men det blir ju lite skumt att hålla på och resonera så tycker jag, blir svårt att dra gränsen, man kan ju säga t.ex. att lsd är naturligt också eftersom det framställs av mjöldryga. Det gjorde iaf det förut, nu kanske det framställs helt kemiskt.

Men visst det är ju nog säkrare att trippa på svamp än på en hallucinogen RC..
Citera
2010-04-09, 13:41
Medlem
MindTwisters avatar
Att säga att det kommer från naturen och är bra är ju en idiotisk inställning. I så fall kan man ju även säga att Änglatrumpet, Opium, Kokablad e.t.c. är helt ok för de kommer från naturen..

Spelar absolut ingen roll om det kommer från naturen eller inte, vissa kemiskt framställda droger är ju nästan helt ofarliga, exempelvis LSD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in