Citat:
Ursprungligen postat av litenpenis
Jag har lackt märke till allt dom flesta cb rökare har en positiv inställning till magic mushrooms. Och dom flesta är oxå villiga att prova. Men så fort man tar upp ämnet om någon annan drog så tittar dom oftast på en som om man vore en idiot. Så jag undrar hur kommer det säg att svamp är så accepterat bland cannabis rökare? Diskutter!
Många som jag har uppfattat det, använder sig av argumentet att det är naturligt och att dom inte gillar kemiskt framställda saker.
Kommer ihåg en polare som alltid pratade om att han verkligen inte gillade droger som var kemiskt framställda. För om det inte kommer från naturen så är det dåligt. Men sen går den snubben och nallar tradolan och citodon ur hans farsas medicinskåp så fort han fick chansen. Sen slank det väl någon RC då och då.
Vissa rökare tror jag har den inställningen för att dom tycker det är lite ballt, och att det går som ihop lite med hippie tänket, att allt från naturen är bra och man ska visa vördnad om den..
Men det blir ju lite skumt att hålla på och resonera så tycker jag, blir svårt att dra gränsen, man kan ju säga t.ex. att lsd är naturligt också eftersom det framställs av mjöldryga. Det gjorde iaf det förut, nu kanske det framställs helt kemiskt.
Men visst det är ju nog säkrare att trippa på svamp än på en hallucinogen RC..