Ununseptium:
Andrewgo:
Angående det fetmarkerade; vad är det för dimensioner du talar om? Rums- eller tidsdimensioner? Öppna eller ihoprullade, "stora eller små"? Är det strängteori du talar om? Eller är det någon helt egen ide du kokat ihop, och i så fall vad?
Citat:
Så här långt är jag, och nog de flesta, med dig. Vetenskap sysslar inte med bevis i den bemärkelsen att man hävdar att man innehar den absoluta sanningen. Däremot finns det goda belägg för att Big Bang-teorin åtminstone delvis stämmer. Den har till och med lyckats med en korrekt förutsägelse, vilket är ett gott tecken på att man tittat i rätt riktning.
Ursprungligen postat av Ununseptium
Tycker det är ganska onödigt att skriva här om sanningen om big bang, ingen av er kan bevisa big bang,
Citat:
..men här snubblar du och slår i knät i asfalten. Din skepticism mot en teori gäller således inte dina egna funderingar, eller rent av lösa gissningar? Vad har du för kunskap som inte vi andra har?
Ursprungligen postat av Ununseptium
och enligt vad jag tror så har universum alltid funnits, big bang är bara en ursäkt för man kan inte förklara det bättre...
Andrewgo:
Citat:
Nu är det ju så att vi inte har något alternativ till att vara "sorgliga människoapor" (vi kommer visserligen att förändras genom evolution under tidens gång, förutsagt att vi som art överlever; vi kommer givetvis inte längre vara av samma art vi är idag om 100,000 år).
Ursprungligen postat av Andrewgo
Tja, värre saker finns ju. Elektroner som kan vara på flera ställen samtidigt och dessutom försvinna och dyka upp någon annanstans är ju ganska märkligt. Jag tror sonika att det rör sig om dimensioner vi bara inte kan begripa, vi sorgliga människoapor 

Angående det fetmarkerade; vad är det för dimensioner du talar om? Rums- eller tidsdimensioner? Öppna eller ihoprullade, "stora eller små"? Är det strängteori du talar om? Eller är det någon helt egen ide du kokat ihop, och i så fall vad?