Visst, det finns ju alltid en chans att det blir knas, men då är det ju upp till en eventuell arrangör att se till att knaset begränsas så gott det går.
Scenario:
Arrangören tar via PM kontakt med personer som skulle kunna vara intresserade av att deltaga. Han kan ju aldrig vara helt säker på att de personer han tar kontakt med inte är snutar, men snutradarn hos en sådan eventuell arrangör bör ju var bättre än genomsnittet i alla fall.
Kollar man upp personers inläggshistorik på de olika forumen, så får man också en rätt bra bild över eventuella kandidaters personligheter. Seriösa personer som verkar ha lite innanför pannbenet skulle ju vara att föredra framför omogna, alltför nyfikna och okunniga personer.
När dessa har valts ut, och tackat ja förstås, då kommer instruktionerna från arrangören.
Personligt möte mellan arrangör och deltagarna, en åt gången. Får arrangören dåliga vibbar av personen ifråga, så nekas ju självklart personen att deltaga.
Deltagarna får ett datum då deras skörd ska vara klar, dvs datumet för Sweed-cup, och en nyinköpt kontantkortsmob av billigare modell. Denna mobil får endast slås på på förutbestämt datum då deltagaren får ett ungefärligt geografiskt område, så att dom vet till vilken ort dom ska åka.
På orten dit dom rest, blir dom upphämtade av bussar och tillsagda att lämna alla mobiltelefoner till en "keeper" som tar hand om dom under tiden Sweed-cup pågår. Inga telefoner är tillåtna på cupen.
När telefonerna är insamlade så åker bussarna till faciliteterna där cupen anordnas. Jag behöver inte säga att busschaufförerna är utbildade i förföljelsetaktik och evasive-driving, det säger sig självt.
Väl på cup-området så vidtar evenemanget. Och skulle ändå farbror blå komma på besök, så har ju inga av deltagarna mer cannabis med sig än vad dom blev tillsagda att ta med sig.
Nämligen, 20-30 gram? inte vet jag. Och vi får väll hoppas att dom i alla fall låter oss komma igång med festligheterna innan dom slår till, och då har ju varje person endast 10-15 gubbar kvar med sig. Det blir ju bara bötesstraff som man ändå inte betalar.
Fan va jag spårade ur nu kände jag.