2010-04-08, 19:15
Medlem
Roadrages avatar
Allt som diskuteras i denna tråd är självklart helt hypotetiskt och skulle så klart aldrig sättas i verket då det som bekant är olagligt med cannabis i Sverige.

Vore det inte roligt med en svensk variant av cannabis cup, nu när det finns så många hobbyodlare i Sverige?

Hur skulle man som arrangör gå till väga för att hålla evenemanget borta ifrån lagens långa klåfingriga armar?

Min tanke är ungefär så här:

Arrangören bjuder per PM in personer som gör intryck av att vara seriösa från olika odlingsforum på nätet. Lokal för evenemanget hyres på lämplig plats, gärna i ett lite anonymare område med en inte allt för stor poliskår.
Någon form av uppträdande. Kanske en svensk ståuppare som har övertalats att ställa upp med cannabisrelaterat material, och någon skön musikartist/er som är villiga att ställa upp för en billig peng, just för den goda sakens skull.

Tävlingskattegorier:

Bästa sativa (Dessa kategorier är strains som folk har beställt från någon fröbank)
Bästa indica
Bästa hybrid

Bästa egenproducerade marijuana. (Denna kategori skall endast innehålla sorter som avlats fram i Sverige av våra egna hobbyodlare.)

Bästa egenproducerade hash (Ice, Kif, Honeyoil etc etc. Alla "hashsorter" får plats i denna kategori.)

Att delta i tävlingen måste ju självklart kosta lite pengar så att man har råd att hyra ställe och eventuellt artister. Vänner och bekanta till deltagarna får också vara med i bedömningen mot en avgift
Alla tävlingsdeltagarna provar och bedömer de olika sorterna efter lukt, smak och effekt. Man får ej rösta på sina egna produkter.
Första pris i tävlingen skulle kunna vara en resa till något cannabisrellaterat resmål, en liten pokal och så klart äran.

Även media skulle kunna bjudas in för att röra om lite i legaliseringsdebattsgrytan. (lite krystat ord kanske)

Nå, vad säger ni? Kom med synpunkter på hur en sådan här happening skulle kunna förverkligas.

Edit. Jag glömde ju det bästa av allt, nämligen namnet.

SWEED-CUP
Senast redigerad av Roadrage 2010-04-08 kl. 19:20.
Citera
2010-04-08, 19:22
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
*snip*

"Även media skulle kunna bjudas in för att röra om lite i legaliseringsdebattsgrytan."

KNARKMÖTE i <insert ort>
<orolig mamma> DET ÄR HEMSKT

Nej, tillbaka till ritbordet.
Citera
2010-04-08, 19:35
Medlem
DonkenPonkens avatar
någon form av mediauppmärksamhet hade kanske varit bra, men inte bjuda in media till
själva Sweed-Cup (ja, jag älskar namnet )...

Jag hade till 100% medverkat i ett sånt här event iaf.
Citera
2010-04-08, 19:51
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken
någon form av mediauppmärksamhet hade kanske varit bra, men inte bjuda in media till
själva Sweed-Cup (ja, jag älskar namnet )...

Jag hade till 100% medverkat i ett sånt här event iaf.
En "egen" pressombudsman som efter evenemanget förser media med info?
Citera
2010-04-08, 19:55
Medlem
BigBillyBongs avatar
Det här låter lika smart som den där facebook gruppen någon tänkte starta för ett tag sen.
Men ska inte klaga allt för mycket, då man alltid blir på glatt humör när man läser såna här trådar
Citera
2010-04-08, 19:59
Medlem
BilboBus avatar
Låter som önsketänkande. Har något liknande någonsin genförts i ett land med liknande narkotikapolitik som Sverige? Om inte undrar varför

Sedan att man ska bjuda in vänner,artiser osv. lycka till kommer faila totalt. Tyvärr
Citera
2010-04-08, 20:00
Medlem
Roadrages avatar
Liite smartare än facebookgruppen är det väll?

Och önsketänkande! ja fy fan för visionärer.
Senast redigerad av Roadrage 2010-04-08 kl. 20:10.
Citera
2010-04-08, 20:44
Medlem
buddahsmokins avatar
SWEED-CUP

FETASTE CUPEN!!!

där hade superskunkarna gjort sig fint
Citera
2010-04-08, 20:49
Medlem
Tyvär om man ska lyckas med detta utan att någon blir busted så måste man smyga väldigt tyst med det.
Vet där finns en del i detta land som har sina "privata" cannabis cups , men då måste man känna någon av odlarna för att få komma.
Citera
2010-04-08, 20:51
Medlem
Det räcker med att en av odlarna snackar med en kompis om det för att det ska skita sig. Kompisen kommer i sin tur berätta för ett par-tre stycken, som gör detsamma - och det hela multiplicerar sig till att kanske 20-30 st (som inte borde) vet om det förutom den enskilda odlaren som fuckade upp allt.
Citera
2010-04-08, 20:52
Medlem
Jag vill vara domare.
Citera
2010-04-08, 22:20
Medlem
Roadrages avatar
Visst, det finns ju alltid en chans att det blir knas, men då är det ju upp till en eventuell arrangör att se till att knaset begränsas så gott det går.

Scenario:

Arrangören tar via PM kontakt med personer som skulle kunna vara intresserade av att deltaga. Han kan ju aldrig vara helt säker på att de personer han tar kontakt med inte är snutar, men snutradarn hos en sådan eventuell arrangör bör ju var bättre än genomsnittet i alla fall.

Kollar man upp personers inläggshistorik på de olika forumen, så får man också en rätt bra bild över eventuella kandidaters personligheter. Seriösa personer som verkar ha lite innanför pannbenet skulle ju vara att föredra framför omogna, alltför nyfikna och okunniga personer.

När dessa har valts ut, och tackat ja förstås, då kommer instruktionerna från arrangören.

Personligt möte mellan arrangör och deltagarna, en åt gången. Får arrangören dåliga vibbar av personen ifråga, så nekas ju självklart personen att deltaga.

Deltagarna får ett datum då deras skörd ska vara klar, dvs datumet för Sweed-cup, och en nyinköpt kontantkortsmob av billigare modell. Denna mobil får endast slås på på förutbestämt datum då deltagaren får ett ungefärligt geografiskt område, så att dom vet till vilken ort dom ska åka.

På orten dit dom rest, blir dom upphämtade av bussar och tillsagda att lämna alla mobiltelefoner till en "keeper" som tar hand om dom under tiden Sweed-cup pågår. Inga telefoner är tillåtna på cupen.

När telefonerna är insamlade så åker bussarna till faciliteterna där cupen anordnas. Jag behöver inte säga att busschaufförerna är utbildade i förföljelsetaktik och evasive-driving, det säger sig självt.

Väl på cup-området så vidtar evenemanget. Och skulle ändå farbror blå komma på besök, så har ju inga av deltagarna mer cannabis med sig än vad dom blev tillsagda att ta med sig.

Nämligen, 20-30 gram? inte vet jag. Och vi får väll hoppas att dom i alla fall låter oss komma igång med festligheterna innan dom slår till, och då har ju varje person endast 10-15 gubbar kvar med sig. Det blir ju bara bötesstraff som man ändå inte betalar.

Fan va jag spårade ur nu kände jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in