Fått hem en ny dator idag utan operativsystem. Har en Windows 7 Home Premium fullversionslicens, men ingen skiva. Hur skulle ni göra?
1. Tanka ner en Retailversion från random torrentsida?
2. Svärfar har både en Windows Vista-skiva och en Windows 7 uppgraderingsskiva, båda original. Tänkte isåfall först lägga in Vista i burken och sen uppgradera till Win 7. Frågan är då, fungerar min fullversionslicens om jag uppgraderar?
Fått hem en ny dator idag utan operativsystem. Har en Windows 7 Home Premium fullversionslicens, men ingen skiva. Hur skulle ni göra?
2. Svärfar har både en Windows Vista-skiva och en Windows 7 uppgraderingsskiva, båda original. Tänkte isåfall först lägga in Vista i burken och sen uppgradera till Win 7. Frågan är då, fungerar min fullversionslicens om jag uppgraderar?
Tacksam för svar
Jag skulle ha laddat ner det och bränt ut på skiva, för att sedan använda den riktiga licensen när jag installerade.
Jag skulle ha tankat hem retailversionen och aktiverat din nyckel under installationen.
Se bara till så att du tankar hem den från en pålitlig sida, annars blir det bara krångel.
Tacksam för svar
Du kan använda W7 uppgraderingsskivan direkt. Det är nyckeln som styr vilken version som installeras.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!