2010-04-08, 16:11
Medlem
Fått hem en ny dator idag utan operativsystem. Har en Windows 7 Home Premium fullversionslicens, men ingen skiva. Hur skulle ni göra?

1. Tanka ner en Retailversion från random torrentsida?

2. Svärfar har både en Windows Vista-skiva och en Windows 7 uppgraderingsskiva, båda original. Tänkte isåfall först lägga in Vista i burken och sen uppgradera till Win 7. Frågan är då, fungerar min fullversionslicens om jag uppgraderar?

Tacksam för svar
Citera
2010-04-08, 16:17
Medlem
Tanka ner på torrentsida.

Jag har orginallicens men slarvade bort skivan och alternativet ovan funkade bra..
Citera
2010-04-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManUtd
Fått hem en ny dator idag utan operativsystem. Har en Windows 7 Home Premium fullversionslicens, men ingen skiva. Hur skulle ni göra?

2. Svärfar har både en Windows Vista-skiva och en Windows 7 uppgraderingsskiva, båda original. Tänkte isåfall först lägga in Vista i burken och sen uppgradera till Win 7. Frågan är då, fungerar min fullversionslicens om jag uppgraderar?

Tacksam för svar

Jag skulle ha laddat ner det och bränt ut på skiva, för att sedan använda den riktiga licensen när jag installerade.
Citera
2010-04-08, 16:18
Medlem
Jag skulle ha tankat hem retailversionen och aktiverat din nyckel under installationen.
Se bara till så att du tankar hem den från en pålitlig sida, annars blir det bara krångel.
Citera
2010-04-08, 16:21
Medlem
qrizzes avatar
Annars kan man nog ringa microsoft och be de skicka en skiva.

Men hur kommer det sig att du har en licens med utan skiva?
Citera
2010-04-08, 16:44
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUtd

Tacksam för svar
Du kan använda W7 uppgraderingsskivan direkt. Det är nyckeln som styr vilken version som installeras.
Citera
2010-04-08, 16:45
Medlem
Tack för svaren!

Hur är det med licensen egentligen, om jag gör alternativ 2? Fungerar fullversionslicens om man uppgraderar från Vista till 7?
Citera
2010-04-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Du kan använda W7 uppgraderingsskivan direkt. Det är nyckeln som styr vilken version som installeras.
Å fan! Då testar jag det. Tusen tack!
Citera
2010-04-08, 16:50
Medlem
sWeePerrs avatar
Det går även att installera med uppgraderingsnyckel direkt med lite trix, utifall du hade haft en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in