2010-04-15, 16:44
Medlem
_abous avatar
Nej, jag tycker inte att det ska öppnas ett nytt forum för rökmixar.
Däremot tycker jag att den här tråden ska utvecklas till den officiella rökmixtråden, då det faktiskt inte finns någon direkt vettig anledning att starta en ny tråd för varje mix, då det är pretty much samma diskussion i varje tråd.
Visst blir det lite rörigt, men så länge man skriver vilken mix man pratar om är det busenkelt att söka i den stora tråden efter den mix man undrar över.
Kanske kan vara en idé att sammanfoga alla cannabinoidtrådar med den som huvudtråd?
Citera
2010-04-16, 01:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Jadu, jag har funderat på det där också. Sen när en RC klassas går den ju i princip från en RC till en "Övrig drog", även om det är en RC.

Fast här är du ute och cyklar. Om vi tar en av mina favoriter, 5-MEO-DiPT så har den varit klassad i ganska många år och den räknas fortfarande som en RC. Klassningen har inget med RC-status att göra.
Citera
2010-05-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Nej, jag tycker inte att det ska öppnas ett nytt forum för rökmixar.
Däremot tycker jag att den här tråden ska utvecklas till den officiella rökmixtråden, då det faktiskt inte finns någon direkt vettig anledning att starta en ny tråd för varje mix, då det är pretty much samma diskussion i varje tråd.
Visst blir det lite rörigt, men så länge man skriver vilken mix man pratar om är det busenkelt att söka i den stora tråden efter den mix man undrar över.
Kanske kan vara en idé att sammanfoga alla cannabinoidtrådar med den som huvudtråd?

Du har en poäng, det klassiska i ÖD just nu är ju att: En försäljare lanserar en ny mix. Kort efter (sitter folk och refreshar dessa sidor?) kommer en tråd på Flashback om just denna "mix". Sedan följer 5 sidor med helt efterblivna frågor och speciellt frågan "någon som testat?!?!" brukar dyka upp ett par gånger trots att folk knappt hade hunnit få sina grejer om de så hade levererats med e-post.

Sedan flyter tråden på, folk frågor gång på gång efter omdömen (även om det kanske redan skrivits flertalet i tråden och mot slutet börjar man jämföra med de andra mixarna "vilken ska man välja?". Ja en sammanfattande tråd om just rökmixar skulle nog kunna sortera upp lite. Sedan så vore det ju inte helt fel om alla dessa frågor om leveranser kunde skötas någonstans, även om de med tanke på diskussionsvärdet kanske inte har så mycket på FB att göra...
Citera
2010-05-27, 15:46
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du har en poäng, det klassiska i ÖD just nu är ju att: En försäljare lanserar en ny mix. Kort efter (sitter folk och refreshar dessa sidor?) kommer en tråd på Flashback om just denna "mix". Sedan följer 5 sidor med helt efterblivna frågor och speciellt frågan "någon som testat?!?!" brukar dyka upp ett par gånger trots att folk knappt hade hunnit få sina grejer om de så hade levererats med e-post.

Sedan flyter tråden på, folk frågor gång på gång efter omdömen (även om det kanske redan skrivits flertalet i tråden och mot slutet börjar man jämföra med de andra mixarna "vilken ska man välja?". Ja en sammanfattande tråd om just rökmixar skulle nog kunna sortera upp lite. Sedan så vore det ju inte helt fel om alla dessa frågor om leveranser kunde skötas någonstans, även om de med tanke på diskussionsvärdet kanske inte har så mycket på FB att göra...
Jag har efter det där inlägget PMat med både Psychopatic och Himmler! som båda verkade positiva till en sammanslagning, jag försökte också igår uppmärksamma den här tråden i ÖD, för än så länge verkar det bara vara du, jag och till vis del Fordie och langaocb(?) som är aktiva i ÖD.
Jag kan tänka mig att det blir ett jävla liv om alla mixtrådar plötsligt sammanfogas, så det hade ju varit trevligt om lite fler användare som det faktiskt berör kunde säga sin mening i den här tråden.

Frågor kring leveranser kan förresten tas i Nätapotek och drogshoppar, problemet är väl att dom flesta rökmixdebattörerna inte har tillgång dit och helt enkelt skiter i vad som gäller och postar i ÖD ändå.
Och dom gör det inte ens lite snyggt i en befintlig tråd.
Citera
2010-10-05, 12:54
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Nytt subforum för rökmixar? varför inte?

Nu den senaste tiden då rökmixarna har blivit väldigt populära så svämmas det över av trådar här på Öd, och jag har märkt att nivån gått ner rejält, liknande den som finns i cannabis-delen.

Så varför fixar inte mod/admin (eller vem ni er) ett nytt subforum dedikerad åt (ALLA) rökmixar?

Låter inte så svårt och alla vinner på det.

EDIT: Kan mod flytta den till Flashback-delen?
Senast redigerad av SpirituzSancti 2010-10-05 kl. 13:02.
Citera
2010-10-05, 14:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Tycker helt klart de ska ha en egen del av forumet... så stort som rökmixar har blivit
Citera
2010-10-05, 16:04
Medlem
Bigtimepommess avatar
Jag håller definitivt med. Grymt kladdigt här inne på Övriga droger.
Citera
2010-10-05, 16:08
Medlem
Schlaktarnns avatar
Ja precis låter sjukt bra! Och i det har dom en tråd för varje mix så folk lätt kan hitta vad de söker utan att behöve gå igenom flera sidor
Citera
2010-10-05, 16:24
Medlem
Väldigt bra idé, ser inga anledningar till att inte ha något subforum åt mixarna, då det har blivit ett stort fenomen i Sverige.
Citera
2010-10-05, 18:00
Medlem
Monizes avatar
skulle vara jäkligt bra, 50% av alla trådar på "övriga droger" är just rökmixar
Citera
2010-10-05, 19:19
Medlem
Bongmons avatar
Ja ge oss en egen del!
Citera
2010-10-05, 20:00