2010-04-07, 21:09
Medlem
scroshs avatar
Ska bygga en bong, men vill ha en originell bong! Så undrar om ni kan
komma med tips på vad man ska köpa för behållare?
Jag tänkte göra en pokémonbong utav en pokémonvattenflaska som var utav formen
Squirtle men den finns tyvärr inte längre

Så kom med tips, gärna var man kan inhandla sakerna också!
Citera
2010-04-07, 21:33
Medlem
exades avatar
Eller så köper du en bong?

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Mojo_Boxed_Glass_Bong__Ring_Bubble.cfm?iProductID= 6291

En sån där har jag köpt perfekt en mans bong, funkar dock bra om flera ska röka också stor kopp på den.

Product Price £24.95
Citera
2010-04-07, 21:42
Medlem
Hoppas den här sidan hjälper.
Citera
2010-04-07, 21:47
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrosh
Ska bygga en bong, men vill ha en originell bong! Så undrar om ni kan
komma med tips på vad man ska köpa för behållare?
Jag tänkte göra en pokémonbong utav en pokémonvattenflaska som var utav formen
Squirtle men den finns tyvärr inte längre

Så kom med tips, gärna var man kan inhandla sakerna också!

Glid ner på en andrahandsaffär och köp en ball gammal vas eller kaffekanna att göra bong av. Kan tänka mig att det blir bra med en gammal te/kaffekanna som man tätar locket på så att det är tätt när man stänger det, så har man pipen som "sugrör" och så sätter man ett rör med kopp i på andra änden. Borra hål i sidan för luftinsläpp.
Citera
2010-04-08, 18:43
Medlem
denargetysks avatar
bygga bong är ett skoj och pilligt projekt som tar fram vår inre stoner mcgyver att köpa en bong funkar väl men varför inte låta din kreativitet flöda och konstruera en egen? ett vanligt vattenkranfilter funkar utmärkt som filter för mecket tex.
har själv tillsammans med vän byggt roliga bongar i min ungdom. mycket skoj sen ska man självklart döpa den. tex en 2,5 liters jumbo schampoo flaska av märket family-fresh som fick namnet "familjebongen"
komplettera gärna med efterblivna sketcher och designritningar som ni självklart skapar när ni är nedrökta
ååh varför måste man bli vuxen och sluta brassa för...suck
Senast redigerad av denargetysk 2010-04-08 kl. 18:56.
Citera
2010-04-08, 20:04
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denargetysk
bygga bong är ett skoj och pilligt projekt som tar fram vår inre stoner mcgyver att köpa en bong funkar väl men varför inte låta din kreativitet flöda och konstruera en egen? ett vanligt vattenkranfilter funkar utmärkt som filter för mecket tex.
har själv tillsammans med vän byggt roliga bongar i min ungdom. mycket skoj sen ska man självklart döpa den. tex en 2,5 liters jumbo schampoo flaska av märket family-fresh som fick namnet "familjebongen"
komplettera gärna med efterblivna sketcher och designritningar som ni självklart skapar när ni är nedrökta
ååh varför måste man bli vuxen och sluta brassa för...suck

Screen kostar ju dock 5kr för 10st kanske. Så inte behöver man gå lös på stackars vattenkranen. Att bli vuxen betyder verkligen inte att man behöver sluta puffa, tvärt om då har man ekonomin till det

OT: Gör en snyggbong som man inte skäms över. Att skaffa någon vas, kaffepanna osv. från en secondhand butik var en mycket bra idé. Personligen skulle jag villa konstruera en bong från en högtalare på något magiskt vis. Skulle vara festligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in