2010-04-07, 20:07
Medlem
tjenna folk! nu är det såhär att ibland när jag bara surfar eller nått så bara stängs min dator av. alltså den startar inte om utan stängs av. som man tryckte på shutdown knappen i start menyn..

vad beror detta på? det händer lite då o då. jag har stängt av windows uppdate på auto installation av uppdateringar. har även kolla på vilka program som startar med datorn.. och de startar inte om datorn. vad jag vet iaf.. kan tilllägga att jag använder windows 7 pro 64bit.

mvh Azz0r!
Citera
2010-04-07, 20:44
Medlem
Hur varm blir datorn? Datorer har en tendens att stänga av sig om de blir för varma om man t.ex. ställer dom i ett skåp eller liknande.
Citera
2010-04-08, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organasm
Hur varm blir datorn? Datorer har en tendens att stänga av sig om de blir för varma om man t.ex. ställer dom i ett skåp eller liknande.
datorn är en stationär och den ligger på 40c IDE.. har koll på tempsen de går inte över 45 mågon av dem. varken hdd moderkort graffe ovs..
Citera
2010-04-08, 03:01
Medlem
Tomahawk1s avatar
det låter som om du har fått virus tror jag =P för om datorn inte stänger av sig pga värmebelastningen så är det nästan helt säkert ett virus som spökar vettu;P om jag var du skulle jag tanka hem "microsoft security essentials"(gratis och väldigt effektivt faktiskt) och starta datorn i "felsäkert läge" och därefter göra en sökning....
men om det inte skulle funka så kan du höra av dig i ett Pm till mig så kan jag nog hjälpa dig på annat vis =) lycka till!
Citera
2010-04-08, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomahawk1
det låter som om du har fått virus tror jag =P för om datorn inte stänger av sig pga värmebelastningen så är det nästan helt säkert ett virus som spökar vettu;P om jag var du skulle jag tanka hem "microsoft security essentials"(gratis och väldigt effektivt faktiskt) och starta datorn i "felsäkert läge" och därefter göra en sökning....
men om det inte skulle funka så kan du höra av dig i ett Pm till mig så kan jag nog hjälpa dig på annat vis =) lycka till!
ok la precis upp en hijackthis logg i hijackthis tråden.. ska se om de ser något. :P
men kan datorn stängas av om någon hårdvara börjar kludda? brukar inte datorn bara dö ut helt då?
Citera
2010-04-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
ok la precis upp en hijackthis logg i hijackthis tråden.. ska se om de ser något. :P
men kan datorn stängas av om någon hårdvara börjar kludda? brukar inte datorn bara dö ut helt då?

Jo den brukar bara dö eller ge en bsod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in