Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-07, 13:30
Medlem
Har precis kopt en Mac Book och rev upp paketet direkt nar jag kom hem haromdan. Visste inte riktigt vilket namn WIFi networket hade sa ja ba tog natt, vilket var fel. Skit samma tankte jag, kan anda andra senare.

Nu nar jag har bade losenord och namn pa networket funkar det fortfarande inte. Nar jag oppnar safari och ska kolla vafan de e som hander sa kommer jag ingenvart. Kommer in pa att valja mellan Airport och Ethernet balblbalbabalalala.
sen sa valjer jag ratt och skriver in losenordet, men den vill att jag ska skriva in mitt Anvandarnamn pa datan och losenord till det oxa, sen kommer jag bara tillbaka till samma stalle utan att problemet ar lost. Maste jag installera om hela skiten och valja ratt network fran borjan - ar det lattast??? tack!!!!
Citera
2010-04-07, 13:36
Medlem
tzjs avatar
Jag fattar inte riktigt allt du skriver men gör så här:

Starta din Mac, tryck på Airportverktyget i menyraden uppe till höger (ser ut som en solfjäder), tryck på det nätverket du vill ansluta till (jag antar att du har ett eget trådlöst nätverk hemma som du vet namnet på), skriv in nyckeln till nätverket och surfa loss.

Skulle inte det fungera (låter osannolikt) så gå in i nätverksinställningar och kolla om du har pajat något där. Airport måste vara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in