2010-04-07, 12:51
Medlem
KungCarlGustavs avatar
Inom kort kommer jag att få möjlighet att röka på för första gången på över ett halvår. Gissa om jag längtar! Jag är annars inte direkt någon nybörjare; har rökt av och till i typ 15 år, men har aldrig tidigare gjort ett så långt uppehåll.

Nu undrar jag om jag kommer att tåla mindre än vad jag gjorde på den tiden jag rökte hyfsat regelbundet?

Jag planerar att dra i mig åtminstone tre jointar kvällen ifråga. Grejen är att jag vill rulla allihopa i förväg eftersom jag tycker att det är trist att behöva rulla nya när jag redan är stenad. Det är alltså ingen bra lösning att först röka en "lagom stark", känna efter hur den slår och sedan anpassa nästa joint efter det.

Jag vill förstås inte heller ta det säkra för det osäkra och bara rulla svaga jointar. Samtidigt vill jag undvika att röka mer än vad jag, i mitt ovana tillstånd, mår bra av.

Min fråga till er är alltså: Hur stor är risken att jag kommer att vara mer lättpåverkad än jag brukade vara? Finns det någon här som har erfarenhet av att röka på efter ett långt uppehåll? Eller är det här forumet bara befolkat av oförbätterliga stoners?
Citera
2010-04-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCarlGustav
Inom kort kommer jag att få möjlighet att röka på för första gången på över ett halvår. Gissa om jag längtar! Jag är annars inte direkt någon nybörjare; har rökt av och till i typ 15 år, men har aldrig tidigare gjort ett så långt uppehåll.

Nu undrar jag om jag kommer att tåla mindre än vad jag gjorde på den tiden jag rökte hyfsat regelbundet?

Jag planerar att dra i mig åtminstone tre jointar kvällen ifråga. Grejen är att jag vill rulla allihopa i förväg eftersom jag tycker att det är trist att behöva rulla nya när jag redan är stenad. Det är alltså ingen bra lösning att först röka en "lagom stark", känna efter hur den slår och sedan anpassa nästa joint efter det.

Jag vill förstås inte heller ta det säkra för det osäkra och bara rulla svaga jointar. Samtidigt vill jag undvika att röka mer än vad jag, i mitt ovana tillstånd, mår bra av.

Min fråga till er är alltså: Hur stor är risken att jag kommer att vara mer lättpåverkad än jag brukade vara? Finns det någon här som har erfarenhet av att röka på efter ett långt uppehåll? Eller är det här forumet bara befolkat av oförbätterliga stoners?
du är i princip färsk nu, iaf dom första jointarna, ja tycker att man som van rökare efter uppehåll, "röker in sig" snabbare. men du kommer garanterat inte palla lika mycket som innan, jag personligen skulle nog röka hälften eller mindre av det ja rökte nu om ja hade haft ett 6mån uppehåll.
Citera
2010-04-07, 13:09
Medlem
Citat:

Va e du rädd för? att du ska bli full o spy? de e cannabis du snackar om i värsta fall om du röker för mycke får du en kvarts nojja o sen e allt chill igen, rulla normala jollar o rök på samma sätt som innan, jag har gjort många långa uppehåll från cannabis, men aldrig varit så lättpåverkad att jag mått dåligt av de.
Citera
2010-04-07, 13:15
Medlem
KungCarlGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AThingThatsWild
Va e du rädd för? att du ska bli full o spy? de e cannabis du snackar om i värsta fall om du röker för mycke får du en kvarts nojja o sen e allt chill igen, rulla normala jollar o rök på samma sätt som innan, jag har gjort många långa uppehåll från cannabis, men aldrig varit så lättpåverkad att jag mått dåligt av de.

Jo, det är just illamående och nojjighet jag vill undvika.
Citera
2010-04-07, 13:17
Medlem
Aristaeuss avatar
Tycker egentligen bara att det är joint No 1. som särskiljer sig när man har haft uppehåll. Personligen drar jag inte ner på min dosering efter lungorna legat i träda. Jag själv röker max 7-10 gram per rökperiod, sen är det paus i någon månad/månader igen.

Jag pre-rullar alltid mina också, brukar bli 4-5 st per kväll, om nattsudd och arbetsledighet tillåts. Jag kör typ 19, 21, 23, 01. Somnar alltid på den sista gott nerbäddad i min säng och The Howard Stern Show på mediaplayern
Citera
2010-04-07, 13:20
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Jo, det är just illamående och nojjighet jag vill undvika.

Bara att leta upp en bastant och sävlig Indica dam
Citera
2010-04-07, 13:25
Medlem
KungCarlGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Tycker egentligen bara att det är joint No 1. som särskiljer sig när man har haft uppehåll.

Hmm, ja, det där känns bekant när jag tänker efter hur det har varit andra gånger när jag har rökt efter ett längre uppehåll. Som om psyket först nästan överväldigas av ruset för att sedan, i höjd med joint nr. 2, redan ha vant sig vid känslan.
Citera
2010-04-07, 13:40
Medlem
Det kommer slå hårdare än normalt ja , men rulla du dina 3 spliffar och skulle det börja bli lite mycket så ät lite socker bara.
Citera
2010-04-07, 13:44
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Hmm, ja, det där känns bekant när jag tänker efter hur det har varit andra gånger när jag har rökt efter ett längre uppehåll. Som om psyket först nästan överväldigas av ruset för att sedan, i höjd med joint nr. 2, redan ha vant sig vid känslan.

Det är helt klart psykologiskt, man är ju som ett barn inför julafton. Minnena och längtan efter den mytiska cannabisen överträffar alltid verkligheten. But it´s still good
Citera
2010-04-07, 23:12
Bannlyst
3 jointar 3 gram är väll en självklarhet!
mer nice att röka feta nu när nu har haft uppehåll!
fast skulle det varit jag skulle jag rökt mer änn 3
gör såhär att börja med en 3 grams blunt sen ha 2 andra med 1 g var i sig om du nu bara ska röka 3stycken..
Citera
2010-04-07, 23:18
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke2010
3 jointar 3 gram är väll en självklarhet!
mer nice att röka feta nu när nu har haft uppehåll!
fast skulle det varit jag skulle jag rökt mer änn 3
gör såhär att börja med en 3 grams blunt sen ha 2 andra med 1 g var i sig om du nu bara ska röka 3stycken..
Ja för det är ju jävligt nödvändigt när man haft 6 månaders uppehåll.

Nej allvarligt, är det kvalitet på grejerna så ta 0.2 i varje joint. Om det standard eller dåligt bushweed så ta det dubbla. Du kommer bli tillräckligt stenad. Det kan jag lova.
Citera
2010-04-07, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Ja för det är ju jävligt nödvändigt när man haft 6 månaders uppehåll.

Nej allvarligt, är det kvalitet på grejerna så ta 0.2 i varje joint. Om det standard eller dåligt bushweed så ta det dubbla. Du kommer bli tillräckligt stenad. Det kan jag lova.
0,2-0,4 hoppas inte du är seriös
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in