Inom kort kommer jag att få möjlighet att röka på för första gången på över ett halvår. Gissa om jag längtar! Jag är annars inte direkt någon nybörjare; har rökt av och till i typ 15 år, men har aldrig tidigare gjort ett så långt uppehåll.
Nu undrar jag om jag kommer att tåla mindre än vad jag gjorde på den tiden jag rökte hyfsat regelbundet?
Jag planerar att dra i mig åtminstone tre jointar kvällen ifråga. Grejen är att jag vill rulla allihopa i förväg eftersom jag tycker att det är trist att behöva rulla nya när jag redan är stenad. Det är alltså ingen bra lösning att först röka en "lagom stark", känna efter hur den slår och sedan anpassa nästa joint efter det.
Jag vill förstås inte heller ta det säkra för det osäkra och bara rulla svaga jointar. Samtidigt vill jag undvika att röka mer än vad jag, i mitt ovana tillstånd, mår bra av.
Min fråga till er är alltså: Hur stor är risken att jag kommer att vara mer lättpåverkad än jag brukade vara? Finns det någon här som har erfarenhet av att röka på efter ett långt uppehåll? Eller är det här forumet bara befolkat av oförbätterliga stoners?