Hej!
Min pappa har stött på ett problem i Outlook 2007 - hans pst-fil har vuxit och blivit större än 2GB, vilket jag har läst någonstans att gränsen för pst-filer ligger på. Jag hittade en sida på microsoft.com där de förklarar hur man kan höja gränsen - genom att ändra i registret, men jag har inte hittat inställningen i registret.
Eftersom att filen är för stor kan man tycka att man borde kunna ta bort mail från t.ex. Inkorgen, men när han försöker göra det får han följande felmeddelande:
Citat:
Filen C:\Documents and Settings\[Användarnamn]\Lokala inställningar\...\Outlook.pst har nått maximal storlek. Om du vill minska filens storlek kan du markera de objekt som du inte längre behöver och ta bort dem permanent genom att trycka Shift+Del. Du kan också använda den personliga mappfilen (.pst) för Microsoft Outlook som introducerades i Outlook 2003 som ger större kapacitet för lagring av objekt och mappar.
Nu undrar jag om någon annan har stött på något liknande problem och i så fall eventuell lösning.
Tacksam för svar!
/ petsson2