Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-04-07, 22:57
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Alla dokumentärer är inte producerade av national geographic
Finns många, spännande och högst diskuterbara dokumentärer.
Ja, det går naturligtvis att föra rätt ordentliga diskussioner kring exempelvis mods-trilogin men det är rätt sällsynt (och filmerna faller dessutom under kategorin "kända eller kontroversiella dokumentärer"). Ge gärna exempel på vad man kan tänkas diskutera i en slumpmässigt utvald dokumentärtråd. Uppföljning? Tillförlitligheten av "faktan" ? Enlighten me.
Citera
2010-04-07, 23:01
Medlem
cheeffs avatar
Funkade bra ett tag men sedan var det någon film som, enligt mej, tyvärr slogs ihop med sammlingstråden. I den stora tråden var det mycket efterlysningar och tips men inte så mycket snack om själva filmerna (eller iaf väldigt små). Ett exempel var dokumentären "The Cove" som bland annat vann en Oscar och som absolut hade ett bra underlag för att kunna vara värd en egen tråd men efter ett tag så slogs den ihop med den stora tråden och diskussionen försvann och den glömdes bort ganska snabbt.

Känns inte som man måste ha ett helt underforum men tycker man gott kan tillåta högprofilsdokumentärer få ha egna trådar (man slår ju inte in alla skräckfilmer i skräckfilmstråden) och hålla den stora till tips osv.
Senast redigerad av cheeff 2010-04-07 kl. 23:03.
Citera
2010-04-07, 23:02
Medlem
snapcases avatar
Fast det finns väl inget generellt förbud mot att skapa trådar om enskilda dokumentärer. Den stora tråden tycker jag ska ses som en tipstråd framförallt. Kollar man på förstasidan i forumet nu så finns det en tråd om Grizzly man och en om Eddie Meduza dokumentären.
Citera
2010-04-07, 23:08
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ja, det går naturligtvis att föra rätt ordentliga diskussioner kring exempelvis mods-trilogin men det är rätt sällsynt (och filmerna faller dessutom under kategorin "kända eller kontroversiella dokumentärer"). Ge gärna exempel på vad man kan tänkas diskutera i en slumpmässigt utvald dokumentärtråd. Uppföljning? Tillförlitligheten av "faktan" ? Enlighten me.

Jag vet inte. Om jag hade vetat exakt vad som skulle sägas hade det inte varit någon poäng
att med det, eller hur?
Men däremot är jag övertygad att det finns underlag för diskussion.
Tillräckligt för egna trådar alla gånger.

Jag tror du kanske förknippar dokumentärer med discovery channel och liknande.
Hade alla dokumentärer varit som de som går där hade jag delat ditt synsätt.

Man kan se cyniskt på många saker och få dom att verka poänglösa vet du. Det är inte svårt :P
Citera
2010-04-08, 01:33
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Men måste dokumentärerna diskuteras i filmforat då?
Dokumentärer om bilar kan ju diskuteras i bilforat exempelvis

Jag tycker det är bättre att fritt kunna diskutera allt som har med dokumentären i sig att göra i en och samma tråd, med utgångspunkt i just dokumentären.
Tvivlar på att det finns så mycket att diskutera om en särskild dokumentär att flertalet olika trådar är nödvändigt, om ens hållbart i längden.

Jag tycker att ett underforum för dokumentärer verkar vettigt och förstår inte riktigt varför det finns så mycket motstånd till det i den här tråden.

De som inte tycker att dokumentärer hör hemma i filmforumet tjänar på ett underforum, precis som de som vill diskutera dokumentärer tjänar på att trådarna ligger i ett eget forum snarare än i en stor (och enligt mig, värdelös) tråd.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in