Som rubriken antyder försöker jag hitta ett billigare alternativ till bouillabaisse. Hade tänkt att skippa fisken (eftersom jag dessutom är veg) och istället ha i potatis+någon billig proteinkälla. Tips?
Funderar på kikärter eller röda linser. Hur tror ni att det blir?
Det kanske blir gott, men det vete fasen om det kommer att ha någon större likhet med boulliabaisse. Vid sidan av ett rikt utbud av fisk och skaldjur som kokas i samma vätska, vilket du måste utesluta så förknippar jag boulliabaissen med fänkål, saffran, tomater, vitlök och apelsinsaft - och dessa bör du ju behålla. Kanske blir soppan lite fylligare om du använder ett fylligt, rikt vin - vad sägs om Bonterras Chardonnay? Du får ju inte heller glömma rouille - den är viktig för soppans karaktär
Ja, alltså jag vill helt enkelt göra en tomatsoppa med saffran- och vitlökssmak. Ovan nämnda soppa var det närmaste jag kunde komma. Men vad tror ni? Kikärter eller röda linser eller annat?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!