2010-04-06, 17:48
Medlem
Om man ska öppna en butik på nätet vilka priser tycker ni man ska ha?

Och vilka sorter?

Funderar på att köpa ett bra domän namn och starta en butik , men finns det nån som köper snus på nätet i sverige?
Citera
2010-04-06, 17:52
Medlem
Jag har svårt att tro att du kan tjäna några pengar på det, om du inte gör eget
Citera
2010-04-06, 17:59
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molin86
Jag har svårt att tro att du kan tjäna några pengar på det, om du inte gör eget

Pessimist... Han kanske har värsta bra idén på hur han ska vinkla sin marknadsföring? Vad har du för plan TS?

Utlandssvenskar måste ju vara intresserade av att "prenumerera" på snus...
Citera
2010-04-06, 18:00
Medlem
MrMushrooms avatar
alltså, det går ju snabbare att dra till närmasta butik och köpa en stock/dosa, än att köpa det på nätet där det tar några dagar att få det...
Citera
2010-04-06, 18:00
Medlem
miszks avatar
Starta med ett lågt pris så att du får mycket kunder, jag beställer över internet ibland.. priset spelar in..obviously
Citera
2010-04-06, 18:06
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMushroom
alltså, det går ju snabbare att dra till närmasta butik och köpa en stock/dosa, än att köpa det på nätet där det tar några dagar att få det...

Det kanske inte är främst storstadsbor som är TS främsta målgrupp. Dessutom så åker jag tvärs över Stockholm var tionde dag för att handla en stock billig Granit för 210 kronor, så är TS billig och pålitlig med sina leveranser tycker jag inte alls att idén är ointressant.
Citera
2010-04-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMushroom

ja precis ....

det enda som skulle ändra dig är om priset är grymt bra eller om det är någon speciell sort som inte finns i handeln.

kanske en dum idé, men jag är så jäkla trött på priserna och den dåliga servicen som vi har här...
Citera
2010-04-07, 21:44
Medlem
Har beställt snus från snus2.se sedan tidigt i förra året. Varenda månad ett parti så jag har en hel månad. Enda gången jag handlar i en affär är om jag är sugen på någon speciell sort som jag inte beställt eller om jag väntar på en leverans.

Ex en dosa general white hos dem kostar 27 kr, betalade 42 på macken häromdagen, lite skillnad. Sparar allt från 30-50kr per stock, och ibland har de ju extrapriser med som nu, en stock general lös för drygt 300 om jag inte missminner mig. Sen är en av anledningarna till att de har verkligen i princip alla sorter, kanske fattas någon men mer utbud än vad lokala butikerna har.
Citera
2010-04-07, 22:04
Medlem
Ultras10s avatar
Det finns absolut marknad. Se till att hålla låga priser och snabba leveranser så ska du se att du får många kunder!
Citera
2010-04-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G1zm0
Har beställt snus från snus2.se sedan tidigt i förra året. Varenda månad ett parti så jag har en hel månad. Enda gången jag handlar i en affär är om jag är sugen på någon speciell sort som jag inte beställt eller om jag väntar på en leverans.

Ex en dosa general white hos dem kostar 27 kr, betalade 42 på macken häromdagen, lite skillnad. Sparar allt från 30-50kr per stock, och ibland har de ju extrapriser med som nu, en stock general lös för drygt 300 om jag inte missminner mig. Sen är en av anledningarna till att de har verkligen i princip alla sorter, kanske fattas någon men mer utbud än vad lokala butikerna har.

Men snus2 ägs av V2 Tobacco som har sitt säte i Danmark vilket i sin tur innebär är dom inte behöver lägga på samma skatt som svenska bolag.
Så då är det bara att lägga ner tanken, för om man ska ha dom priserna så får man betala för att sälja.
Alternativ är att registrera sitt bolag i Danmark då kan man ha dom priserna..

Men men tack ändå
Citera
2010-04-14, 10:28
Medlem
Ett_Jävla_Bis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Det kanske inte är främst storstadsbor som är TS främsta målgrupp. Dessutom så åker jag tvärs över Stockholm var tionde dag för att handla en stock billig Granit för 210 kronor, så är TS billig och pålitlig med sina leveranser tycker jag inte alls att idén är ointressant.

Åker du tvärs över stan för att spara 30 kr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in