• 1
  • 2
2010-04-09, 09:03
Medlem
woofers avatar
Skulle rekomendera att provköra och klämma och känna på dom mixerstavar du är intreserad av, dyr är absolut inte lika med kvalité. Att läsa recensioner är ju förvisso bra men då gäller det att kolla på vem som skrivit recensionen och vilka referensramar dessa kan tänkas ha.

Sen bör man ju fundera på vilket behov man eg har, tänker man använda sin mixer dagligen och mycket så bör man ju satsa på något i åtminstonne semiproffssegmentet. Om man ska mixa nån soppa nån gång i månaden så lär man klara sig bra på en enklare men fortfarande schyst modell.

Det kan ju vara lite svårt att jämföra priser gällande mixrar för hemmabruk då det med vissa följer med kilovis men plastskit och extra utrustning som mest tar upp plats i skåpen och sällan används. Då är det ju frågan vad man betalar för, mixern eller extragrejerna.
Citera
2010-04-10, 00:27
Medlem
Utan att vara jätteinsatt så kan jag garantera att så gott som varje kock använder sig av stavmixer dagligen. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2010-04-10, 09:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigsmooth
Utan att vara jätteinsatt så kan jag garantera att så gott som varje kock använder sig av stavmixer dagligen. Rätta mig om jag har fel.
Det beror snarare på typen av krog. På de större ställena i samband med "industribespisning" så har man inte tid med detta. Allting körs i stora kar med dundrande Hobarts .

~Paul~
Citera
2010-04-11, 23:37
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigsmooth

Ändå är det inte en käft här som kan rekommendera ett märke som är bra.
Citera
2010-04-12, 00:24
Medlem
Jo, Bamix är rekommenderat : )
Citera
2010-06-21, 20:30
Medlem
Continental Ops avatar
Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska tjacka en blender eller en mixerstav alltså. Det verkar rätt schysst att kunna gå ut i kallingarna o bara trycka i en massa grejer o trycka på power o sen hälla upp ett glas o in med resten i kylen, men förnuftet säger att det räcker med en mixerstav för att göra smoothies.

funtar på nån av dessa två
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294079
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=449467

det här med watt-talen på motorerna på hemmaprodukter vs proffsgrejer är rätt märkligt alltså, såg att varvtalen på en bamix ligger på 17 000 mot en bosch på typ 500-600w ligger på 10 500
Citera
2010-06-24, 20:25
Medlem
Bamix är en jävligt bra mixer som aldrig sviker. Den finns i väldigt många restaurangkök jag har jobbat i! Man behöver inte kunna vispa, hacka och riva med en stavmixer, det räcker med att kunna mixa. Och det levererar bamixen!
Citera
2010-06-25, 17:39
Medlem
Continental Ops avatar
att göra smoothies vilket eg är det enda jag är ute efter iaf fn, det ställer väl inte så höga krav på motorkraft iaf väl? alltså visst lite frysta bär kanske är lite motstånd men inte som att köra i nån lite trögare sås eller?

har hittat en bosch för 310 spänn utan en massa krimskramstillbehör, verkar vara samma stav som vunnit nåt jävla test i råd o rön med 10500 varv

vispar grädde typ en ggr om året för hand, det kan jag fortsätta med
Citera
2010-06-25, 17:48
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
att göra smoothies vilket eg är det enda jag är ute efter iaf fn, det ställer väl inte så höga krav på motorkraft iaf väl? alltså visst lite frysta bär kanske är lite motstånd men inte som att köra i nån lite trögare sås eller?

har hittat en bosch för 310 spänn utan en massa krimskramstillbehör, verkar vara samma stav som vunnit nåt jävla test i råd o rön med 10500 varv

vispar grädde typ en ggr om året för hand, det kan jag fortsätta med

Ja det är ju ett riktigt negerjobb att vispa ädelvit grädde.
Se bara till att det inte hamnar niggerkrull i grädden!
Senast redigerad av StigAllan 2010-06-25 kl. 17:51.
Citera
2010-07-12, 11:32
Medlem
Djurmos avatar
Jag är ute efter en som fixar aioli. Den vi använt förr har gått hädan och fungerade klockrent till detta. Den hade en smidig plastvisp som vispade aioli riktigt bra, det var en Braun. Men nu mer finns bara de där ballongvisparna i plåt som tillbehör. Funkar de att göra aioli med? Någon som vet? Ni får gärna tipsa om bra modeller.
Detta är en födelsedags present som ska köpas senast 16/7...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in