2010-04-06, 02:53
Medlem
emriks avatar
jag var ute och tog en cigg på bakgården för en timme sen kanske.
tänkte att varför kan inte katten få följa med? sagt och gjort så fick han följa med ner för trappuppgången och ut. han sprang runt i buskarna och hade det trevligt. vi gick ut på vägen och runt lite. sen så gick han runt ett hörn och PANG... så var katten borta. har gått runt ända sedan detta hände tills nu. ska väl ut igen snart tänkte jag.

jag tänker att han är ju en katt. han överlever ju. en helt vanlig (dock kraftigt byggd) bondkatt på 6-7år.
han har varit utekatt förut och bara bott i lägenhet de senaste fyra månaderna. innan dess så bodde han ute hos min mor vilket ligger kanske 5 km härifrån i runt två år. så jag tänkte om han kanske hittar dit än? han var då utekatt. och har varit ute en gång innan här på bakgården.
men vägen hem till mamma är lång och farlig. vad tror ni? HJÄLP!!?!

känner mig som världens sämsta pappa just nu
Citera
2010-04-06, 02:57
Medlem
brajzillas avatar
testa att ropa på den
Citera
2010-04-06, 03:07
Medlem
Penetreights avatar
Köp en hundvisselpipa och modifiera om den till att kalla på katter.
Citera
2010-04-06, 03:12
Medlem
Vattenspanns avatar
Han kommer tillbaks. Ge honom lite tid och sen kan du eventuellt gå ut och vröla lite. Katter är duktiga på att klara sig. Våran katt är allt som oftast borta nån vecka åt gången.
Citera
2010-04-06, 03:51
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tror också att katten hittar tillbaka rätt snart. Du kan ju alltid titta under grannarnas altaner (om en sån, och utrymme för en katt, finns) Min kompis som bor i ett höghus hade en katt som smet förut, och han hittade honom längst ner sittandes under grannens altan.
Citera
2010-04-06, 03:55
Medlem
emriks avatar
var ute nyss och fortfarande inte hittat någon katt.
men tror han hittar tillbaka. finns lite altaner han kan sitta på nere utanför ingången.
ska ringa mor och be henne hålla utkik också. han kommer väl när han är hungrig om inte annat hoppas jag.

får sova ensam inatt
Citera
2010-04-06, 10:09
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
var ute nyss och fortfarande inte hittat någon katt.
men tror han hittar tillbaka. finns lite altaner han kan sitta på nere utanför ingången.
ska ringa mor och be henne hålla utkik också. han kommer väl när han är hungrig om inte annat hoppas jag.

får sova ensam inatt

Katten dyker säkert upp. Katter har ett bra lokalsinne och vill gärna komma hem till käk och ägare någon gång. Men kommer den inte när du ropar namnet?
Citera
2010-04-06, 11:13
Medlem
Eliza CTs avatar
Är din katt kastrerad och har den varit det längre tid?
Mvh
Citera
2010-04-06, 11:40
Medlem
charkovs avatar
Var ute och vallade hunden i morse och den fick vittring på en stor bondkatt som satt gömd bland en massa grenar.
Som kommunen hade sågat ner från träden och staplat på hög. Det var väl inte den katten.

Hade den halsband?.
Citera
2010-04-06, 19:16
Medlem
emriks avatar
fortfarande ingen katt

katten är kastrerad sedan runt fem år tillbaka. dom springer väl inte iväg så långt då har jag fått för mig?
katten hade inget halsband men var dock öronmärkt. vilket borde leda någonstans hoppas jag.

Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Var ute och vallade hunden i morse och den fick vittring på en stor bondkatt som satt gömd bland en massa grenar.
Som kommunen hade sågat ner från träden och staplat på hög. Det var väl inte den katten.

Hade den halsband?.

om du rastade hunden i dalarna så låter det intressant (:
Citera
2010-04-06, 21:12
Medlem
SparkMans avatar
Den dyker nog upp snart ska du se

Min ena katt (som vanligtvis inte vill vara ute) slängde vi ut i helgen när vi skulle lägga nytt golv i sovrummet, vill inte ha han springandes runt benen när det ska jobbas. Detta var runt 11-tiden på förmiddagen. Efter två timmar när vi var klara tänkte vi hämta in katten igen, men han kom aldrig.

Eftersom han alltid kommer när vi ropar så blev vi väldigt oroliga. Två timmar senare gick vi ut igen och ropade, ingen katt kom. Då sökte vi igenom varenda kvadratmeter inom 500m radie från lägenheten men ingen katt.

Kl 21.16 hittade vi honom hängandes upp- och ner i ett träd, med kroppen helt sargad, torterad och uppskuren

Citera
2010-04-06, 21:20
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
fortfarande ingen katt
om du rastade hunden i dalarna så låter det intressant (:
Nej, det var inte i Dalarna jag rastade hunden, långt därifrån så då var det inte din katt
hunden fick nys på. Men jag hoppas och tror att din katt kommer tillrätta snart ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in