2010-04-05, 21:19
Medlem
...som startar trådar där ni berättar hur cannabisen har förändrat era liv och gett er helt nya perspektiv på saker och ting. Fattar ni inte att det där bara är massa pundar/drogskitsnack? För många som provar på cannabis för första gången så är det nog den första olagliga drogen man testar, då fattar jag att man känner att det gröna är som guds gåva till mänskligheten och att det är det bästa som finns, men förstår ni inte hur knas det är att tänka så om en substans (som dessutom är olaglig, dvs svårare att få tag på)? Tänker ni likadant om flaskan också? Det är ju precis såhär a-lagarna som sitter på parkbänken hela dagarna tänker, fast om sin kära alkohol. Det ironiska är ju också att a-lagarna brukar avsky droger, här är det typ tvärtom verkar det som.. Om ni fortsätter tänka på det här sättet så kommer ni förvandlas till riktiga flummare som prioriterar cannabis framför allt annat, tro mig..
Citera
2010-04-05, 21:24
Bannlyst
Jag håller med dig. Finns inget töntigare än en cannabisfrälst.
Rök gärna då och då - men gör det med måtta och låt det inte ta över ditt liv.
Jag har mer respekt för en a-lagare än en s.k. "stoner".
Citera
2010-04-05, 21:25
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambalamps
...som startar trådar där ni berättar hur cannabisen har förändrat era liv och gett er helt nya perspektiv på saker och ting. Fattar ni inte att det där bara är massa pundar/drogskitsnack? För många som provar på cannabis för första gången så är det nog den första olagliga drogen man testar, då fattar jag att man känner att det gröna är som guds gåva till mänskligheten och att det är det bästa som finns, men förstår ni inte hur knas det är att tänka så om en substans (som dessutom är olaglig, dvs svårare att få tag på)? Tänker ni likadant om flaskan också? Det är ju precis såhär a-lagarna som sitter på parkbänken hela dagarna tänker, fast om sin kära alkohol. Det ironiska är ju också att a-lagarna brukar avsky droger, här är det typ tvärtom verkar det som.. Om ni fortsätter tänka på det här sättet så kommer ni förvandlas till riktiga flummare som prioriterar cannabis framför allt annat, tro mig..
Orkar inte diskutera detta med dig eftersom du verkar lite efter. Men att a-lagare avskyr droger vet jag inte vart du har fått ifrån? Har själv sysslat med att sälja och a-lagarna var det absolut inget problem att sälja till. Köpte även mycket röka av dom när jag var 15-16. Tror inte det är något fenomen i min hemstad.
Citera
2010-04-05, 21:28
Medlem
solo7s avatar
Ja, många nyfrälsta tycker att cannabis är bättre än det i min mening är. För mig, och de flesta andra jag känner, så är det dock en övergående period. Jag tror de flesta människor som upptäcker något nytt de gillar snöar in på det, cannabis är inget undantag. Efter ett tag så får de flesta en sundare inställning men givetvis inte alla.
Citera
2010-04-05, 21:37
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Gnäll text

Jag har varken emot nyfrälst eller va du nu kallar det, upp till var och en att visa sin glädje eller inte. Du verkar va emot de som finner glädje i det. Samt detta är ju ett cannabis forum eller hur? Då är det väl bra att folk skriver upp sina erfarenheter bra som dåligt?

Samt det är lika knas som att prisa, snus, tobak, godis, alkohol osv osv så sluta böla och gilla läget att folk är för något som gör mer nytta än skiten jag nämnde.
Citera
2010-04-05, 21:43
Medlem
bultNs avatar
Du är nog inget troll med ett acc skapat de senaste fem dagarna
Citera
2010-04-05, 21:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Jag har varken emot nyfrälst eller va du nu kallar det, upp till var och en att visa sin glädje eller inte. Du verkar va emot de som finner glädje i det. Samt detta är ju ett cannabis forum eller hur? Då är det väl bra att folk skriver upp sina erfarenheter bra som dåligt?

Samt det är lika knas som att prisa, snus, tobak, godis, alkohol osv osv så sluta böla och gilla läget att folk är för något som gör mer nytta än skiten jag nämnde.
Nej, det är inte bra att folk visar sin glädje på forumet.
Det är precis den typen av beteende som fick mig att lämna cannabisdelen för något år sedan, jag tröttnade helt enkelt på alla "Jävlar vad dunderfett att äta/kolla på film/spela tv-spel/runka/promenera/titta på himlen/hoppa studsmatta/spela fotboll/valfri jävla aktivitet är när man har rökt, vad tycker ni?"-trådar som fullkomligt svämmade över.
Och det var ju inte bara jag som irriterade mig på det, då det var av den här anledningen underforumen startades, eftersom det inte funkade att folk "visade sin glädje".
Om man nu vill berätta hur flipped out ens hjärna blir av att röka borde man starta en stor tråd där nyfrälsta kan diskutera det med smileyspäckade inlägg, fast det är väl det huvuddelen i cannabisforumet får ta hand om nu i och för sig.
Citera
2010-04-05, 21:51
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:

Hey! Att prisa snus är INTE knas! Det är guds gåva till människorna.

För att vara lite seriösare och ontopic så håller jag med TS om att de ny frälsta inte är kloka. Har själv varit nyfrälst och lackat ur på de som sagt något negativt om cannabis. Sen lärde jag mig att cannabis är ingen gudagåva, det är en drog som är förförisk och lätt leder till en form av dvala där det enda man egentligen tänker på är hur man ska hooka en ny femma och hur najs det kommer bli.

Och trotts att man har den erfarenheten i ryggen händer det ändå ganska lätt att man röker en gonattjoppe en vecka i streck innan man inser vad man håller på med.
Citera
2010-04-05, 21:55
Medlem
Citat:

Jag är inte emot att man visar den glädje man får av cannabis, jag försöker bara få dom o fatta att det är idiotiskt att hylla den på det sättet som dom gör. Det är klart man blir glad av cannabis, det är ju därför man röker det.

Och att du tycker snus, tobak och godis är värre än cannabis bevisar ju bara vilken jävla tomte du är, tror du inte det finns en anledning till att cannabis är olagligt och att de fyra sakerna du nämnde är lagliga? "Nej, det är bara regeringen som försöker lura oss bla bla bla ganjan är den heliga plantan" haha ytterligare skitsnack som nån flummare kommit på när han varit bäng.
Citera
2010-04-05, 21:57
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Hey! Att prisa snus är INTE knas! Det är guds gåva till människorna.

För att vara lite seriösare och ontopic så håller jag med TS om att de ny frälsta inte är kloka. Har själv varit nyfrälst och lackat ur på de som sagt något negativt om cannabis. Sen lärde jag mig att cannabis är ingen gudagåva, det är en drog som är förförisk och lätt leder till en form av dvala där det enda man egentligen tänker på är hur man ska hooka en ny femma och hur najs det kommer bli.

Och trotts att man har den erfarenheten i ryggen händer det ändå ganska lätt att man röker en gonattjoppe en vecka i streck innan man inser vad man håller på med.

Att vi har receptorer sedan vi kröp ur havet är ju en annan sak, allt kan kallas en drog om man nu vill det.
Inget fel att ta en varje kväll om man känner det så, eller hur? som de som röker vid varje rast eller efter varje måltid... Så finns det ju så klart folk som inte är mogna eller ser sina egna gränser, de borde hålla sig borta från allt.
Citera
2010-04-05, 22:01
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Jag är inte emot att man visar den glädje man får av cannabis, jag försöker bara få dom o fatta att det är idiotiskt att hylla den på det sättet som dom gör. Det är klart man blir glad av cannabis, det är ju därför man röker det.

Och att du tycker snus, tobak och godis är värre än cannabis bevisar ju bara vilken jävla tomte du är, tror du inte det finns en anledning till att cannabis är olagligt och att de fyra sakerna du nämnde är lagliga? "Nej, det är bara regeringen som försöker lura oss bla bla bla ganjan är den heliga plantan" haha ytterligare skitsnack som nån flummare kommit på när han varit bäng.

Cannabis va tillgängligt i svenska apotek till 60talet. Anledningen till att det är olagligt är att det är ett hot mot läkemedels industrin. Använd sök motorn för att läsa på om detta.
Citera
2010-04-05, 22:04
Medlem
Xamples avatar
Ångrar lite att jag gått ner mig så hårt som jag gjort, allt med måtta!

Att kallsvettas och kännas som att kroppen ska gå sönder är inte kul men vill man må fin får man lida pin, som jag nyss ändrade det till...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in