2010-04-05, 19:31
Medlem
Kisames avatar
Såg nyss att alla sonispherebiljetter var slutsålda, och naturligtvis tog jag mig inte i kragen och är utan biljett. Kanske rätt åt mig...
Men hur som helst, går det att köpa biljetter i andra hand? Eller är de s.k. personliga biljetter med namn osv, vilket så som jag förstått bara släpper in den som faktiskt köpt biljetten från ett ombud?
Citera
2010-04-06, 13:36
Medlem
destroyer93s avatar
Du kan köpa biljetter i andrahand. Du kan antingen köpa av ett andrahandsföretag(tex. biljettnu.se) eller av en privatperson. Privat säljare brukar oftast ha lägre pris,men då har du ingen garanti på att biljetterna är äkta. Om du köper av företag kostar det mer(tror att Sonispherebiljetterna ligger på 1800kr/st)men då har du garanti på att de är äkta. Jag har aldrig varit på en konsert då man behöver visa leg och biljetten skulle vara personlig. Det står ofta namn på biljetten men det betyder inte att du måste vara den personen för att använda den biljetten. Jag har köpt av en privatperson förut. Den gången stod det personens namn på biljetten men de sa inget vid entrén. Så det är lugnt. Men om du köper av en privatperson, be då om kvitto och möt upp personen och överlämna pengar personligen och sätt inte in pengar på ett främmande konto. Det är lätt att bli lurad. Hoppas du hittar nån biljett
Citera
2010-04-06, 21:25
Medlem
Kisames avatar
Okej, låter bra! Får väll fortsätta jaga en biljett till någorlunda pris i så fall
Dom trycker väll namn på biljetten för att kontrollera att en person inte köpt på sig för många biljetter? Är ju en gräns på 8 st/person för att "hindra" att biljetter hamnar på svarta marknaden. Fast biljetterna verkar ju ändå hamna där ändå...
Citera
2010-04-08, 17:09
Medlem
destroyer93s avatar
Ja de hamnar där ändå tyvärr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in