Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-05, 19:07
Medlem
Smaskos avatar
Struligt värre. Hade Outlooken öppen, datorn hängde sig, kallstartade hela faderullan. Tar tid på sig starta upp, kör checkdisk och sådär, när jag försöker öppna min mail genom outlook syns då inte min inbox?! Inboxen ersatt av "Personal folders" och när jag försöker öppna den står:

"Unable to expand the folder. The file C:/Users/Mange/Appdata/Local/Microsoft/Outlook/outlook.pst is in use and could not be accessed. Close any application that is using this file, and then try again."

Jag har startat om datorn flertalet ggr, ingen skillnad. Kan heller inte kopiera filen när jag väl hittat den då den är "in use by another program". Vad gör jag? I outlook.pst ligger en attans massa mail med info jag behöver...
Citera
2010-04-05, 19:38
Medlem
cannaBes avatar
Starta om datorn igen och starta inte Outlook. Sen byter du namn på outlook.pst till outlook2.pst och startar Outlook. Då skapas en ny Outlook.pst och allt som ligger på servern lägger sig i den nya outlook.pst. Sen kan du köra scanpst.exe på outlook2.pst och kolla om du kan öppna den i Outlook efteråt genom Arkiv > Öppna > Outlook datafil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in