2010-04-05, 18:29
Bannlyst
Jag lirade Battlefield och plötsligt blev skärmen helt svart där det kom upp en text "Power Saving Mode"
Jag kunde inte göra något annat än att restarta datorn, men efter ca 5 sekunder efter uppstarten så dyker samma problem upp igen, efter att logon har visats.
Jag har tagit bort allt damm och smuts från datorns inre och fläktarna snurrar på bra och kablarna sitter i korrekt, men det fungerar ändå inte.
Vad ska jag göra?
Kanske var fel att spela BFBC2 med ett 8800GT

/Jag använder en stationär windows vista.
Citera
2010-04-05, 18:33
Medlem
grejigabosses avatar
Första sökresultatet på google löser säkert ditt problem

http://www.pcworld.dk/c/grafikkort
Citera
2010-04-05, 18:37
Bannlyst
Hmm? Nej... jag har googlat runt lite men inte fått hjälpen jag behöver.
Önskade att någon här kunde hjälpa mig steg för steg igenom det här..
Citera
2010-04-05, 18:50
Medlem
Finns bara ett steg: formatera
Citera
2010-04-05, 18:52
Bannlyst
Har haft samma problem ibland och har ännu inte hittat en riktigt sann lösning, men prova att trixa lite med upplösningen och uppdatera ditt DirectX, ibland så kan det även vara att datorn behöver vila då du kanske spelar 24/7 rätt ofta?

Nåja, prova det jag sa och skriv igen om det fortfarande inte funkar.
Citera
2011-06-12, 18:51
Medlem
Hej! Jag tror jag har lösningen på flera av dem här problemem.

Jag och mina kompisar har haft precis samma problem med flera stycken skärmar på skolan men vi har tillslut hittat lösningen.

Vi fick prova oss fram och eftersom LG Coperation inte fixar sina inställningar innan dem skickar iväg dem så finns det olika problem på alla skärmar. Men dem vanligaste lösningarna ska jag dela med mig.

För det första.
Gå in i felsäkert läge och stäng av alla Energisparande lägen eftersom just LG reagerar på att den måste ha ström och därför stängs ner.

Ta sedan och testa detta. (Se nedanför)

1.Stäng av både dator och skärm.
2. Dra ut VGA Kablarna/Kabeln som sitter från datorn till skärmen.
3. Starta skärmen.
4. sätt i kabeln/Kablarna igen.
5. Starta datorn.
Och detta borde funka på dem flesta. OM INTE? Läs nedanför

Starta dator i felsäkert läge och gå sedan in på "Menu" Knappen på din skärm.
Leta reda på "Power Indicator" Och ställ sedan in det på "AV" ! Detta är en oärhört irriterande iställning som bara funkar till grafik kort som är till super datorer. Gör så att inställningen till "Power Indicator" Visar "AV" Och det skall funka. Om inte får ni gärna skriva och säga till så hjälper jag er.

Tack och hoppas jag var till hjälp!
Citera
2011-06-12, 18:57
Medlem
Jag har också haft samma problem. Jag tog ut alla delar ur datorn och satte in dem igen. Visste dock ej vad problemet var. Men det löste sig.

// Hannes
Citera
2011-06-12, 19:01
Medlem
Japp, självklart om du har haft datorn stående så den samlat 2ton dam så kan det vara en smart grej att testa Exempel vis ta 8Kg tryck luft som jag gör och maxar in i datorn :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in