2010-04-04, 21:52
Medlem
difeddys avatar
Hej alla FB:are! Har letat efter en tråd med följande problem men jag hittade ingen, finns säkert en framför mina blinda ögon, och gör därför en egen. Jag köpte en mini-pc häromdagen från ONOFFs webbutik och glömsk som man är så tar man ingen skärmdump av orderbekräftelsen som då, i alla fall vad jag vet, ska fungera som ett kvitto på mitt köp. Kan jag istället använda orderbekräftelsen som jag har fått via mejl som kvitto eller fungerar det inte riktigt så? Det som bekymrar mig är att det i mejlet står, lite finstilt: "Observera att detta inte är någon formell orderbekräftelse utan endast en bekräftelse på att vi har mottagit din beställning". Är jag ute och cyklar eller är det så att det är kört för mig?
Citera
2010-04-04, 21:55
Medlem
Jag brukar få kvittot tillsammans med varan.
Citera
2010-04-04, 22:01
Medlem
difeddys avatar
Hehe Själv handlar man väldigt sällan på nätet så man har nästintill inga erfarenheter av detta men tack för hjälpen hur som helst
Citera
2010-04-04, 22:12
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Om jag inte fått med ett kvitto med varan, brukar jag alltid ta skärmdump på det mail man får, trotts att det ofta står att det bara är en bekräftelse.

Blev tvungen att skicka tillbaka en vara, skickade med skärmdumen och de accepterade det som kvitto(Detta var inte ONOFF!). Dock är det säkert olika på olika ställen.

Men du kan väl maila/ringa och fråga?
Citera
2010-04-04, 22:22
Medlem
difeddys avatar
Vet att ONOFF kan vara lite kräsna vad gäller återlämning och dylikt men det bör nog inte vara ett problem så länge ett kvitto medföljer i postpaketet alternativt att mejlet fungerar. Annars är det bara som sagt att ringa och fråga; löser sig säkert då många, däribland jag, struntar i den "officiella" bekräftelsen...
Citera
2010-04-05, 23:05
Medlem
Just ONOFF har skickat ut ett mail med ett riktigt kvitton någon dag efter beställningen när jag har handlat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in