2010-04-04, 23:33
Medlem
skadedjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dc3R
Det var en ca 200m lång tunnel uppdelad i 3 delar

Dansgolv (ca 40m uppskattningsvis) *BETONGVÄGG* Bensinagg i typ 150 lång tunnel, i slutet av den tunneln låg kassan, *BETONGVÄGG* köområde, ca 10m *BETONGVÄGG*

I varje betongvägg var det typ ett hål i storlek med en vanlig dörrpost.

Jo, dom borde ha fixat den där 3faskabeln helt ärligt, då ventilationen där i princip var obefintlig. Började känna mig yr efter ca 30min, så då gick jag ut, och stannade runt entren och pratade med mina vänner.

Jag tänker inte outa någon här, men jag hoppas innerst inne att arr försöker med en fest till, då tidigare har varit sjukt lyckade, tänker ge dom en andra chans, och hoppas att detta bara var någon fatal miss, då dom aldrig tidigare har haft "oventlierad" lokal vad jag vet.

Jag är absolut inte förvånad över att arr-grupp inte kände av avgaserna, då störredelen av dem stod i myningen av tunneln.....
och jag talade med en polis vid 11snåret. han tyckte personligen att jag var nykter samt att första personerna som hade tuppat av gjorde detta pga alkohol och häftiga lampor.. tror inte uniformerad polis var längre in i berget än det sk "inträdet" dvs de missade inte avgasfabriken.
och somsagt det har alltid luktat bajs i den tunneln!
Citera
2010-04-04, 23:34
Bannlyst
När jag först såg rubriken på denna tråd trodde jag tåget kommit.
Citera
2010-04-05, 00:20
Medlem
Dc3Rs avatar
Jag supportar ändå arrangören trots allt, vad hände egentligen med HARDCORE?

http://www.youtube.com/watch?v=6Gl83cuIxws

No comment needed.
Citera
2010-04-05, 02:03
Medlem
Kalasponnys avatar
Nog för att rave är ett underground fenomen men det här är bara löjligt. En dieselgenerator i en tunnel? Jisses.
Citera
2010-04-05, 02:26
Medlem
Under---18s avatar
Vad besviken man blev. Här trodde man ett tåg kom och körde över folk, men så vart det inte
Citera
2010-04-05, 04:54
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Vad besviken man blev. Här trodde man ett tåg kom och körde över folk, men så vart det inte

softcore ^^
Citera
2010-04-05, 07:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhets...eoId=1.1582656

Tredje delen.
Arrangörerna ville fortsätta festen efter att larmet hade gått.
Citera
2010-04-05, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dc3R
Det var en ca 200m lång tunnel uppdelad i 3 delar

Dansgolv (ca 40m uppskattningsvis) *BETONGVÄGG* Bensinagg i typ 150 lång tunnel, i slutet av den tunneln låg kassan, *BETONGVÄGG* köområde, ca 10m *BETONGVÄGG*

I varje betongvägg var det typ ett hål i storlek med en vanlig dörrpost.

Jo, dom borde ha fixat den där 3faskabeln helt ärligt, då ventilationen där i princip var obefintlig. Började känna mig yr efter ca 30min, så då gick jag ut, och stannade runt entren och pratade med mina vänner.

Jag tänker inte outa någon här, men jag hoppas innerst inne att arr försöker med en fest till, då tidigare har varit sjukt lyckade, tänker ge dom en andra chans, och hoppas att detta bara var någon fatal miss, då dom aldrig tidigare har haft "oventlierad" lokal vad jag vet.

Med din beskrivning behövs det inte ens ett elverk (bensin eller diesel) för att kväva folk.
Tunneln är ju plombad = då har man även satt igen ev luftschakt, den enda friskluft som kan ta sig in är genom dom öppna dörrarna. Alltså kan några gubbar knata omkring där utan problem, men kastar man in över hundra ungdomar som idkar dans tar det inte lång tid innan syret är förbrukat, sen ovanpå detta lassar man in ett bensindrivet 3-fas elverk, mer än puckat, nästa gång kan ju rave-arrangören be folk sätta genomskinliga plastpåsar över huvudet och tejpa igen och se hur länge dom kan dansa. Ursäkten med att dom hade en kort 3-fas kabel slår nog alla rekord, det här bör bli en favorit till Darwin Awards.

Det finns en tråd här på FB om en kille som dog i luftschaktet vid slussen sen han skulle göra en UE med en s.k "guide", undrar om denna guide och arrangören av rejvet har något gemensamt ?
Citera
2010-04-05, 18:15
Medlem
Dc3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Med din beskrivning behövs det inte ens ett elverk (bensin eller diesel) för att kväva folk.
Tunneln är ju plombad = då har man även satt igen ev luftschakt, den enda friskluft som kan ta sig in är genom dom öppna dörrarna. Alltså kan några gubbar knata omkring där utan problem, men kastar man in över hundra ungdomar som idkar dans tar det inte lång tid innan syret är förbrukat, sen ovanpå detta lassar man in ett bensindrivet 3-fas elverk, mer än puckat, nästa gång kan ju rave-arrangören be folk sätta genomskinliga plastpåsar över huvudet och tejpa igen och se hur länge dom kan dansa. Ursäkten med att dom hade en kort 3-fas kabel slår nog alla rekord, det här bör bli en favorit till Darwin Awards.

Det finns en tråd här på FB om en kille som dog i luftschaktet vid slussen sen han skulle göra en UE med en s.k "guide", undrar om denna guide och arrangören av rejvet har något gemensamt ?

Mjo, innan jag tänkte på det med bensinverket var jag orolig över syrebrist, hade dock ingen aning om hur det såg ut bakom scenen.
Citera
2010-04-06, 23:56
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
"jälvklart ska inte sådant här få hända, men av någon anledningen gjorde det det ändå." Jag brukar inte bry mig om stavningen men i det här sammanhanget blev det så komiskt. Synd att inte alla dog, rave suger.
Citera
2010-04-09, 17:22
Medlem
Krusets avatar
Trist att det blev såhär, festen hade verkligen potential!
2 timmar schranz var ändå nice
Dieselaggregatet var jävligt kasst placerat, mitt i tunneln i princip.
Han som arrangerade festen brukar anordna bra fester i vanliga fall. Va som sagt brist på 3faskabel som som va den felande länken i detta fall. (tanken va att dom skulle placera det utanför)
Citera
2010-04-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruset
Trist att det blev såhär, festen hade verkligen potential!
2 timmar schranz var ändå nice
Dieselaggregatet var jävligt kasst placerat, mitt i tunneln i princip.
Han som arrangerade festen brukar anordna bra fester i vanliga fall. Va som sagt brist på 3faskabel som som va den felande länken i detta fall. (tanken va att dom skulle placera det utanför)

Då kör man med livet som insats istället, moget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in