Citat:
Ursprungligen postat av Dc3R
Det var en ca 200m lång tunnel uppdelad i 3 delar
Dansgolv (ca 40m uppskattningsvis) *BETONGVÄGG* Bensinagg i typ 150 lång tunnel, i slutet av den tunneln låg kassan, *BETONGVÄGG* köområde, ca 10m *BETONGVÄGG*
I varje betongvägg var det typ ett hål i storlek med en vanlig dörrpost.
Jo, dom borde ha fixat den där 3faskabeln helt ärligt, då ventilationen där i princip var obefintlig. Började känna mig yr efter ca 30min, så då gick jag ut, och stannade runt entren och pratade med mina vänner.
Jag tänker inte outa någon här, men jag hoppas innerst inne att arr försöker med en fest till, då tidigare har varit sjukt lyckade, tänker ge dom en andra chans, och hoppas att detta bara var någon fatal miss, då dom aldrig tidigare har haft "oventlierad" lokal vad jag vet.
Med din beskrivning behövs det inte ens ett elverk (bensin eller diesel) för att kväva folk.
Tunneln är ju plombad = då har man även satt igen ev luftschakt, den enda friskluft som kan ta sig in är genom dom öppna dörrarna. Alltså kan några gubbar knata omkring där utan problem, men kastar man in över hundra ungdomar som idkar dans tar det inte lång tid innan syret är förbrukat, sen ovanpå detta lassar man in ett bensindrivet 3-fas elverk, mer än puckat, nästa gång kan ju rave-arrangören be folk sätta genomskinliga plastpåsar över huvudet och tejpa igen och se hur länge dom kan dansa. Ursäkten med att dom hade en kort 3-fas kabel slår nog alla rekord, det här bör bli en favorit till Darwin Awards.
Det finns en tråd här på FB om en kille som dog i luftschaktet vid slussen sen han skulle göra en UE med en s.k "guide", undrar om denna guide och arrangören av rejvet har något gemensamt ?