2010-04-03, 18:43
Medlem
yazhees avatar
Tjena!

har haft ett problem nu i 2-3 veckor... att när jag ska öppna en webbsida så står det "sidan kunde inte visas" men efter 2012301 uppdateringar så kanske jag äntligen kommer in på sidan jag ville. Brukar fungera att söka på google men när jag klickar på en länk så står det åter igen "sidan kan inte visas".
Har inga problem med onlinespel så som battlefield osv.

Använder mig av mozilla firefox men har även testat IE, samma problem på båda webbläsarna...vad kan detta bero på, funkat finfint innan, men senaste veckorna....bleeeeeeeeeeh.
Har även testat att rensa all historik....inget verkar fungera.

om ni kan tror er veta vad problemet är dela gärna med er!

//yazhee

Vet ej om jag är i rätt del på forumet men är det fel så flytta den gärna.
Citera
2010-04-03, 21:53
Medlem
nucces avatar
jag tror det är fel på dina nameservrar..
Citera
2010-04-03, 22:02
Medlem
R0ses avatar
Testa återställa grundinställnignarna på din webläsare, om du varit framme och pillat
Citera
2010-04-03, 22:04
Medlem
yazhees avatar
vart återställare jag de då? inget minne av att jag ändrat dom dock^^
Citera
2010-04-03, 22:09
Medlem
nucces avatar
Well det kommer inte förändra ett skit att du gör det, testat att dra ut kontakten till routern samt modemet en stund? Ifall det fortfarande går kasst tycker jag du ringer till din ISP och säger att det är fel på deras nameservrar och du begär att dom fixar inom 2 timmar annars kan dom skippa att skicka nästa faktura..
Citera
2010-04-03, 23:12
Medlem
yazhees avatar
startade om modemet, plötsligt blev allt värre, efter 302310320 försök kom jag in på flashback, men nu kommer jag inte in på msn...funkade innan...
Citera
2010-04-03, 23:18
Medlem
nucces avatar
det är dina namservers som bråkar, ställ om dina dns serverar i antingen datorn eller routern om du har en sådan till 129.16.1.53 och 129.16.2.53, dessa tillhör Chalmers i Göteborg.
Citera
2010-04-03, 23:46
Medlem
yazhees avatar
jag har router ja...hur ställer man om dom då? :/
Citera
2010-04-04, 00:01
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazhee
jag har router ja...hur ställer man om dom då? :/

Ser ju olika ut på alla routrar, men här har jag gjort en screenshoot på vart jag skulle behövt ändra det på min: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-dns.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in