har haft ett problem nu i 2-3 veckor... att när jag ska öppna en webbsida så står det "sidan kunde inte visas" men efter 2012301 uppdateringar så kanske jag äntligen kommer in på sidan jag ville. Brukar fungera att söka på google men när jag klickar på en länk så står det åter igen "sidan kan inte visas".
Har inga problem med onlinespel så som battlefield osv.
Använder mig av mozilla firefox men har även testat IE, samma problem på båda webbläsarna...vad kan detta bero på, funkat finfint innan, men senaste veckorna....bleeeeeeeeeeh.
Har även testat att rensa all historik....inget verkar fungera.
om ni kan tror er veta vad problemet är dela gärna med er!
//yazhee
Vet ej om jag är i rätt del på forumet men är det fel så flytta den gärna.
Well det kommer inte förändra ett skit att du gör det, testat att dra ut kontakten till routern samt modemet en stund? Ifall det fortfarande går kasst tycker jag du ringer till din ISP och säger att det är fel på deras nameservrar och du begär att dom fixar inom 2 timmar annars kan dom skippa att skicka nästa faktura..
det är dina namservers som bråkar, ställ om dina dns serverar i antingen datorn eller routern om du har en sådan till 129.16.1.53 och 129.16.2.53, dessa tillhör Chalmers i Göteborg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!