2010-06-27, 14:46
Medlem
toretumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
http://www.mdickie.com/prev_popscene2.htm
Har aldrig kört men rässlingspelen som den killen gjort är ganska roliga. Gratis att ladda ner tydligen.
"Popscene: Track 2" var fullkomligt värdelöst!
Citera
2010-06-27, 15:43
Medlem
Crices avatar
Jag söker ett spel som liknar Vampire the Masquerade: Bloodlines, den gamla RPG-pärlan från decenniets mitt. Alltså ett RPG med stora valmöjligheter, grym story och intressanta karaktärer. Jag sätter högre värde på själva rollspelsfaktorn än till exempel fightsystem och coola fiendemonster. Det är ett RPG med bra atmosfär jag söker, tror jag.

Jag har hört att Deus Ex är ett riktigt höjdarspel, men jag tror att grafiken kanske är så föråldrad att det skulle göra spelkänslan sämre. Vad tror ni?
Citera
2010-06-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NEERG
Jag har rätt säkra källor på att Logical som startade Zenchi är på G med ett nytt webbläsarspel. Det kommer bli ganska fett känns det som.

Ja, det har han. Men det kommer förmodligen ta tid då han gör det på fritiden och inte har så mycket tid över. Så har gått ganska sakta framåt .
Citera
2010-06-27, 16:11
Medlem
toretumors avatar
Jag söker ett spel liknande Band manager & Rock tour tycoon. Det ska alltså gå ut på att vara manager för ett band.

Har sökt i evigheter utan resultat...
Citera
2010-06-27, 18:04
Medlem
NEERGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Ja, det har han. Men det kommer förmodligen ta tid då han gör det på fritiden och inte har så mycket tid över. Så har gått ganska sakta framåt .

Hej Nico, läs mitt nick backlänges..

OnT:

Något som liknar Dungeon Keeper 1 & 2? Jääääävla bra spel de där.
Citera
2010-06-27, 18:16
Medlem
Crices avatar
Citat:
Evil Genius från 2004. Inte bara likt Dungeon Keeper, utan ett jävla bra spel också. Ett sådant spel man återvänder till någon vecka varje halvår.
Citera
2010-06-27, 20:48
Medlem
Gyro Gearlooses avatar
Jag hade velat ha ett spel i andan av morrowind. Någon som har ett bra alternativ till detta underbara spel?
Citera
2010-06-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyro Gearloose
Jag hade velat ha ett spel i andan av morrowind. Någon som har ett bra alternativ till detta underbara spel?

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25990538
Citera
2010-06-27, 22:56
Medlem
Jag söker ett spel som man kan sköta om en nattklubb... Typ Rollercoaster Tycoon fast med nattklubb.
Citera
2010-06-28, 00:25
Bannlyst
Citat:
Hej Nico, läs mitt nick backlänges..

OnT:

Haha hej NEERG, I see what you did there with your name! Clever, like faboulatastic.

Och OnT, om någon vet även ett engelskt lir som är RIKTIGT likt Ecrana får gärna hojta till :P
Citera
2010-06-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoo
Haha hej NEERG, I see what you did there with your name! Clever, like faboulatastic.

Och OnT, om någon vet även ett engelskt lir som är RIKTIGT likt Ecrana får gärna hojta till :P

Nicoo kolla din mailbox.

@Topic, jag letade ett tag men hittade inte något just nu. Återkommer imorgon. Ecrana var väldigt unikt.
Citera
2010-06-28, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Jag söker ett spel som liknar Vampire the Masquerade: Bloodlines, den gamla RPG-pärlan från decenniets mitt. Alltså ett RPG med stora valmöjligheter, grym story och intressanta karaktärer. Jag sätter högre värde på själva rollspelsfaktorn än till exempel fightsystem och coola fiendemonster. Det är ett RPG med bra atmosfär jag söker, tror jag.

Jag har hört att Deus Ex är ett riktigt höjdarspel, men jag tror att grafiken kanske är så föråldrad att det skulle göra spelkänslan sämre. Vad tror ni?

Inte alls. Jag spelade spelet nyligen. Man vänjer sig vid den gamla grafiken snabbt. Man kanske märker att spelet verkar lite mer kantigt men annars hade de lyckats rätt bra med grafiken. Eftersom spelet är ganska långt så har du lång tid på dig att vänja dig vid grafiken. Om du väljer att pröva spelet, berätta gärna hur långt du kom.

EDIT: Och när det kommer till de rollspelselementen som du beskriver så skrev Deus Ex boken.
Senast redigerad av KentLang 2010-06-28 kl. 06:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in