2011-04-01, 02:50
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Metro 2033.

Kommer en massa monster från sidan när man ej är beredd osv.
Finns det till ps3?
Citera
2011-04-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Dead Space 1 är redan nämnt, men det borde vara ett givet val för dig. Bra stämning med ljud som får en att vara på tå hela tiden.

Coolt! Det får bli det imorgon. Tanken är att man ska köpa ett par olika spel.
Citera
2011-04-01, 02:55
Medlem
Läskigt till PS3?

Finns tyvärr inte allt för många bra spel i den genren till gamle japsaren, förutom dom redan nämnda Dead Space- och Silent Hill-serierna då. Resident Evil 5 är inte läskigt någonstans förutom liiite hoppa-fram skräck. Tro mig.

Resident Evil 4 ska väl också finnas till PS3? Det tyckte jag hade lite kvar av skräcken sedan de gamla spelen. Det finns i alla fall till PS2 och är bakåtkompatibelt så det löser sig annars.

Så:

Dead Space (är billigare och läskigare än tvåan)
Resident Evil 4 (om du inte vill ge dig på de lite smått föråldrade delarna 1-3)
Silent Hill.. 2an och 3an har jag kört. Väldigt bra spel, meen, senaste delen Homecoming spelas i 3e person om du inte gillar alla stela kameravinklar i föregångarna. Kan dock inte säga om det sista är bra.

Till alla eventuella internetkrigare: Dead Space 2 och resterande spel i Resident Evil ÄR väldigt bra spel, tex 5an innehåller action som fan, men det är knappast vad TS söker efter som jag har fattat det.

Edit: Dead Space 1 alltså, bra val
Citera
2011-04-01, 02:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Skojar du?
Det är ju ett action spel bara! haha, som att säga att l4d är läskigt.

L4D är ju dock läskigt, man sitter i mörkret o springer runt så börjar man höra en tjej gråta, witches är fan satans verktyg i L4D
Citera
2011-04-01, 02:57
Medlem
hajs avatar
jag rekar Condemned

http://www.youtube.com/watch?v=RDLV9Lnsuco
Senast redigerad av haj 2011-04-01 kl. 03:00.
Citera
2011-04-01, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suput
Läskigt till PS3?

Finns tyvärr inte allt för många bra spel i den genren till gamle japsaren, förutom dom redan nämnda Dead Space- och Silent Hill-serierna då. Resident Evil 5 är inte läskigt någonstans förutom liiite hoppa-fram skräck. Tro mig.

Resident Evil 4 ska väl också finnas till PS3? Det tyckte jag hade lite kvar av skräcken sedan de gamla spelen. Det finns i alla fall till PS2 och är bakåtkompatibelt så det löser sig annars.

Så:

Dead Space (är billigare och läskigare än tvåan)
Resident Evil 4 (om du inte vill ge dig på de lite smått föråldrade delarna 1-3)
Silent Hill.. 2an och 3an har jag kört. Väldigt bra spel, meen, senaste delen Homecoming spelas i 3e person om du inte gillar alla stela kameravinklar i föregångarna. Kan dock inte säga om det sista är bra.

Till alla eventuella internetkrigare: Dead Space 2 och resterande spel i Resident Evil ÄR väldigt bra spel, tex 5an innehåller action som fan, men det är knappast vad TS söker efter som jag har fattat det.

Edit: Dead Space 1 alltså, bra val

Tack för svar... Det låter lite som jag tänkt mig att det skulle se ut, inte så många val att ta till sig så vi kör de som nämts i tråden.

Det man funderar på är att köra ett par krigarspel också så då får det bli call of duty senaste vad jag förstår.
Citera
2011-04-01, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haj
jag rekar Condemned

http://www.youtube.com/watch?v=RDLV9Lnsuco

såg grymt ut. men hur är det att spela om du gämför med de spel som rekomenderats i tråden?
Citera
2011-04-01, 03:15
Medlem
tramtorskens avatar
Jag håller med!
Men om du har en pc eller mac så kan du ladda ner spelet Amnesia the dark descent.
Nu har jag bara spelat det med skrikiga tjejjer i bakrunden, men om man kör det själv så är det nog riktigt fett!
Ta en titt på trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg
Citera
2011-04-01, 03:18
Medlem
Säger metro 2033 som någon annan nämnde innan. Där snackar vi äckligt spel
Citera
2011-04-01, 03:19
Medlem
Condemned hade jag faktiskt helt glömt bort, bra där hajen.

Har bara spelat igenom 1an och det är ett bra spel i 1a person. Man spelar en polis som blir mordanklagad och man blir tvungen att hitta den riktiga mördaren innan man själv blir fängslad. Utspelas i rätt förfallna ställen som gamla hus, tunnelbanor osv som är fulla med uteliggare och psykopater.

Du har nästan aldrig skjutvapen så det är närstrid med vad du nu kan rycka från väggen eller hitta på golvet som gäller. Mycket mer actionorienterat men jag kände då lite rysningar ibland när man gick igenom något ruckel kramandes ett järnrör i högerhanden och hörde fotsteg lite överallt haha.

Det tramtorsken rekommenderar är nog det värsta skräckspelet jag har tagit mig igenom, allvarligt talat helt otroligt hur grabbarna har lyckats där nere i Helsingborg. Fast ja det finns ju inte till PS3.
Senast redigerad av Suput 2011-04-01 kl. 03:21.
Citera
2011-04-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramtorsken
Jag håller med!
Men om du har en pc eller mac så kan du ladda ner spelet Amnesia the dark descent.
Nu har jag bara spelat det med skrikiga tjejjer i bakrunden, men om man kör det själv så är det nog riktigt fett!
Ta en titt på trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg

Bäst idag. Detta gör att jag börjar fundera på konsol för att få bästa möjliga spelupplevelse. Ps3 var bara en självklarhet när man prata tv-spel men nu vet jag inte längre.
Citera
2011-04-01, 03:23
Bannlyst
Om du kan så koppla in din 50 tummare till datorn och kör igång Amnesia The Dark Descent, skulle vilja påstå att det är världens läbbigaste spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in