2010-04-03, 12:07
Medlem
penol700s avatar
Snubblade av en slump in på den här sidan: http://chakra-project.org/ och tyckte att det verkade vara en fin idé...
Testar live-cdn lite nu i VirtualBox och det verkar funka rätt bra, tror den är i Alpha 5 eller 6..

För att sammanfatta så rör det sig alltså om en ny dist som egentligen är Arch linux som live cd och grafiskt installation.

Värt att kolla in kanske, vad tros?
Citera
2010-04-03, 12:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Verkar vara gjort av en bunt idioter som inte förstår att det stavas proprietary, inte "propertary" :whoco: Håller man på med ett eget linuxdistro projekt och inte vet hur man stavar till proprietär mjukvara, då innebär det fail. Dessutom vet de inte skillnaden mellan its och it's.

Så nej, jag har inga höga förväntningar på detta. Känns som ännu en överflödig variant av GNU/Linux som, precis som alla andra tusentals linuxdistron, är en piss i havet.
Citera
2010-04-03, 23:49
Medlem
Tjatters avatar
Känns ganska onödigt då man använder Arch just för att slippa ha massa skit installerat från början.
Citera
2010-04-04, 00:34
Medlem
midnighttrains avatar
chakra står för de mycket omtyckta kdemod. om det nu är så bra ska jag låta vara osagt. har inte märkt några större problem med det dock..

angående felstavningarna så har jag för mig att utvecklarna är från katalonien, bara för att deras engelska är dålig betyder det inte att de kodar dåligt.
Citera
2010-04-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Verkar vara gjort av en bunt idioter som inte förstår att det stavas proprietary, inte "propertary" :whoco: Håller man på med ett eget linuxdistro projekt och inte vet hur man stavar till proprietär mjukvara, då innebär det fail. Dessutom vet de inte skillnaden mellan its och it's.

Så nej, jag har inga höga förväntningar på detta. Känns som ännu en överflödig variant av GNU/Linux som, precis som alla andra tusentals linuxdistron, är en piss i havet.
happy gathering!

skulle de slussa med liveskiva med openbox skulle jag gilla det. men det kommer de inte.
Citera
2010-04-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serein
happy gathering!

skulle de slussa med liveskiva med openbox skulle jag gilla det. men det kommer de inte.
Det finns numer en crunchbang-inspirerad livecd med openbox.

www.archbang.org

Det verkar bli ett lovande alternativ om man snabbt vill ha upp ett rullande och enkelt Arch.
Citera
2010-04-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Det finns numer en crunchbang-inspirerad livecd med openbox.

www.archbang.org

Det verkar bli ett lovande alternativ om man snabbt vill ha upp ett rullande och enkelt Arch.
fan va grymt! laddar direkt!
Citera
2010-04-05, 13:24
Medlem
OCCULTs avatar
Tycker personligen att det låter riktigt onödigt. Vad är fel på Archs text-baserade installation? Den fungerar ypperligt.
Citera
2010-04-05, 13:33
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCCULT
Tycker personligen att det låter riktigt onödigt. Vad är fel på Archs text-baserade installation? Den fungerar ypperligt.

Bara att läsa The Beginners' guide om man är osäker.
http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners'_Guide
Citera
2010-04-05, 15:24
Medlem
cpapas avatar
Jag håller med om att det känns dumt att göra en full archbaserad distribution med en massa paket. Däremot skulle jag gilla om arch (eller någon archbaserad dist.) lade till möjligheten att automatisera configandet och automagiskt blåste in X11 vid installation (och kanske flera olika tillval av DE/WM).

Iofs bryter det kanske mot "the arch way", men jag skulle använda det iaf. Man kommer till en viss punkt där manuellt konfigurerande är alldeles för tidskrävande för att man ska ha tid/orka. (Så nu kör jag Ubuntu )
Citera
2010-04-05, 15:37
Medlem
Ondves avatar
Det såg ju snyggt ut iaf Men det förtar ju lite av idén med arch att ha ett grafiskt gränssnitt till installationen. Tycker arch är tillräckligt lätt att installera som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in