2010-04-03, 10:48
Medlem
Hej!
Jag köpte en Asus UL30VT med Win7 Home Premium igår och tog hem uppdateringar igår och när jag skulle starta upp laptopen imorse så började den installera uppdateringen. Nu har den installerat i ~1h och är fortfarande på 1 av 3. Uppdateringen jag tog hem var något service pack för Office paketet på ~370Mb.

Ska det ta så här lång tid (har tagit så här länge på min stationära burk med win7)? Om inte, vad kan jag göra? Startar jag om datorn så återupptas installationen bara. Ska jag bara låta den köra färdigt? Vid hur lång tid kan jag anta att något är fel?

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-04-03, 10:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låt det fortgår. Det kan vara hög belastning på deras server som orsakar detta.
Citera
2010-04-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låt det fortgår. Det kan vara hög belastning på deras server som orsakar detta.

Jo jag får väl göra det. Men irriterande att jag inte kan pilla med min nya dator :P
Borde inte alla uppdateringar vara nedladdade till min dator och på så sätt borde väl inte deras server spela någon roll. Jag sitter på trådlöst nät just nu i skolan där man måste logga in med pass/nick via webbrowsern. Skulle detta isåfall vara felet, att den inte får tillgång till nätet och jag kan inte skriva in nå uppgifter eftersom jag inte är "inne i" windows än?!
Citera
2010-04-03, 11:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag kan förstå att du har lite kli i fingrarna. Men det kan ligga något bakom skolans intranät som orsakar en viss seghet och då speciellt om överföringen går trådlöst.

Men avbruter du scenariet nu så kan det bli komplikationer efteråt med Office.

Drygt 400MB och då trådlöst tar lite tid att hämta hem.
Citera
2010-04-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag kan förstå att du har lite kli i fingrarna. Men det kan ligga något bakom skolans intranät som orsakar en viss seghet och då speciellt om överföringen går trådlöst.

Men avbruter du scenariet nu så kan det bli komplikationer efteråt med Office.

Drygt 400MB och då trådlöst tar lite tid att hämta hem.

Men jag satt hemma igår kväll och tankade hem uppdateringarna (tror jag iallfall) och sitter på 100mbit fiber hemma (dock iofs trådlöst ifrån routern till laptopen) och har för mig att alla uppdateringar togs hem igår och borde därmed ligga på datorn. Då borde ju inte uppkopplingen nu spela någon roll?

Bah.. om det ändå kunde bli "Installerar uppdatering 2 av 3" så jag kan se att det går framåt iallfall.
Citera
2010-04-03, 12:42
Medlem
Efter 2.5h ledsnade jag och startade om datorn med knappen. Sen kunde jag få in i windows 7 som normalt (dvs inga uppdateringar gjordes).. dock låste sig Firefox och jag kunde typ inte göra något så startade om datorn via Start Menyn, nu när dator startade igen så börjar den installera uppdateringarna igen.. dock så är det två punkter efter ".. 1 av 3" som rör sig som en loading bar så håller tummarna att den kanske faktiskt uppdaterar nu (tror inte dessa rörde sig sist.. inget jag la märke till iallfall).

Nu gick den över till 3 av 3... äntligen får jag leka med min dator!
Senast redigerad av Xepp 2010-04-03 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in